Hulp aanschaf scooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hulp aanschaf scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:52

Sorry als dit verkeerd staat :+

Omdat niemand in mijn omgeving verstand van scooters heeft wil ik eigenlijk bokt vragen of er hier iemand rondbokt die er verstand van heeft en mij kan helpen met de aanschaf van de scooter?

Alvast bedankt!

_Barbara_

Re: Hulp aanschaf scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:06

Ik heb er wel redelijk verstand van! Naar wat voor iets ben je op zoek?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:10

En nog belangrijker wat is je budget?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:18

STW --> HTT

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:20

als je een tweede hands zoekt controleer altijd het profiel op de banden, de remmen en de vering. zijn voor mij altijd de belangrijkste punten. ik rijd altijd een rondje erop en je merkt het wel als die niet helemaal lekker loopt. als je niet vertrouwd moet je het sowieso niet doen. ook kan je als je daar bent even op je telefoon opzoeken met het kenteken of die niet gestolen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:22

Ik wil zowiezo eigenlijk via een dealer of bedrijfje kopen en niet particulier :)

Als mensen mij een PB kunnen doen? Dan ben ik erg geholpen, thanks :)

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:27

Als je budget het toelaat, koop een nieuwe Piaggio Zip 4takt :j
Ik zweer bij mijn rode scootertje. Hij is zuinig, rijd als een zonnetje en na elke 3000 a 4000 (meestal pas bij de 5000 :o ) kilometer een onderhoudsbeurtje.
En dan is het ook nog eens een onderhoudsvriendelijk scootertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:27

Ja maar zo zweert iedereen bij zijn scootertje :p

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:29

Ik heb er al vele gehad ;)

Peugeot Zennith, Gilera Stalker, Beta Quadra, Sym Jet, Agm .. En nu deze en na 3 jaar rijd hij nog steeds als of ie net uit de winkel komt.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:51

Beloven schreef:
Ik wil zowiezo eigenlijk via een dealer of bedrijfje kopen en niet particulier :)

Als mensen mij een PB kunnen doen? Dan ben ik erg geholpen, thanks :)

PB met wat voor info? er is zoooooveel info, ligt er maar net aan naar waar je op zoek bent anders krijg je hele lappen tekst. Budget? Wat voor gebruik? Uiterlijke eisen? Techniek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:53

Benzine of electrosch? 25 of 45km?

Ik rij een elektrische 45km. Nimoto Trendy R. Heerlijk ding :D kan er op 1 batterij ruim 100 km mee rijden :) op 2 het dubbele :))

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:54

Heb begin dit jaar een sym orbit 2 gekocht, nu bijna 5000km op de teller en rijd perfect. Wat wil je weten?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:59

Seventje schreef:
Als je budget het toelaat, koop een nieuwe Piaggio Zip 4takt :j
Ik zweer bij mijn rode scootertje. Hij is zuinig, rijd als een zonnetje en na elke 3000 a 4000 (meestal pas bij de 5000 :o ) kilometer een onderhoudsbeurtje.
En dan is het ook nog eens een onderhoudsvriendelijk scootertje.

Is die Zip niet zo een waarbij je geen benzinemeter hebt, alleen een lampje wat gaat branden als je moet gaan tanken? Want dat was voor mij de reden dat ik die dus al níét ging kopen, ik zou er maar zenuwachtig van worden :=

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:03

Hier ook een zip. Ik rij er dagelijks 40 km op.
Vriend van mij werkt in een scootershop. Raad alles wat chinees is af. Een zip zit kwa onderdelen hetzelfde in als een vespa, het verschil is het uiterlijk en daardoor de prijs. Vespa heeft metalen kappen, zip plastic. Zip is alles standaard simpel, vespa alles luxe en groot.
Zijn aanraden als je een betrouwbare en lichte scooter wilt voor een kleiner budget; een mooie zip.

