Ellende mag wel even stoppen nu pfff

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Ellende mag wel even stoppen nu pfff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 14:18

Man man ben de ellende nu wel even zat. Eigenlijk al flink lang met sinds maart dit jaar dat het maar blijft door gaan. De ene narigheid na de andere blijft maar doorgaan. Trek het zowat niet meer en heb dringend behoefte aan een positieve soepel lopende periode zonder narigheid.

Korte opsomming sinds maart moeder overleden onverwachts na een lange periode van alzheimer, ellende met een "vriendin" van mijn nu inmiddels ex. Dit punt twee relatie ten einde na bijna 27 jaar en ingeruild voor een jong blondje, zie hierboven. Peetoom overleden aan blaas en prostaatkanker, zus halsoverkop getrouwd omdat haar nu man terminaal bleek. Onbekend hoe lang hij nog heeft. Oude tinker loopt op reserve tijd geen idee hoe lang hij nog een goede kwaliteit van leven heeft. Mijn goede knie verkreukeld op een nare manier waar ik nog een beste tijd mee bezig ga zijn, daardoor is mijn bewegingsvrijheid en zelfstandigheid flink afgenomen. Een dierbare zit helemaal niet lekker in haar vel en die raakt de een na de ander kwijt aan kanker, nu weer een opa snel.

En om het feest compleet te maken vorige week mijn scootmobiel aan barrels door een ander en dat blijkt niet verzekerd te kunnen worden. afgelopen weekend blijkt wel dat mijn vader toch geestelijk achteruit gaat, in zijn familie komt dementie veel voor. En het lijkt erop dat hij toch tekenen gaat vertonen |( niet veel nog maar hij verandert in karakter en gedrag. En hij blijft tobben met een blaasontsteking die niet over wil gaan, nu had hij weer bloed in de urine en ontsteking is erger geworden. Hij moet dus door naar de uroloog. Mijn zus zit geestelijk in de ellende met een burnout omdat haar man nu opeens vanuit het niets heel hard achteruit gaat en zeer waarschijnlijk snel komt te overlijden. Dat hoorde ik vanmorgen.

Ben het nu wel even zat eigenlijk. Wil gewoon genieten van het leven zonder al deze ellende. Maar ik ben bang dat voorlopig de sh it nog niet over is. Blijven volhouden geloof ik maar maar de energie en fut en vechtlust beginnen nu zo langzaam aan wel op te raken. :n

xniieeenke

Re: Ellende mag wel even stoppen nu pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:20

Wat ik je iig mee wil geven is veel sterkte, ik weet niet hoe het is, maar het lijkt me verschrikkelijk! :(:)
Is het een optie om afleiding te zoeken? :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 14:22

Doe ik ook zo veel mogelijk maar heb afgelopen weken vooral thuis moeten zitten vanwege die rotknie. Ik kan nu gelukkig ministukjes autorijden weer maar ben daarin nog best afhankelijk van anderen. En er moet nog veel geregeld worden ivm scheiding waar ik mee bezig ben. Maar dan nog eenmaal in bed kun je het niet uitzetten. Gaat ook ten koste van mijn nachtrust.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:25

Nawh, jammer zeg!
Nogmaals sterkte <3
Misschien lekker bokken, met vrienden / vriendinnen afspreken, je bezighouden met een mogelijke hobby?

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:37

Bij alle ellende die je doormaakt en in je schoot geworpen krijgt, kan ik je alleen maar sterkte wensen. Misschien een klein lichtpuntje, je vader kan zo ontzettend in de war zijn door zijn blaasontsteking. Mensen kunnen echt dementieklachten hebben van dit. laat hem snel naar de uroloog gaan en een goede antibiotica krijgen. Gaat er iemand met hem mee naar de arts??? Laat deze persoon dan ook echt de verwardheid en verandering van gedrag benoemen. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 14:42

Uroloog afspraak is gemaakt. Hij heeft al meerdere kuren gehad, de laatste was een dubbele kuur zwlfs met twee soorten die pasten bij de kweek. Alleen wat ze ook doen het gaat niet over. :n hij redt zich wel alleen nog. Hij is nog helder zat alleen merk ik aan kleine dingen als je een paar dagen met hem optrekt dat hij niet meer is zoals hij was |( .dat was me al eerder opgevallen alleen nu veel duidelijker.

Hij wordt door meerderen die dichterbij wonen in de gaten gehouden ook. Alleen het valt pas op in de"dagelijkse" omgang. En hij maakt zich zorgen om mij, verdriet van zijn vrouw, zijn andere dochter met alle ellende en zijn jongste broertje die is overleden. Zorgen om zijn jongste zus die opgenomen moet worden ivm dementie dat komt ook op zijn bord terecht. -O- gewoon teveel achter elkaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:48

Het leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt, helaas. In dit soort situaties blijft er maar één ding over. Verstand op nul, blik op oneindig en dom doorgaan. Makkelijk gezegd maar o zo moeilijk als je er midden in zit. Je hebt nog al wat voor je kiezen gekregen, van dom blondje tot overlijden en van alles er tussen in. Menig ander zou allang onder de druk bezweken zijn en dat geeft wel aan hoe verdomd sterk je bent, waarschijnlijk is dit ook meteen je valkuil, je vangt iedereen op maar er is niemand die jou opvangt. Adviezen kun je wel geven maar dan nog, je zal het toch voor een groot gedeelte alleen moeten verwerken. wat betreft het malen in bed, probeer simpele oefeningen zoals je uitademingen tellen, als je je daar goed op concentreert kun je aan niets anders meer denken. Helpt mij vaak wel goed, ook zo'n maalhoofd hier. Of even de huisarts vragen om ondersteuning bij het slapen(alhoewel jij me er geen type voor lijkt) en je scheiding, nooit meegemaakt en ik hoop voor je dat dat zonder al te veel troubles gaat, zo niet dan hoop ik dat er nog iets te plukken valt.(nieuwe scootmobiel?) En wat je vader betreft, mijn moeder schoot altijd compleet in een delier, tot coma aan toe, wanneer er ook maar ergens een kleine ontsteking zat.
Als je vader echt dementerende is kijk dan ook eens heel zakelijk naar het vervolg, heeft hij iemand testamentair aangewezen die zijn zaken behartigd wanneer hij het niet meer kan?? Mocht hij een eigen huis hebben bvb. is iemand aangewezen dan kan het huis verkocht worden zonder toestemming van de demente eigenaar.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:59

