Na 5 jaar studeren lijkt het einde eindelijk in zicht te zijn, helaas blijkt mijn toekomst in mijn vakgebied er door alle bezuinigingen niet echt rooskleurig uit te zien...
Er zijn maar weinig werkplekken, en doordat wij als vaktherapeuten (psychomotorische therapie) niet BIG-geregisteerd zijn wordt er steeds meer bezuinigd op ons vakgebied.
Ik woon nu tijdelijk weer thuis omdat ik geen stufi meer ontvang, maar ik wil toch eigenlijk wel heel erg graag weer uit huis... Vind het best lastig om thuis te zijn, na 5 jaar op jezelf te hebben gewoond
Alleen ja... Iets met geld... Met mijn bijbaantjes ga ik echt niet rondkomen, daar draai ik onregelmatige uren en is het afwachten hoe lang ik daar nog nodig ben (seizoensbedrijven).Nu ben ik niet de persoon die meteen een fulltime baan wil in het vakgebied waarin ik ben geschoold, maar het zou wel fijn zijn als ik überhaupt kans zou maken op een andersoortige baan in de zorg. Ook dat blijkt lastig... Ze zoeken vaak wel flex-werkers in de vgz, alleen ook daar heb ik eigenlijk nét niet genoeg kennis voor. Ik heb van alles een beetje gehad, waardoor ik eigenlijk nergens anders tussen pas.
Volgende week ga ik in gesprek met het uitzendbureau om te kijken wat zij voor me kunnen betekenen. Alleen zou ik het toch wel erg zuur vinden als ik in de horeca terecht kom na 5 jaar studeren aan het hbo...
Hebben meer mensen hier problemen mee?
Heb mijn eigen studie bekostigd.