Zip heeft inderdaad een lampje, als die gaat knipperen (doet hij eerst alleen met optrekken) kun je nog zo'n 40 km := . Als hij echt brand kun je nog een stuk maar ik tank altijd daarvoor. Ik tank om de 150 km ongeveer.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:25

Ik heb een piaggio liberty met grote wielen (omdat mn pa dat beter vond).
Nu dik 5000 km gereden en doet het nog erg fijn! Geen gekke dingen gehad bij servicebeurt en wbt tanken, ong om de 120 km en dan gaat er iets van €4,50 in.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:31

ligt aan zoveel factoren, lang afstanden/korte.

ik heb van het voorjaar een peugot kisbee gekocht, had toen maar 1200 KM op de teller. ondertussen al richting de 4000. fijn ding, wel laag aan de vloer, kleine wieltjes. 4 takt en wel zuinig in de benzine.
Wel een scootertje, die je even zelf moet aantrappen als die lang stil heeft gestaan, want vind die niet zo leuk. ik rij 3 keer per week mee naar t werk en dan nog 1 dag in de week naar pa of ma en ga gerust mee naar zwolle of nunspeet. dus KM's maakt die wel.
vind het een erg fijn licht scootertje, die super fijn op de weg ligt :D

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:42

Ik lees even mee, weet er ook helemaal niks van maar zit er wel over na te denken. Ik wil wel graag voor een tweedehands gaan.

Wat me opvalt als je bijvoorbeeld op marktplaats kijkt, dat er in veel advertenties staat dat 'hij wel 75 haalt'. Hoe check je of zo'n ding is opgevoerd of niet? En wat check je verder als je een complete leek bent? Banden, remmen zag ik al. Hoe zit het als je bijvoorbeeld een goedkope op de kop kunt tikken omdat er iets aan moet gebeuren? Goed idee of niet?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:45

Opvoeren had iets met Vario Rollen te maken heb ik me ooit laten vertellen :o Dus als er bij staat 'vario rollen vernieuwd' dan is er een kans dat hij opgevoerd is. Of zeg ik nu iets heel doms :=

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:48

geen idee, die van mij is niks mee gebeurd, maar gaat als je recht eind hebt en vol gas gaat, gaat die wel richting de 70 km/h

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 00:06

Voor de rollerbank moet je onder de 60 zitten wil je geen boete krijgen.

Ik wil in pb best even wat uitleggen. Ik ben niet een leek. Maar ik wil gewoon graag even wat denkadvies mee.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 06:41

Eigenlijk moet je, na 5 kilometer correctie gewoon op 45 zitten tegenwoordig. Hij mag dus max 50. Boven de 60 worden je keukenpapieren ingenomen, boven de 75 je rijbewijs als ik me niet vergis. Boetes zijn als volgt;
t/m 10 km/u: €60
11 t/m 15 km/u: €120
Meer dan 15 km/u: €250

Meer dan 2 keer in het jaar gepakt worden met een scooter die 55 gaat is ook inbeslagname van kenteken papieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:56

Nou moeh. Lekker veilig op een autoweg dan.

Werd mij verteld dat ze onder de 60 moesten zitten.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:02

Beloven schreef:
Nou moeh. Lekker veilig op een autoweg dan.

Werd mij verteld dat ze onder de 60 moesten zitten.

Ik ben laatst op de rollerbank geweest, mijn scooter is niet opgevoerd maar rijd uiteindelijk wel 60 km/u. Op de rollerbank haalde hij de 50, optrekken naar de 60 duurt gewoon een stuk langer en ze meten niet zo lang.

Je mag met je scooter niet op wegen waar ze harder dan 50 gaan, je moet dan het fietspad nemen, dus dat maakt verder niet uits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:28

Ah zo. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:27

De mijne gaat echt niet harder dan 50 op de teller :)) word met regelmaat ingehaald door snorders die opgevoerd zijn. :+

Electrisch kan je niet opvoeren :D