PostNL stuurt Chinese pakketten gelijk naar afhaalpunt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Summerfly

PostNL stuurt Chinese pakketten gelijk naar afhaalpunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 23:13

Ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen, excuses als het hier verkeerd staat

Vanmiddag kreeg ik een briefje van PostNL op de deurmat waar ik nogal vreemd van opkeek. Ik heb ongeveer 1,5 week geleden iets besteld uit China en het briefje ging over dit pakketje. 'Uw buitenlandse pakket ligt bij uw dichtstbijzijnde afhaalpunt', stond er, met daarnaast een (crappy) foto van mijn naam en adres wat op het pakket stond en op de achterkant het adres van het afhaalpunt. Dus ik vroeg me natuurlijk gelijk af, als jullie nou weten waar ik woon, mijn pakketje hebben én de moeite hebben genomen een briefje in mijn bus te doen, waarom niet gelijk mijn pakketje bezorgen? Dus ik heb net even gegoogled en het blijkt dus volgens deze website dat pakketjes uit China sinds 1 september niet meer aan huis worden gebracht, maar gelijk naar een afhaalpunt gaan. Ik vind het een erg rare regeling en snap ook niet helemaal de bedoeling hierachter. In het artikel wordt gesproken over dat Chinese webshopeigenaren zelf mogen kiezen hoe ze het pakket laten bezorgen, maar dit heeft toch eigenlijk helemaal geen voordelen als voorkoper? :? Ik ga morgen maar mijn pakket ophalen, maar als consument word je hier nou niet vrolijk van..

MerleSimone

Re: PostNL stuurt Chinese pakketten gelijk naar afhaalpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:14

Mijn vriend had afgelopen week precies hetzelfde.. Ik volg even dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:14

Hier geen last van gehad hoor. Al mijn Chinese tinnef komt door de brievenbus!

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:16

Dit zou opzich verklaren waarom ik intussen al 2.5 maand op mn pakketje aan het wachten ben := .
Ik heb alleen geen brief van PostNL ontvangen, en dat zal in alle gevallen wel het geval zijn denk ik...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:17

Hadden wij vorige week ook ja.. Vreemd. :=

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:19

Klopt ja, de standaard verzonden pakketjes komen nu terecht bij het afhaalpunt en er gaat een briefje met de postbode mee dat het klaar ligt.
Handig? Nee, kostenbesparend? ja, want er is nu meer ruimte in de bus voor 'normale' binnenlandse bezorging. En er kan bij PostNL bezuinigd worden op het personeel op deze manier.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:21

Ik heb mijn eerste bestelling in 2 delen gewoon aan de deur gehad.
Nog geen grote bestellingen, ff uitproberen. Je kunt tot 22 euro invoeren zonder belasting geloof ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:24

Verbaasd me niks , rommelt bij postnl en in kader van bezuinigingen

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:27

Ik ben postbezorger en heb inderdaad al 2 van zulke papiertjes gehad die ik door de deur moest gooien.

(Maar het leuke is nog omdat er een foto wordt gemaakt van de adres gegevens pakt de sorteermachine de code niet altijd.
En wordt de post zo gesorteerd dat ze willen dat ik het briefje bezorg bij het afhaalpunt... ( want dat adres pakt die dan))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:31

Billy schreef:
Ik heb mijn eerste bestelling in 2 delen gewoon aan de deur gehad.
Nog geen grote bestellingen, ff uitproberen. Je kunt tot 22 euro invoeren zonder belasting geloof ik?

€22,- per shop idd, gewoon even in je winkelwagentje kijken of ze via 1 persoon verzonden worden of dat er allemaal verschillende namen bij staan. :)
edit:
bij miniinthebox en vergelijkbare zou ik iig die €22,- aanhouden, bij aliexpress wordt het per verkoper verzonden dus kun je ook gerust een duurdere bestelling plaatsen.
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 21-10-15 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:32

Ah dat verklaart het bij ons ook inderdaad.
Vriendlief en ik hadden wat besteld en waren gewoon thuis toen het briefje ineens in de bus zat.
Degene waar we het pakketje gingen halen zei: een pakketje uit China, ik rook t al van ver! :+
Vonden het al zo raar dat het was afgegeven.
Overigens de 'pakketjes' die door de brievenbus passen en uit China komen die kregen we wel gewoon met de post nog steeds.
Lees even mee.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:35

Hier vandaag ook een uit China die was afgegeven. Nog veel mooier is dat het afhaalpunt dicht getimmerd is met houten planken. Ik heb nu geen idee waar mijn pakketje heen is :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:41

ik krijg ook alles nog gewoon in de bus, maar enige tijd geleden wel ineens geen pakjes meer (lees bubbelenvelopjes van 10 x 10 cm.) zeker 2 weken niet die ik wel verwachte waren zeker 18 pakketjes, na klacht van mij kwam de dag erna ineens 4 pakketjes en de dag daarna me hele brievenbus vol... dus ergens zijn ze vastgehouden maar nooit een berichtje gehad.

