Ik heb ongeveer vier jaar geleden (het begon toen ik 14 was, eindigde toen ik 15 was) een eerst hele leuke maar daarna hele slechte relatie gehad. Het heeft een jaar geduurd. Het eerste half jaar was hartstikke leuk en fijn, maar na de zomervakantie begon meneer opeens vreselijk te doen... echt hard flirten met andere meisjes (en niet een beetje maar echt gewoon openlijk), en als ik daar wat van zei draaide hij het zo om (daar was meneer heel goed in) dat het leek alsof het mijn schuld was, en verontschuldigde zich naar dat meisje in kwestie voor zijn vriendin. Ik weer in tranen, ik hield na een half jaar inmiddels van hem, en wilde hem niet kwijt.
3 dagen ruzie, dan maakte hij het weer goed, en de volgende dag was het dan weer raak. Inmiddels zocht ik overal wat achter, en dacht ik ook echt dat al die conflictjes mijn schuld waren; ik was een strontjaloerse vriendin geworden, wat het allerlaatste is wat ik wil zijn.
Die relatie heeft zo nog een half jaar geduurd en is uiteindelijk gelukkig uitgegaan. Toch was de ellende niet gelijk over, het was zo erg geworden dat ik nog een tijd lang bij de psycholoog heb gezeten met depressie. Ik had nergens zin meer in, huilde nog elke dag heel lang, mijn cijfers waren slecht en ik ben uiteindelijk ook van school gewisseld (ik zat bij hem op school).
Ik heb toen gezworen nooit meer een vriend te willen, maar uiteindelijk kom je toch weer iemand tegen. Ik heb sinds twee maanden de allerliefste vriend van de hele wereld.
We zijn hartstikke blij samen, hij gaat in de kerstvakantie met ons mee skieën en we zijn ook nog eens elkaars beste vriend.Hij is ongelofelijk betrouwbaar, verantwoordelijk en open en sociaal. hij zou nooit vreemdgaan of wat dan ook, als hij ook maar denkt dat hij mij ergens pijn of verdriet mee doet vraagt hij het. Zo ook wederzijds; we vullen elkaar overal aan. Hij is echt gewoon één en al liefheid.
Toch betrap ik me er zelf op dat ik af en toe toch weer die jaloerse trekjes enzo heb, terwijl ze nergens voor nodig zijn en ik er een hekel aan heb. Hij verdient dat niet. Toch merk ik dat ik af en toe weer iets zoek achter bepaalde dingen.
Hij is nu bijvoorbeeld op sportkamp, en zegt dan een dagje niets op app. Volkomen normaal, hartstikke druk op zo'n kamp en dan heb je daar geen tijd voor. Hij zou ook nooit opzettelijk mij (dat doet hij sowieso bij niemand) negeren. Toch heb ik weer die onzekere gevoelens bij dat soort kleine alledaagse dingetjes, terwijl dat ècht niet nodig is.
Ik verwijt hem niks, als ik even logisch nadenk geef ik mezelf weer een schop onder m'n kont en ga weer verder met waar ik mee bezig ben. Ik ga verder ook niet zeuren dat hij moet antwoorden ofzo, dat doe ik nooit; ik heb een hekel aan mensen die dat doen en zo zou ik mezelf nooit willen zien.
Ik denk dat dit toch overblijfselen zijn van die eerste slechte relatie. Het was veel te serieus voor mijn toen jonge leeftijd, en heeft toch behoorlijke impact gehad. Ik ben eroverheen, maar die moeite met vertrouwen is toch een beetje gebleven.
Kortom, ik verwijt mijn vriend niks, maar mezelf. Ik wil van die eeuwige onnodige onzekere gevoelens af. Ik geniet al van mijn relatie, maar wil er nog meer van kunnen genieten door zelf gewoon even al die onnodige slechte emoties los te kunnen laten. Het is niet zo erg dat ik er wakker van lig of de hele dag onrustig rondloop, maar ik stoor me er gewoon aan bij mezelf, ik wil ervanaf.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat bereik?
Ps: reacties als dat je op je 14de geen relatie kan hebben maar alleen zoiets als "puppyliefde" zijn hier niet gewensd.
(ook al zou ik willen dat die van mij toen er nooit was geweest).
), maar het is echt niet serieus meer. In mijn achterhoofd blijf ik nog altijd voorzichtig, maar die wanhopige steken van jaloezie zijn er gelukkig niet meer.
Hij zei dat ik altijd alles tegen hem kan vertellen, en juist wil dat ik het zeg wanneer me iets dwarszit. Met zoiets moet je niet blijven lopen, en het vreet je alleen maar op.
bij bepaalde dingen verwacht ik onbewust dat er iets "ergs" gaat gebeuren, terwijl dat met mijn vriend nu helemaal niet het geval is. Hij weet hiervan en ik durf me steeds iets meer open te stellen en te zeggen wat me dan dwarszit. Hij luistert en stelt me gerust en is er dan ook oprecht voor me. Dat is echt nieuw voor me.