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 16:59

Dank :)
Mijn vader heeft een huurhuis en alles ligt al vast. Ik heb toegang tot zijn bankrekeningen, zijn gekoppeld aan mijn eigen bankzaken. Testament weten we van, hij is nu aan het regelen wat betreft schenkingen nog om dat vast te leggen. Net wel een goed gesprek gehad en zorg geuit over warrigheid. Hij had het zelf niet gemerkt. -O- scootmobiel is door paps gesloopt daar valt wel iets te plukken maar niet veel ook. hij voelt zich er extra schuldig over. Maar dat was dus ook iets wat hem eerder niet zou zijn overkomen. Dan had hij de scherpte goed te reageren, stopknop te duwen of los te laten. Nu heeft hij daar niet aan gedacht,

Ik heb een luisterboek dat werkt goed maar tig keer wakker worden is funest voor het uitrusten. Slaapmedicatie is niet slim omdat ik daar erg van onderuit ga. En s nachts wakker worden en dan slap onderuit kwakken is niet handig. -O- zeker als je alleen bent niet handig. Levert schade op.

Probeer mezelf op de been te houden maar dat is heel erg lastig nu. Sta nog overeind (voor zover kan met twee brakke pootjes :') ) maar zit wel aan het eind van wat ik kan hebben. ;( ik kan er niet veel meer bij hebben. Even lucht en normaal zou wel zijn.
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-10-15 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:01

Dan moet je nu toch leren om ijskoud nee te zeggen. Sommige mensen zoals ouders blijf je natuurlijk voor klaarstaan maar daar om heen even afkappen op een nette manier en je rust pakken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 17:03

Eromheen is er niemand die hulp vraagt, ja een dierbare maar dat is een soort onofficiele pleegdochter dus die laat je ook niet in de steek. Is toch een soort van familie. Verder is alles zo veel mogelijk afgekapt maar de ellende binnen de familie aan verdriet blijft maar komen.

Scheiding moet toch geregeld worden, -O- kan niet achterover leunen en tegen ex zeggen succes met regelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:09

Als het geen vechtscheiding is dan kun je daar toch vrij snel klaar mee zijn?? Of denk ik nu te gemakkelijk??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 17:15

Nee zo simpel zit dat niet helaas. Een zzp er en een wao er zonder verdiencapaciteit, een eigen huis op beider naam. Alleen de afwikkeling van de financien is een hele klus. Daarnaast wie gaat waar wonen ook dat is nogal een moeilijke geweest. Daar zijn we gelukkig voorlopig uit nu. Al weet ik dat ik hier over 12 jaar niet meer kan blijven wonen. Heel fijn als je een aangepaste woning nodig hebt. -O-

En er is zoveel wat geregeld moet worden en waar je aan moet denken, allimentatie, pensioen, honden en paarden, huis. Dingen die bij elkaar gezocht moeten worden bij instanties. Ik doe niets anders dan bellen overal heen om de juiste papieren te krijgen. Dan dadelijk weer naar trouwgemeente moeten voor officieel stoppen van huwelijk.

Los van het enorme verdriet dat ik er van heb, in een keer ligt mijn leven overhoop vanuit het niets terwijl ik in de rouw ben vanwege mijn moeder. In een keer financiele onzekerheid, met de wetenschap dat over 12 jaar bijstandsnivo je toekomst is. Tenzij ik alles heel strak ga regelen en me gek ga doaren de komende 12 jaar. alles alleen moeten doen terwijl je dat eigenlijk fysiek niet red, vervoer dat in een keer anders geregeld moet worden. Weten dat je moet stoppen met je meest dierbare hobby enz.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:55

ik wil je ook veel sterkte wensen en hopen dat je hier snel weer uit klimt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 19:02

Morgen eerst lol maken *\o/* en 6 december weer en misschien volgende week ook weer. Dat helpt altijd. Doe zoveel mogelijk leuke dingen en probeer hard mijn leven weer op orde te krijgen.

Houtkachel brandt alweer, zo waxinelichtjes aansteken en vanavond back to the future :D . Dat zijn kleine dingen waar ik veel aan heb nu. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-10-15 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:03

o dat scheeld wil anders ook nog keer mee hoor als je wil na morgen natuurlijk hihi

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 19:07

Hoe vaker hoe beter *\%/* maar kan zijn dat een andere bokker volgende week ook kan. Dan nog een keer dan met zijn drieen?

Word altijd zo blij en vrolijk van halloween het is heel erg vermoeiend ben de dag erop lichtelijk brak maar haal er zoveel energie uit, voel me niet gehandicapt omdat ze je niet sparen of zielig vinden. Nee gewoon laten schrikken die handel }:)

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:08

haha ja hoor dat kan altijd gezellig daar heen en wat leuks doen met bokkers of andere

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:34

Och meid, wat ellendig allemaal. Wil je heel veel sterkte wensen. :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:20

Jeetje, niet normaal wat jij allemaal voor de kiezen gekregen hebt, en krijgt! Ik wil je veel sterkte wensen. :(:)