Mis er nog 2 die ik toen had moeten ontvangen, die komen vast wel niet meer, mag morgen reclameren naar China, periode dat er voor staat is voorbij, jammer want allebei de pakjes had ik juist nodig.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 23:42

:oo kitlover, dat is wel heel erg zeg. Zou even bellen naar PostNL.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:58

Ja, ik ga er morgen maar achteraan bellen. Ik verwacht dat het ergens anders is heen gebracht omdat het afleverpunt al dicht was toen ik het briefje kreeg.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:01

Het is inderdaad een extra service. Buitenlandse verzenders kunnen voortaan net zoals nederlandse al konden, kiezen om een pakket naar een postpunt te laten sturen. Dat scheelt de verzender veel geld. Veel chinese bedrijven verzenden voor de klant al gratis. Dus dat geld dat ze hiermee besparen is winst voor hen. Tja en omdat er meer pakketjes per stop gebracht kunnen worden scheelt het de postnl ook geld.

Overigens is er een hele grote groep mensen die hun pakjes liever ophaalt bij een postpunt. Dit omdat ze dat handig vinden, of omdat ze niet willen dat het bij de buren terecht komt.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:12

Ik zat al af te wachten tot er een topic over kwam :D

Ikzelf werk bij Primera met een post nl punt. Sinds 2/3 weken krijgen wij een berg aan pakketten van de post nl.

Vaak betaal je geen verzendkosten bij zulke instanties. PostNL heeft dus besloten om ook maar het kostengedeelte van een bus sturen bespaard. Fietsers die briefjes in je bus duwen scheelt geld en ook tijd.

Voor ons is het vooral lastig, natuurlijk zijn mensen niet blij dat ze nu ergens heen moeten gaan voor hun pakket. En dit begrijpen wij volledig, maar het gaat ook te vaak mis. Pakketten die laat aankomen en mensen die de briefjes niet meenemen.

Maargoed, zo dwingen ze dus mensen om uit huis te gaan :=

Voor hun vooral voordelen, en voor winkeliers EN klanten vooral nadelen. Maar laten we eerlijk zijn.. beter ergens heen fan dat we niks meer kunnen versturen :)

( oh en groot struikelblok, neem je identiteit mee als je je pakket op gaat halen )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:15

Beter naar een afhaalpunt dan naar China zelf. :')

VosjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:53

Goed om te weten!

Ik vind het eigenlijk wel handig. Ben overdag nooit thuis en moet dus altijd wachten totdat mijn verweggistaanse pakketje eens bij het afhaalpunt aankomt. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld; ik woon boven de supermarkt die als afhaalpunt dienst doet. Da's natuurlijk lekker dichtbij en nog eens lang open...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:16

Ik moet zeggen dat ik niet heel verbaasd ben. Iets in China bestellen voor 6 euro dat niet door de brievenbus past zonder verzendkosten kan eigenlijk gewoon niet. Iemand zal die kosten van verzenden moeten dragen. De verzenders van de pakketjes zullen dat niet doen, kan me niet voorstellen dat ze dan nog iets aan winst over houden. Mijn gok is dat de Chinese overheid behoorlijk wat subsidieert, maar dan nog zullen ze niet de hoofdprijs betalen aan de partijen die het deel buiten China afhandelen. Kan me er dus wel iets bij voorstellen dat o.a. PostNL die pakketjes niet meer 1 of 2x thuis probeert af te leveren.

Jammer voor ons als bestellers maar there ain't no such thing as a free lunch...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:56

http://buitenlandsewebshop.nl/tips-truc ... -goedkoop/

……………….

Postnl/ TNT what ever the sh*t is.. brengt die pakketen ook echt niet gratis rond, hoor.. Dus dit is gewoon weer een kostenbesparing voor hen…. Winst in de pocket..

Ben benieuwd wat FedEx hier straks mee gaat doen.. Ik vind het een extra no-go.. gezien de fouten die ik hier nu al voorbij zie komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:00

Als ze het dan naar het afhaalpunt om de hoek zouden brengen.. nee bij ons brengen ze hem naar de andere kant van het dorp :roll: moet ik speciaal met de auto, terwijl er bij ons in de straat zo'n punt is..

Nee ik ben er niet blij mee.. ik bestel eigenlijk bijna niks zonder verzendkosten uit china, alles wat ik bestel zit wel een paar euro verzend op.. en ben ik zelf er nog lekker benzinekosten aan kwijt. Ik ben wel even klaar met bestellen uit China hierdoor :=

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:02

Ik loop post en krijg ook nog gewoon pakketjes uit china erbij.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:04

@ Bar: In China betaald de overheid de verzendkosten.

Vind het wel een beetje raar. Heb het zelf ook nog nooit gehad. Maar mijn spulletjes passen meestal door de brievenbus. Wel maar even rekening mee houden dus in het vervolg.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:29

JoycexEnya schreef:
Ik loop post en krijg ook nog gewoon pakketjes uit china erbij.

Brievenbus post kan gewoon mee.
Pakketjes, welke niet aangetekend verstuurd zijn, zullen bij het afhaalpunt terecht komen.

@Skessa_, bijzonder, want volgens mij is dat tegenwoordig (bijna) niet meer zo.