Voor mijn profielwerkstuk ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met mentale coaching in de paardensport. Mijn profielwerkstuk gaat namelijk over het effect van individuele mentale coaching in de paardenwereld. Veel ruiters lopen aan tegen problemen zoals (faal)angst en stress. Sommige ruiters kiezen in zo'n geval ervoor om een coach op te zoeken die hen begeleidt. Naar deze mensen ben ik op zoek!
Zouden jullie iets willen vertellen over de problemen waar jullie tegen aan liepen/lopen en de manier waarop jullie coaching hebben/hadden? Heeft dit effect gehad op de resultaten bij wedstrijden of op je mentale welzijn? Ik ben op dit moment in de oriënterende fase van mijn profielwerkstuk. Een enquête ga ik later nog maken, maar eerst hoor ik graag wat persoonlijke verhalen.
Als er bokkers zijn die zelf ruiters coachen, houd ik mij zeker aanbevolen voor verhalen van jullie kant. Ook ben ik nog op zoek naar mensen die mentale coaching aanbieden en die open zouden staan voor een uitgebreider interview/onderzoek of waar ik misschien zelfs een dagje mee zou kunnen lopen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met mentale coaching!
(Geen idee of mijn topic hier goed staat. Ik heb heel erg getwijfeld tussen ED of hier. Toch maar hier geplaatst omdat ik niet opzoek ben naar coaching voor mezelf, maar juist naar persoonlijke verhalen over mentale coaching.)