Uit huis plaatsing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Uit huis plaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 23:46

Hallo lieve bokkers,

Zoals sommigen van jullie weten, zijn er nogal wat problemen thuis.
Dit is de afgelopen tijd zo uit de hand gelopen, dat het in huis geen enkele dag niet op schreeuwen uitliep.
Dit is vandaag in een ernstig conflict uitgelopen, waarin er zelfs door mijn zus haar kant met de dood gedreigd werd. (mijn zus naar mijn vader)
Om af te koelen is mijn zus naar haar beste vriendin gebracht, want ze weigerde in ons huis te blijven..
Er is besloten om uit huis geplaatst te worden, omdat het anders verschrikkelijk verkeerd gaat.
Dit is het beste voor ons allemaal, en het kwam ook zeker niet uit het niets, maar het was voor mijn moeder toch echt heel zwaar.

Mijn zus was even uit het huis gelopen om weg te kunnen zijn, waarbij mijn vader naar boven ging om zijn spullen te pakken.
Hij wou mij en mijn moeder achter laten, en het huis te koop zetten.
Hij heeft dit plan overigens niet doorgezet, gelukkig was het alleen een opwelling.
Mijn moeder en ik hebben hem gekalmeerd gekregen, en daarna rustig met hem kunnen praten

Voor mij was het al heel lang voorbij met mijn zus, er zijn te veel dingen gebeurd..

Hierbij dus het verhaal, je hoort veel over de kinderen die uit huis worden geplaatst, maar voor de ouders is het ook heel zwaar!

HappyBuddha

Re: Uit huis plaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:15

Wat naar, ook zeker voor jou! Als je er over wil praten mag je zeker een pb doen.
Ik denk dat het in jullie geval veel rust geeft wanneer jou zus uit huis geplaatst, al zat het maar voor tijdelijk zijn. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn broer, en toen hij uit huis was gaf dat ook een gigantische rust thuis, eindelijk hoefde niet iedereen meer op zijn tenen te lopen. Inmiddels woont mijn broer op zichzelf en heb ik een veel betere band dan toen hij nog thuis woonde.

En om nog even terug te komen op je opmerking over het uit huis plaatsen, hier heb je zeker gelijk in! Maar ook als jeugdzorg beslist om een kind uit huis te halen zonder dat de ouders het er mee eens zijn, zullen ze het altijd doen om het kind en niet omdat ze het leuk vinden. Ze doen dit altijd om een bepaalde reden, en ook al blijkt het mee te vallen, het zal ze maar gebeuren dat ze gewaarschuwd worden en er niks gebeurd, en dat het later goed uit de hand loopt. Dan is het de schuld van jeugdzorg.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:19

Ik weet niet precies wat jouw verhaal is en wat er allemaal is gebeurt. Ik hoop dat je een goede oplossing zult vinden en het weer goed komt.

Een uithuisplaatsing is zeker verschrikkelijk voor ouders, broers of zussen. Ik kom zelf uit een normaal gezin en kwam al vroeg in aanraking met de jeugdzorg (na een overlijdensgeval in mijn familie), omdat ik zogenaamd angstig gedrag vertoonde en ze dachten dat mijn ouders mij misschien mishandelden of verwaarloosden. Daar was helemaal niets van waar. Ze bemoeiden zich overal mee, zo zeiden ze dat ik geen pony's mocht krijgen en daar zelf voor moest sparen. Welke 14 jarige kan nou zelf een paard kopen.. En alleen maar leugens vertellen in rapporten.
Het gaat puur om het geld daar. Als het aan hun lag werd ik ook in een instelling geplaatst. Dat is hun mooi niet gelukt!

Maar wel met mijn zusje (3 jr nu) helaas, die is gedwongen uit huisgeplaatst eind 2013. En als ze eenmaal uit huis zijn geplaatst krijg je je kind niet weer terug. Moet je je voorstellen hoe vreselijk dit is voor een moeder... Dat mensen zo oneerlijk en gemeen kunnen zijn, onvoorstelbaar... En niemand die kan helpen, zelfs een advocaat niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:26

Ik ben op mijn 12ste uit huis geplaatst , anderhalf jaar op een groep gewoond. Was thuis niet te houden , heb het ondanks alles erg leuk gehad en kijk er ook met een glimlach op terug. Tuurlijk waren er momenten dat ik iedereen wel de pijp uit wenste maar vaak was het prima te doen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 00:37

SophieFT schreef:
Wat naar, ook zeker voor jou! Als je er over wil praten mag je zeker een pb doen.
Ik denk dat het in jullie geval veel rust geeft wanneer jou zus uit huis geplaatst, al zat het maar voor tijdelijk zijn. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn broer, en toen hij uit huis was gaf dat ook een gigantische rust thuis, eindelijk hoefde niet iedereen meer op zijn tenen te lopen. Inmiddels woont mijn broer op zichzelf en heb ik een veel betere band dan toen hij nog thuis woonde.

En om nog even terug te komen op je opmerking over het uit huis plaatsen, hier heb je zeker gelijk in! Maar ook als jeugdzorg beslist om een kind uit huis te halen zonder dat de ouders het er mee eens zijn, zullen ze het altijd doen om het kind en niet omdat ze het leuk vinden. Ze doen dit altijd om een bepaalde reden, en ook al blijkt het mee te vallen, het zal ze maar gebeuren dat ze gewaarschuwd worden en er niks gebeurd, en dat het later goed uit de hand loopt. Dan is het de schuld van jeugdzorg.

Ik denk dat het ook veel rust geeft.
Als ik alleen met mijn ouders ben is het heel gezellig, daarom is het ook zo moeilijk.
Wel fijn om te horen dat het later beter kan gaan, geeft hoop!
Als ik er klaar voor ben om er over te praten zal ik het in gedachte houden, heel erg bedankt.

