kleding en schoenmaten, hoe werkt het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

kleding en schoenmaten, hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 16:06

Een tijdje terug had ik schoenen besteld, maat 36 want van hetzelfde merk had ik ook schoenen in die maat. Eenmaal met passen waren ze te klein. Nu had ik ze maar in 37 genomen. Als ik de zolen van 37 en die ik had van 36 tegen elkaar hou lijken ze precies hetzelfde. Zo vind ik het lastig schoenen te bestellen, want vaak valt het toch net weer anders.ik heb zelfs een paar maat 38 die ook prima zit.

Daarnaast was ik laatst bij de C&A en paste en longsleeve uit een rek. Ik schrok me een hoedje want normaal heb ik maat s, maar van dat shirt had ik maat L nodig.ik pakte ook nog een basic long sleeve en dacht laat ik maar een m nemen dan. Ging ik die basic passen had ik daar uiteindelijk maat xs van.

Hoe zit het met al die maten :') Hoe kan ik nou kleding of schoenen bestellen als het steeds zo af lijkt te wijken. Zou het eraan liggen in welk land het word gemaakt of zoiets?

Duhelo

Re: kleding en schoenmaten, hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:11

de maten schelen echt heel veel onderling
Ik pas in kleding van maatje S tot L of XL, schoenen heb ik bij hakken vaak maar 39 en bij sommige sportschoenen 41 ...
daarom bestel ik erg graag bij zalando, kun je gewoon 2 of 3 maten bestellen en de rest terugsturen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 16:14

Duhelo schreef:
de maten schelen echt heel veel onderling
Ik pas in kleding van maatje S tot L of XL, schoenen heb ik bij hakken vaak maar 39 en bij sommige sportschoenen 41 ...
daarom bestel ik erg graag bij zalando, kun je gewoon 2 of 3 maten bestellen en de rest terugsturen

Ik heb nu bijvoorbeeld gevoerde schoenen gezien voor maar 15,- die is er enkel nog in maat 36. Ik kan ze in de stad laten afleveren bij de winkel, maar daar kan ik pas over 3 weken heen en straks is de maat dan toch niet goed.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:16

Of kleding past hangt echt af van de stand van de planeten.

Maten verschillen inderdaad ontzettend veel onderling, zo heb ik broeken in maat 38, maat 40, en maat 42, en alledrie passen ze mij goed. Normaal heb ik met blousjes maat 40 - in principe zou maat 38 me moeten passen maar ik heb brede schouders dus dan spant het om m'n rug. Maar ik heb twee dagen geleden een bloes maat 36 gekocht die ook paste, moest een paar keer teruglopen omdat ik eerst 40, vervolgens 38, en daarna pas 36 probeerde :') Kleding online bestellen zit er voor mij niet in, waarschijnlijk ben ik drukker bezig met kleren retourneren dan met wat anders... en schoenen verschillen inderdaad ook. Ik heb maat 42 en smalle voeten, maar ik heb ook wel eens schoenen in maat 40 gehad en die pasten ook.

Ik heb het idee dat het bij herenkleding veel minder verschilt.. mijn pa en broer hebben allebei voor bovenkleding en broeken een maat en als ze die aandoen past het ook altijd, ze hoeven in de winkel ook nooit broeken te passen ofzo want ze zitten altijd goed. Heel raar.
Laatst bijgewerkt door vanspeijk op 17-10-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 16:18

vanspeijk schreef:
Of kleding past hangt echt af van de stand van de planeten.

Maten verschillen inderdaad ontzettend veel onderling, zo heb ik broeken in maat 38, maat 40, en maat 42, en alledrie passen ze mij goed. Kleding online bestellen zit er voor mij niet in, waarschijnlijk ben ik drukker bezig met kleren retourneren dan met wat anders... en schoenen verschillen inderdaad ook. Ik heb maat 42 en smalle voeten, maar ik heb ook wel eens schoenen in maat 40 gehad en die pasten ook.

Ik heb het idee dat het bij herenkleding veel minder verschilt.. mijn pa en broer hebben allebei voor bovenkleding en broeken een maat en als ze die aandoen past het ook altijd, ze hoeven in de winkel ook nooit broeken te passen ofzo want ze zitten altijd goed. Heel raar.

Dat idee heb ik ook, mijn vriend het altijd maat s qua schoenen en truien

Kirsha

Re: kleding en schoenmaten, hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:23

Ik heb vorige week een broek gekocht bij Vero Moda, inchmaat 27, terwijl ik 28 niet dichtkreeg :+ Is dus geen peil op te trekken soms.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:27

Herkenbaar!

Ik moest gelijk hier aan denken :+
Afbeelding