Heeft iemand misschien een goed recept om wit brood te bakken? Op internet zie ik allemaal verschillende recepten maar geen idee welke nou goed is.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... index.html
Wil je dat toch, dan verse gist (!) gebruiken (11 gram gedroogd of 20 gram verse gist) en een eitje erdoor doen. 500 gram bloem, 300 tot 350 water, beetje zout, scheutje (olijf)olie, schepje suiker (om de gist te voeden) en dan kun je er van alles door mengen aan zaden en pitten (handjevol) om het op te leuken.
KellyR schreef:Ik neem aan dat dit allemaal voor wit brood is. Maar hoe maak je dan bruin brood of een molenbrood (pan bruin is namelijk net zo slecht als pan wit)
Edit: staat genoeg in het linkje![]()
En ziet er goed uit TS
Sodera schreef:KellyR schreef:Ik neem aan dat dit allemaal voor wit brood is. Maar hoe maak je dan bruin brood of een molenbrood (pan bruin is namelijk net zo slecht als pan wit)
Edit: staat genoeg in het linkje![]()
En ziet er goed uit TS
Pan bruin en molen (wat is molenbrood??) hoeft weinig verschil te maken. Een pan bruin kan net zo gezond zijn als je het zelf wilt maken... Ga voor een goede kwaliteit volkoren meel en leuk het event op met bijv. lijnzaad...
En nu ik hier in Zweden zit mis ik het Hollandse brood zo ontzettend