Gucci_ schreef:
Ik weet niet precies wat jouw verhaal is en wat er allemaal is gebeurt. Ik hoop dat je een goede oplossing zult vinden en het weer goed komt.

Een uithuisplaatsing is zeker verschrikkelijk voor ouders, broers of zussen. Ik kom zelf uit een normaal gezin en kwam al vroeg in aanraking met de jeugdzorg (na een overlijdensgeval in mijn familie), omdat ik zogenaamd angstig gedrag vertoonde en ze dachten dat mijn ouders mij misschien mishandelden of verwaarloosden. Daar was helemaal niets van waar. Ze bemoeiden zich overal mee, zo zeiden ze dat ik geen pony's mocht krijgen en daar zelf voor moest sparen. Welke 14 jarige kan nou zelf een paard kopen.. En alleen maar leugens vertellen in rapporten.
Het gaat puur om het geld daar. Als het aan hun lag werd ik ook in een instelling geplaatst. Dat is hun mooi niet gelukt!

Maar wel met mijn zusje (3 jr nu) helaas, die is gedwongen uit huisgeplaatst eind 2013. En als ze eenmaal uit huis zijn geplaatst krijg je je kind niet weer terug. Moet je je voorstellen hoe vreselijk dit is voor een moeder... Dat mensen zo oneerlijk en gemeen kunnen zijn, onvoorstelbaar... En niemand die kan helpen, zelfs een advocaat niet...

Oei dat is heel erg jong zeg!
De jeugdzorg was een tijd bij ons geweest, maar dat maakte alles alleen maar erger,
ze zorgden dat alles eigenlijk ingehouden werd, waardoor het er de volgende dag uitbarste.
Uit eindelijk hadden zij ook door dat het niet werkte, en zijn ze weg gegaan.
Ik hoop dat als de mensen mijn zus uit huis plaatsen, ze mij hier wel laten.

Rebecca schreef:
Ik ben op mijn 12ste uit huis geplaatst , anderhalf jaar op een groep gewoond. Was thuis niet te houden , heb het ondanks alles erg leuk gehad en kijk er ook met een glimlach op terug. Tuurlijk waren er momenten dat ik iedereen wel de pijp uit wenste maar vaak was het prima te doen.

Fijn om te horen dar het niet zo verschrikkelijk is, ik heb een vriendin die er helaas alleen slechte verhalen aan overhield.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:14

Mijn zus is op haar 17e het huis uit geplaatst, het bracht een enorme rust met zich mee.
Het duurde even voor alles weer een beetje 'ontstresst' was..

Heel veel drama gehad toch weer.. Uiteindelijk door haar manipulatie kwam ze weer thuis wonen.. Weer een hoge spanning thuis..
Gelukkig is ze sinds vorig jaar wederom, en nu blijvend, het huis uit gegaan en woon ik inmiddels samen dus ik zie haar niet meer.

Ik heb geen contact meer met haar.. Ook geen interesse in, er is te veel kapot gemaakt.

Wij hadden toen ontzettend veel baat bij de hulptroepen die we toen hadden..
Hadden we echt nodig en hierdoor werd alles bespreekbaar gemaakt.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 22:47

_Nancy schreef:
Mijn zus is op haar 17e het huis uit geplaatst, het bracht een enorme rust met zich mee.
Het duurde even voor alles weer een beetje 'ontstresst' was..

Heel veel drama gehad toch weer.. Uiteindelijk door haar manipulatie kwam ze weer thuis wonen.. Weer een hoge spanning thuis..
Gelukkig is ze sinds vorig jaar wederom, en nu blijvend, het huis uit gegaan en woon ik inmiddels samen dus ik zie haar niet meer.

Ik heb geen contact meer met haar.. Ook geen interesse in, er is te veel kapot gemaakt.

Wij hadden toen ontzettend veel baat bij de hulptroepen die we toen hadden..
Hadden we echt nodig en hierdoor werd alles bespreekbaar gemaakt.

Nu ze een dag niet thuis is gekomen is het heel rustig geweest, mijn ouders gaan samen met mijn zus, en iemand van de jeugdzorg praten morgen.
Mijn moeder moet gelijk kleding, haar laptop, en haar schoolboeken meenemen.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt..

Overigens is dit niet het verhaal van de gevaarlijke ouders, maar eerder de gevaarlijke zus :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:10

Ik was toen trouwens net zo oud als jij toen zij weg ging, ook 15 jaar.

Gevaarlijke zus, ja dat herken ik ook wel :=
Af en toe ging ze zo uit haar plaat dat ik dacht 'ja, nu is er een raam/deur/muur kapot...'

Het duurde even voor de rust wedergekeerd was, maar uiteindelijk was het daar.
(Hopelijk duurt het bij jullie langer dan bij ons)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:17

Wat lijkt me dit heftig voor jou en je ouders. Ik ken de achtergrond niet, maar ik hoop dat het rust voor jullie en je zus met zich meebrengt op deze manier.

Wat ik echter wel wil ontkrachten is wat ik voorbij zag komen over 'nooit meer terugzien na een uithuisplaatsing'. Een uithuisplaatsing is een grote maatregel, alle partijen die hieraan meewerken willen dat het kind op plek één komt en uiteindelijk weer thuis terugkomt zodra dat mogelijk is. Niemand is erbij gebaat dat een kind niet opgroeit bij zijn of haar ouders, die kennen het kind inmiddels het beste. Ondanks dat het spaak gelopen is hoeft dat niet in te houden dat het klaar is als het kind uit huis geplaatst is. Dan begint het pas, er worden doelen opgesteld en een handelingsplan gericht op verbetering en 'Hoe weer terug te gaan naar een normale situatie'.