Biologische lunch in Maastricht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Biologische lunch in Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 08:25

Ik ga zaterdag gezellig een dagje shoppen in Maastricht met mijn zus.
Tijd technisch hebben we besloten uitgebreid te gaan lunchen en dan 's avonds iets kleins te eten.

Nu zitten we met het probleem dat mijn zus allergisch is voor heel veel smaakversterkers dus echt niet zomaar ergens kan eten. Dus zaterdag ter plekke iets vinden wordt helaas te tijdrovend.

We zijn al flink aan t googlen maar vinden qua echt biologische dingen eigenlijk alleen maar avondeten.
We zouden dus graag iets warms kunnen eten tussen de middag.

Iemand een leuk idee?

Needje

Re: Biologische lunch in Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:39

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:48

Ik ben er nog nooit geweest maar deze staat wel op mijn lijstje: Eetcafe Ceramique. Ze schijnen er veel biologisch en met seizoensgroenten te werken en hebben een heel ruimte keus in vlees, vis, maar ook vegetarisch en veganistisch. Vooral veganistisch eten bevat haast nooit pakjes, zakjes en smaakversterkers :)
Edit: ik zie dat ze alleen 's avonds open zijn helaas -O-

We gaan zelf vaak bij La Place, bij V&D eten. Daar hebben ze ook heel veel verse ingrediënten.

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:58

Ik ben ook even gaan zoeken en kwam Restaurant Ginger tegen.
http://www.restaurantginger.nl/
Aziatische keuken en ook open voor lunch. Verse producten en staat dat ze ook rekening houden met allergieen.
Veel plezier in Maastricht

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:59

Ik weet dat er aan de Scharnerweg een veganistisch restaurant zit, misschien is dat wat om te informeren/kijken?

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:59

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:39

Kan iemand mij misschien helpen met de naam, is al jaren terug, een redelijk hippe eetgelegenheid met vooral siciliaans? eten... Was echt lekker, vooral lunchroom dacht ik, wellicht ook kleine kaart. In het centrum, maar niet op een plein oid, wel in een winkelstraat. Ik denk dat dat je gaat bevallen, zoals ik het mij herinner, maar dit is weinig concreet, dat weet ik. :D
Miscshien dat iemand in dit topic de naam weet en je kunt checken of het geschikt is. :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:31

Ik woon in Maastricht en ben een frequent-buiten-de-deur-luncher :) Bovenstaande tips zou ik zelf niet aanraden voor een biologische lunch (buiten het veganistische restaurant op de Scharnerweg - daar ben ik nooit geweest), maar als je wilt eten zonder smaakversterkers etcetera zijn er een paar goede alternatieven:
- De brandweerkantine (hippe plek, veel biologisch, alles vers gemaakt)
- Cafe zondag (in wyck, van zelfde eigenaren als de brandweerkantine maar wat kleiner)
- Marres Kitchen (hoort bij museum, verse keuken met midden-oosterse invloeden, uitgebreidere lunch)
- Tapijn (in het park, ook veel biologisch en zelf gemaakt)
Succes en veel plezier!

TurdusMerula: er gaat zo snel geen lampje branden.. weet je in welk deel van het centrum?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:08

Eerlijk gezegd niet, het is te lang geleden. Mijn omschrijving van de weg zou nog vager zijn dan mijn post. Oeps... Ik ben nu wel benieuwd, ik ga eens vragen aan diegene met wie ik toen was, die woont in Maastricht. Kijken of zij het nog weet. :D
Maarre, bedankt voor het meedenken hoor!