Auto start niet, ook niet met startkabels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Auto start niet, ook niet met startkabels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 21:26

Mijn auto heeft een paar weken stilgestaan en wil nu niet meer starten. Ook niet met startkabels.

Je hoort de startmotor wel rondgaan, maar hij slaat niet aan.
Zonder kabels, op zijn eigen accu doet ook de startmotor niks.

Het gaat om een Subaru Impreza Plus 1.6 uit 1999
Oudje dus maar voordat hij stil kwam te staan, omdat ik tijdelijk niet kon autorijden, was het altijd starten en lopen.

Zijn er technische Bokkers met een idee waar ik dit moet zoeken?
Of iemand uit regio Apeldoorn die een keer wil kijken?

Setteli

Re: Auto start niet, ook niet met startkabels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:31

mijn vriend zegt

of betere startkabels

of proberen met aanslepen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:32

Is de accu niet gewoon aan vervanging toe?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:33

Klinkt als accu helemaal leeg.... ANWB?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:34

Wegenwacht of garage bellen die hebben een zwaardere externe batterij waar ze van starten.
Kan de accu niet gewoon kapot zijn?
Dan zal er een nieuwe in moeten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:35

Aanslepen kan je proberen. Accu is het niet, dan zou hij met startkabels aan moeten slaan.
Startmotor stuk zou kunnen, dat asje wil nog weleens kapot gaan.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:36

Een lege accu moet eigenlijk eerst wat bijladen voordat de motor kan starten,
Ik zou proberen de auto een tijdje aan een lader te leggen, en dan met startkabels starten.
Dan is er zeker genoeg stroom, en anders is het helemaal aan het soort auto wat je kan doen en wat je allemaal moet nalopen.
Misschien helpt een keer op slot doen en weer open doen van de deuren als de accu weer stroom heeft, het kan zijn dat door stroomgebrek het alarm alles is gaan blokkeren.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:36

poosje terug iemand op het strand ook geholpen, moest er een kwartier over doen met startkabels dus het kan best even duren hoor

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:37

Mijn man zegt:
Auto met startkabels aansluiten en de auto die het doet (dus niet je subaru maar de andere auto) een beetje gas laten geven tot 1500/2000 toeren. Dan heeft de dinamo meer kracht en is er een kans dat de subaru wel wil sarten. Succes!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:38

Eerst een poosje aan de lader dan weer proberen te starten. Of anders met een booster maar die moet je maar net hebben.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:40

Als start kabels niet werken dan is je accu echt op.. Dat gebeurde mij deze week ook. Met de kou begeven ze het nou eenmaal makkelijker..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:45

kun je de accu eruit halen en thuis opladen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:49

Doet bv je verlichting etc. het wel? Want als accu echt meer dan dood is zou dat ook allemaal niet moeten werken.
Verder geen verstand van.
Heb zelf wel eens gestaan met gesneuvelde gloei bougies (diesel), kapotte accu, en laatst nog met dacht kapotte dynamo (maar was mazzeltje, was de kabel). In alle 3 de gevallen was mijn auto te starten door de ANWB.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:50

Ilco schreef:
Mijn man zegt:
Auto met startkabels aansluiten en de auto die het doet (dus niet je subaru maar de andere auto) een beetje gas laten geven tot 1500/2000 toeren. Dan heeft de dinamo meer kracht en is er een kans dat de subaru wel wil sarten. Succes!!

Dit inderdaad, auto die het wel doet wat op toeren laten zijn, paar minuutjes wachten en dan nog een keer proberen.
Als dat niet werkt zijn of je kabels slecht of is de accu echt naar zijn gootje

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:53

Wat je ook kan doen is je contact aanzetten, in de 2e versnelling zetten en je laten slepen door een andere auto, rijdt je auto ong. 30 km per uur je koppeling oplaten, dan schiet ie aan. Kan je een eindje rijden om hem op te laden en doet ie het ook weer.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 21:55

Fijne tips en geeft mij hoop dat hij alleen een nieuwe accu nodig heeft. Accu is bijna 6 jaar oud.

