Halloween grap, geschikt of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Halloween grap, geschikt of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 10:43

Voor Halloween willen wij dit jaar wat groter uitpakken.

Elk jaar weer komen de buurtkinderen verkleed aan de deur, soms hadden mijn man en ik er niet eens erg in en hadden we geen snoep om te geven. Dit jaar willen we écht meedoen, dus er hangt al een plastic skeletje voor het raam en we gaan alle groene slime bij de Action opkopen om de boel te decoreren. We zetten op de avond zelf een pompoen met lichtje neer en een plastic monstertje dat geluid maakt zodra de sensor beweging opmerkt. Voor de verandering hebben we deze keer genoeg snoep in huis, en dan natuurlijk met de vorm van wormen, vleermuizen en insecten. Als we de deur open doen zijn we verkleed als heks en monster. Super griezelig voor de allerkleinsten.

Maar wij wonen in een buurt met ontzettend veel kinderen van alle leeftijden, en ook de oudere kinderen (van 10/12 jaar) komen nog langs de deuren en die willen we graag even de stuipen op het lijf jagen. Twee vrienden van mijn man komen daarom langs, verkleden zich als super enge zombies en als wij de woonkamer in gaan om zogenaamd het snoep even te halen, krijgen zij een seintje en komen via de trap de gang in terwijl wij even weg zijn. Dit seintje geven we natuurlijk alleen wanneer er oudere kinderen staan, voor de jongsten is dit absoluut té.

Alleen ben ik zelf best een schijtluis en ik weet niet goed vanaf welke leeftijd de zombiegrap gepast is. Wat denken jullie? Het is de bedoeling dat de kinderen flink schrikken, maar dat ze volgend jaar wel weer terug komen.

Amaris

Re: Halloween grap, geschikt of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:46

Wooww... jullie pakken uit! Ik wist helemaal niet dat Halloween hier zo'n issue was. Bij ons komen ze alleen aan de deur met st. maarten.

Vanaf hoe oud de zombies... ik zou het eigenlijk niet kunnen zeggen dus wat dat betreft heb je niet zoveel aan me...

maar wel tof dat jullie dat zo doen!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:56

Ik snap ook niet waarom we hier ineens aan haloloween zouden moeten doen. Langs de deuren gaan met St. Maarten werd bij ons in de buurt trouwens ook niet gedaan. Elfde van de elfde waren er andere dingen belangrijker en zingend langs de deuren gaan deden de kinderen met 'nieuwe jaorke ouwe' en/of Driekoningen.

Desalniettemin, als je dit plan dan toch wil doorzetten, dan kun je die zombies beter achter de kinderen om de stoep op laten lopen dan binnen in huis.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:08

Hier komen ze met Driekoningen, St. Maarten en dus ook met Halloween. Ik vind het heel gezellig dat de kinderen vaak langskomen en wil het ook zeker stimuleren.

Zombies op de stoep achter de kinderen lijkt mij ook veel gaver, maar is helaas moeilijker te realiseren. We wonen in een rijtjeshuis en de kleinere kinderen die dan een paar huizen verderop lopen zien de zombies ook als ze buiten tevoorschijn komen. Dan hebben wij een boze papa en mama op de stoep omdat de kleintjes niet meer durven te slapen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:45

gewoon doen! Ik vind het leuk om mezelf (en mijn vriend) te grimeren(zoek maar eens op youtube. fx make up of halloween make up. dan werk ik met latex en bijvoorbeeld alsof je huid losgetrokken is van mijn gezicht oid. Heel eng voor kinderen:P
Maar ik denk dat de wat ouderen wel die link leggen van 'hee het is halloween, het is niet echt' dus super leuk idee!
ik zou dat gewoon doen, moeten ze maar geen halloween gaan vieren als ze niet tegen die oliebol kunnen:P

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:49

Wij doen ook sinds 2 jaar mee hier aan halloween!
Ik vind het een leuke grap, zoiets wilden wij ook doen hier, alleen zijn de kinderen hier iets minder oud haha.
Gewoon doen! Leuk!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:52

Leuk hoor ! :D Vinden de kinderen vast geweldig.
Ik zou de 'zombiegrap' met kinderen vanaf 10 jaar doen :j
Beetje groep 6/7/8.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:05

Halloween vond ik echt gewoon leuk in de VS. Ik snap dus heel goed waarom het overwaait.

Overigens: ook wat oudere kids kunnen soms nog best bang worden / schrikken. Twee keer meegemaakt.

