ervaring gezocht, werk als acceptant hypotheken/verzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

ervaring gezocht, werk als acceptant hypotheken/verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:28

Aangezien ik op een punt ben aangekomen dat ik over mijn arbeidstoekomst moet gaan nadenken kwam ik ook op een vacature uit van acceptant mid office sc hypotheken. Daarbij ook eens nagedacht over bij welke bedrijven in de buurt het mij ook wel leuk leek om te kunnen gaan werken. Daar kwam ik ook uit bij onze tussenpersoon van de verzekering. Dus wel richting de sector verzekeringen/hypotheken ligt wel wat interesse.

Maar goed dan komen natuurlijk de volgende vragen naar voren:
- zijn in deze sector nog vaste banen? Dus dat je niet steeds eruit vliegt na je jaarcontracten
- is hier goed werk in te vinden
- hoe goed/slecht verdient het
- hoe hoog is hierin de werkdruk of scheelt het per bedrijf
- wanneer moet je niet kiezen voor dit soort werk
- welke niveau moet je hebben MBO / HBO of kun je ook doorstromen in een functie via een lager niveau.

al met al ik hoor graag jullie ervaringen.

_Anke_

Re: ervaring gezocht, werk als acceptant hypotheken/verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:24

ikzelf werk in deze sector en op dit moment met de lage rentes is er (best) veel werk te krijgen in deze sector( hypotheken). Voornamelijk via detacheringsbedrijven, welke tijdelijk mensen inzetten bij verschillende hypotheekverstrekkers. Naar mijn inziens is er voldoende werk in te vinden, mits je bereid bent, om verder dan Limburg te gaan werken.

In deze sector zijn er zeker nog vaste banen, maar zoals in elke sector is er geen zekerheid dat je niet na een aantal tijdelijke contracten er alsnog uit moet.

De werkdruk kent pieken en dalen, vooral tijdens periodes dat de rente laag staat of NHG veranderingen doorvoert, zie je hoge werkdruk, gemiddelde werkweken van 45 /50 uur zijn dan geen uitzondering.

Ik denk dat niet moet kiezen voor zo'n functie als je slecht tegen stress kunt, niet secuur kunt werken.
Salaris vind ik een moeilijke factor, dat is zo persoonlijk wanneer iets veel is en wanneer weinig.

Voornamelijk worden mensen met een HBO-diploma aangenomen, maar ook via juniorfuncties werknemers met een MBO-diploma.

Anoniem

Re: ervaring gezocht, werk als acceptant hypotheken/verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:31

HBO en WFT. Vooral de WFT is een must