Zou het ook kunnen zijn dat het komt omdat de donor auto veel kleiner is dan de Subaru? Peugeot 107

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:02

Als je accu 6 jaar oud is dan is hij sowieso aan vervanging toe :j
Levensduur van een accu is z'n 5 jaar
Wat voor geluid maakt de start motor? Kan ook zijn dat de tandjes van de startkrans deels aldan niet helemaal weg zijn
Geef d'r eens n klap op en dan starten?
Een BMW van een oude klant van me had dat nml
Die gaven we dan een klap met de achterkant van n hamer en deed hij het

De grote van de overstart auto doet niets ip moet die t gewoon doen
Zeker als je de auto laat lopen :j
Als je dat niet doet en die auto heeft een kleinere accu kan t wel zijn
Laat m lopen en zoals gezegd draaien op rond de 2000 touren
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 17-10-15 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:03

Daar kan het zeker door komen. Ik zou het ook niet aanraden. Heb er meerdere keren gezien dat met bijv. KIA Sorento - Fiat 500, de 500 later stilstond omdat die de Sorento een slinger had gegeven :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:05

xIirtJj schreef:
Daar kan het zeker door komen. Ik zou het ook niet aanraden. Heb er meerdere keren gezien dat met bijv. KIA Sorento - Fiat 500, de 500 later stilstond omdat die de Sorento een slinger had gegeven :')

Als je de auto laat lopen kan t geen kwaad ip
Aangezien als hij eenmaal loopt de accu niets meer doet
Dan kun je de accu polen ook gewoon d'r af trekken
Als je de auto dan loopt en je koppelt de startkabels af is d'r niets aan de hand
De dynamo neemt het over de accu is enkel om te starten en radio en licht te laten branden als de auto uit staat

Als mijn auto langs een weg staat en ik laat parkeer licht aan de hele avond dan doet hij het nog
Ding doet het nog als de muziek z'n 5 uur met de nodige installatie d'r in aan staat
Qwestie van investeren in een goede accu en tijdig vervangen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:14

tiwi1969 schreef:
Fijne tips en geeft mij hoop dat hij alleen een nieuwe accu nodig heeft. Accu is bijna 6 jaar oud.

Zou het ook kunnen zijn dat het komt omdat de donor auto veel kleiner is dan de Subaru? Peugeot 107

Ik heb een subaru Legacy en ik stond laatst ookmet een compleet dode accu. Gewoon kunnen starten met startkabels en ook een Peugeot 107.
Dus aan de auto ligt het niet.
Twee andere problemen die het kunnen zijn is de startmotor of de ontsteking.
Maar bij mij werkte het in eerste instantie ook niet omdat we de kabels net niet goed genoeg vast gezet hadden. Stukje opzij vast gezet en toen lukte het wel

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:24

Ik heb onze Mazda 6 ook eens niet aan de praat gekregen met een grote kia. Maar toen de trekker erbij werd gehaald met startkabels ging die gelijk aan. Ik denk dat de power van de andere auto zeker iets kan doen. Ohja, wij hoorde hem ook draaien bij de kia maar wilde toch niet starten. Dus een andere auto gebruiken kan je zeker proberen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 22:33

Gelukkig kan ik mijn dingen gewoon doen met de Peugeot dus helemaal onthand ben ik niet.
Maandag gaan we met deze tips proberen hem te starten en zodra hij het doet rijd ik regelrecht naar de euromaster voor een nieuwe accu. Die zitten bijna achter mijn huis, lukt het niet om hem rijdend te krijgen dan zet ik mijn liefste gezicht op en vraag ik of ze de accu er bij mijn huis in willen zetten.

Er zit sowieso een autoboulevard achter mijn huis, daarom heb ik ook geen woonplaatsservice bij de ANWB.
Alleen er is nu niemand.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:59

Ik heb dit ook gehad met mijn auto en bij mij was het een geval kapotte acu deze kin je met normale startkabels niet genoeg opladen dat hij het weer doet. Daar heb je dikkere kabels voor nodig. Wat bij mij heeft geholpen is het slepen en de motor aan laten slaan op de banden. Vervolgens meteen naar de garage gereden voor een nieuwe acu

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 16:40

Alle tips zijn opgevolgd, maar helaas hij start nog niet zelfs niet met nieuwe accu.

Ik ben nu dus opzoek naar een monteur in regio Apeldoorn die een keer wil komen kijken, hoeft niet voor niets natuurlijk. Heb ook niet echt haast omdat ik nog in de Peugeot rijd, automaatje i.v.m. zere voet.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:42

is het een benzine of diesel? maakt ie wel vonk?