Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sonja schreef:Ik vind dat 'men' eens wat minder moet vinden. Een 'norm' is er niet voor dergelijke dingen, en opmerkingen als 'wordt het niet eens tijd voor kinderen' vind ik zelfs ronduit onbeschoft.
Debbie00 schreef:Ik was ook 'al' 25 toen ik op mezelf ging wonen. Ik had wel werk en betaalde kostgeld. Ik kan me wel soms ergeren aan mensen van 20+ die nog thuis wonen en heel verwend zijn. Die niks hoeven te betalen en maar aan rotzooien met studies of baantjes waar ze dan na een half jaar of jaar weer mee stoppen en weer wat nieuws gaan doen. Dat ligt ook wel aan de ouders.
isabel_94 schreef:Ik vind dat 'men' eens wat minder moet vinden. Een 'norm' is er niet voor dergelijke dingen, en opmerkingen als 'wordt het niet eens tijd voor kinderen' vind ik zelfs ronduit onbeschoft.
AmoorM schreef:Hallo!
Het valt mij steeds meer op dat mensen vroeg samen gaan wonen, kinderen krijgen en het hele huisje boompje beestje idee.
Vaak zegt men "goh op die leeftijd was ik allang uit huis." of tegen wat oudere vrouwen "wordt het niet eens tijd voor kinderen?"
Wat vindt bokt daarvan? Zit daar een tijd-limiet aan of ga je als je er zelf klaar voor bent?

.. en de biologische klok tikt wel door en je wordt niet vruchtbaarder als je ouder wordt + de zwangerschap kent meer risico's..Sonja schreef:Ik vind dat 'men' eens wat minder moet vinden. Een 'norm' is er niet voor dergelijke dingen, en opmerkingen als 'wordt het niet eens tijd voor kinderen' vind ik zelfs ronduit onbeschoft.
denk niet dat die het snel nog eens aan iemand zal vragen. Alleen denkt zij nu wel dat ik ongewenst onvruchtbaar ben, maar daar lig ik niet wakker van. Leffroi schreef:isabel_94 schreef:Ik vind dat 'men' eens wat minder moet vinden. Een 'norm' is er niet voor dergelijke dingen, en opmerkingen als 'wordt het niet eens tijd voor kinderen' vind ik zelfs ronduit onbeschoft.
Dan heb ik altijd de neiging te zeggen 'wordt het niet eens tijd om je begravenis te regelen?'. Dan is het vaak wel gedaan met dat soort opmerkingen. Op verjaardagen van familie van ons zit ook altijd 1 man, die ALTIJD vroeg, 'en, hoe gaat het met jous vriend, ben je al zwanger?' (En ik heb niet eens een vriend meer), heb ook 1 keer gezegd of hij al een graf had. Nooooooit meer de vraag gehad.