Snel een huurwoning vinden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Snel een huurwoning vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 16:16

Mijn vriend is op zoek naar een huurwoning. Hij komt nog niet in aanmerking voor sociale huur omdat ie helaas niet lang ingeschreven staat bij de gemeente.
Uiteraard hebben we al gekeken naar websites die gewoon particuliere huurhuizen aanbieden, en hierop gereageerd... maar ik bedacht me dat de bokkers misschien nog andere manieren weten om redelijk snel aan een huurwoning te komen.

Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wat het is, 1-kamer app, studio, huurwoning of goed geisoleerde recreatiewoning, als het maar vrij snel gehuurd kan worden.

Hebben jullie nog handige tips? Ik zat bijvoorbeeld ook te kijken naar een bedrijf dat leegstaande panden verhuurt zodat het niet gaat verslonzen zeg maar. Dat het toch bewoond is.

Weten jullie verder nog dingen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:21

Zoeken, internet afstruinen, er is voldoende te vinden als je niet kritisch bent. Belangrijker is de prijs die hij ervoor wil betalen.

Als je bv marktplaats pakt en daar bij huizen en kamers zoekt. Wel kom je bij commerciele huurders uit .

Mijn ex kon ook niks vinden. Ik heb precies een half uur voor hem gezocht en een aantal woningen gevonden. Een ervan heeft hij nu toegewezen gekregen. In precies 2 weken tijd, dat was de duur die er zat tussen inschrijven en toewijzing,

Welke regio en welke prijs?

F_T

Re: Snel een huurwoning vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:25

Welke omgeving?

Kijk in ieder geval eens bij
Interveste
En
Ad hoc

Zijn beide tijdelijke huur/antikraak

Verder inderdaad recreatiepark.

Moet hij zich er officieel mogen inschrijven, of kan hij formeel elders ingeschreven staan?

Zit je vast aan (lager) budget, of is dat minder van belang?
Particulier huren is vaak erg duur, en boven de 720 euro kale huur heb je ook geen recht op huursubsidie.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:25

funda.nl heeft ook huurwoningen op de site staan (soms onder de leegstandswet, wat vaak betaalbaar is)
Marktplaats staat ook altijd veel op zoals karuna zegt.
Maar zonder regio/stad is het lastig concreet helpen

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:26

Ligt eraan in welke regio, bij ons in de straat staan diverse woningen leeg. Dit is wel particuliere verhuur.

Anti kraak wonen kom je vaak alleen tussen als je iemand kent die al anti kraak woont, vaak moet je voorgedragen worden.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:29

pas wel op met particuliere huur dat je wel een normaal contract krijgt. Ik heb al een aantal maal contracten gezien waar het erop neer kwam dat de huurder de volledige woning moest opknappen en dus voor enorme kosten kwam te staat waar de verhuurder erg veel profijt van kon hebben.

Het is zeker erg lastig op die manier snel een fatsoenlijke woning te vinden, denk dat je echt vreselijk mazzel moet hebben of er via bekenden aan moet komen.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 20-10-15 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:30

Ik huur zelf bij Actys. Redelijk geprijsd en ik had binnen een maand een huis. Sommige verhuurders vragen echt vermogens voor beroerde woningen. Tot nu toe goede ervaringen met deze verhuurder.
Ze zitten op verschillende plaatsen in het land.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:31

Welke regio en prijsklasse?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:33

Hier is voldoende te huur tegen normale contracten. Soms wel met een minimale huurperiode van een jaar. Staan diverse flats een paar dorpen verderop te huur bij rebo. Nog wel betaalbaar, niet luxe of een flitsende omgeving. Uitzicht op een snelweg maar toch best ruim.

Verder zijn er ook woningbouw verenigingen die vrije sector verhuren, wel normale maand contracten geen gekke dingen maar ja daarvoor moet inkomen wel modaal zijn.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 20:46

Dankjewel voor jullie reacties. Het gaat om de regio Arnhem Nijmegen. Of ergens in de omgeving, mag ook in een kleiner dorpje.
We zijn inderdaad echt alle opties op een rij aan het zetten, ook antikraak en recreatiewoningen.
Het budget is redelijk, 700-800 euro max. het gaat erom dat snel een woning komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:47

Ooooo dat is mijn regio. Kijk eens bij vivare, en rebo heeft in Velp flats die uitkijken op velperbroekcricuit,die laatsten zijn dacht ik rond de 450 euro. Ex man komt in Rheden te wonen via vivare. Is ook jullie budget.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:54

Misschien is het een optie om te reageren op lotingwoningen? Ik weet niet of het overal hetzelfde werkt, maar je bent dan wel verplicht om de woning te nemen. Als je toch weigert mag je een half jaar niet reageren. Maar aangezien je toch weinig punten hebt, is dat niet zo'n probleem.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:55

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:02

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:08

Bij ons staan soms in de plaatselijke krant bij de speurdertjes ook partikuliere woonruimtes te huur. Beetje ouderwets misschien om zo te zoeken maar je zou het kunnen proberen. Vaak zijn het dan appartementen boven winkels of een bakhuisje bij een boerderij.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:15

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:27

Nou mijn zusje kan niks vinden in regio Arnhem, dus ik kan wel wat tips gebruiken. Ik help haar zoeken. Probleem is dat ze een kleine (bijna 2 jaar oud) heeft en van 1 salaris moet rondkomen. Ze werkt fulltime, komt net niet in aanmerking voor huursubsidie en is veel geld kwijt aan de kinderopvang. Haar vriend woont in het buitenland en mag nog niet hierheen komen om hier te wonen. Hij draagt wel wat bij, maar niet heel veel. Ze heeft een halfjaarcontract en max huur zou 600 mogen zijn ongeveer. Is niet te doen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 16:13

vriendlief is 29 jaar. ikzelf ben 23. Maar ik zag gisteren ineens een leuke woning op marktplaats staan die heb ik direct naar hem doorgestuurd. Hij heeft vandaag gebelt en mag morgen kennismaken. Dit is een particulliere huurwoning en de verhuurders bepalen dus zelf wie er in het huis komt te wonen. Het is een woonboerderij en de bovenwoning staat dan te huur. mn vriend is er helemaal weg van maar er zijn meer geinteresseerden. Hij heeft aan de telefoon al wel een leuk praatje gemaakt met de verhuurder en die gaf aan dat mijn vriend over de telefoon heel keurig en positief overkwam. Hopelijk bevalt het huis hem en valt mn vriend goed in de smaak bij de verhuurder. Het huis is relatief goedkoop om te huren en echt op 10 minuten vn zijn werk. dus zou ideaal zijn!

We duimen!

iedereen bedankt voor de input. Ik hoop dat er snel iets op zijn/ons pad komt.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:14

Anders kun je misschien ook nog even bij Waardwonen kijken of ze iets hebben of weten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:18

Ga naar Ter Apel en meldt je als statenloze asielzoeker aan :D