De ene keer dus in de VS, waar ik niet eens iets heel engs was, maar een monnik in zwarte pij. (Maar wel met afgedekt gezicht, dus het was wel heel anoniem en dat maakt het al snel dreigend.) De instructie was 'niet praten.' En dan had je dus jongens van een jaar of 10. "Dit is nep. Ik ben echt niet bang hoor. Ik weet dat je niet echt bent!" Maar toen ik stil doorliep, gingen ze toch weg. (Niet omdat ze bang waren natuurlijk! Dat was echt geheel toevallig!)

En een andere keer toen we levend stratego in het donker in het bos speelden. Toen ik zonder zaklamp ineens achter een boom vandaan kwamen waren die jongens toch echt wel behoorlijk geschrokken. (Dat waren 8stegroepers op het eindkamp, en daarvan waren dit de hardste jongens. En toch... _O- )

In stilte achter ze staan is wel echt een goede actie als je dat voor elkaar zou kunnen krijgen :j Hopelijk vind je een oplossing voor de kleintjes. Overigens maakt het ook uit hoe je iets presenteert. Een dreigende houding en op kleintjes aflopen is bv al veel enger dan van een afstand iets zien. Schmink alleen is niet per se wat eng is voor de jongsten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:35

Gewoon doen op die leeftijd.Kinderen kunnen altijd daarna nog in therapie.Ze zien op tv wel ergere dingen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:37

Britta31 schreef:
Gewoon doen op die leeftijd.Kinderen kunnen altijd daarna nog in therapie.Ze zien op tv wel ergere dingen.

_/-\o_ :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:41

Britta31 schreef:

_/-\o_

Ik heb ooit tijdens een spooktocht in een boom gezeten, met een touw in mijn handen waar een 'spook' (wit laken met scheuren aan een stok) aan hing. De kinderen kwamen in groepjes langs; hoorde ik op een gegeven moment een vader vragen of ik mezelf even bekend / zichtbaar wilde maken, want de kinders durfden niet verder. }:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:52

Hilary schreef:
Britta31 schreef:

_/-\o_

Ik heb ooit tijdens een spooktocht in een boom gezeten, met een touw in mijn handen waar een 'spook' (wit laken met scheuren aan een stok) aan hing. De kinderen kwamen in groepjes langs; hoorde ik op een gegeven moment een vader vragen of ik mezelf even bekend / zichtbaar wilde maken, want de kinders durfden niet verder. }:)

waarom ga je dan op tocht --' Ik weet dat ik daar schrik van heb dus ik ga gewoon niet...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:59

Ze waren al de stuipen op het lijf gejaagd door een "skelet" dat in de boom hing en ging bewegen toen ze langskwamen, door een stelletje witte wieven die uit de greppel kwamen, etc etc. Ik was de laatste in het rijtje. Het was stikdonker, mistig en in een bos. Ik snap ze wel hoor. Ik was blij dat ik in die boom zat en niet daar rondliep :D

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:04

Ik denk ook dat het prima kan hoor! Leuk!
Als je gewoon stopt als je merkt dat iemand het echt heel erg eng vind dan is er vrij weinig aan de hand lijkt me :)

Hier in de buurt doen we daar niet aan. Ook niet aan sint maarten ed.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 22:28

Bedankt voor de vele reacties!!!

We gaan het inderdaad gewoon proberen, de zombies buiten krijgen wordt wat moeilijker. Zeker aangezien er ook kindjes uit groep 1 buiten lopen denk ik echt dat dat een stap te ver is. We zullen kijken hoe het aanslaat vanuit de gang en als het niet eng genoeg is schroeven we het gewoon nog wat op :D

Groep 6/7/8 is ook wat ik in gedachten had als 'zombieleeftijd' dus fijn om bevestigd te krijgen dat dit best kan.

RoyceMack bedankt voor de tip over het grimeren, ik zal er zeker naar kijken!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:31

Ga je het ook filmen?Zou wel leuk zijn om te zien.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 11:02

Nog niet aan gedacht, maar misschien kan dat wel... Leuk idee, als het lukt dan deel ik het hier!
Maarja, het is nog bijna 2 weken :p

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:06

Verborgen camera.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:17

Mijn zoon was vorig jaar als zombie naar school leeftijd 8jaar prachtig vinden de kinderen het. Vaak zijn ouders degene die zich er druk over maken en niet de kinderen

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:23

Fotos van het oefenen : P heel simpel te maken met gelatine poeder en water .

watrrschmink erover en diepte maak je met watten en wc papier :DAfbeelding
Afbeelding

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 12:54

Getsie!!! Hahaha....

Bedankt voor de tips, dit is wel wat ik voor ogen heb :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:56

Oh.. ben zo blij dat die onzin hier niet is :')