[ENQ] ruitersport artikelen voor het hoger segment

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

[ENQ] ruitersport artikelen voor het hoger segment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 18:56

Omdat de vorige niet helemaal goed ging.

hallo allemaal, ik ben voor mijn afstudeeropdracht bezig met een onderzoek naar het hogere segment en ruitersport artikelen.
Dus als jij vind dat je bij deze categorie hoort, in welk opzicht dan ook, zou je deze enquête dan willen invullen?
Het zijn 15 vragen in het Engels en is geheel anoniem, antwoorden hoeven niet heel lang te zijn. probeer gewoon kort en bondig antwoord te geven.

Heel erg bedankt alvast!

http://www.thesistools.com/web/?id=477510
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-15 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Blixem

Re: [ENQ] ruitersport artikelen voor het hoger segment

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:01

Jammer dat hij in het engels is :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 14:54

de enquête is idd helaas in het Engels, ook om een beetje een bepaalde leeftijdsgroep op te roepen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:02

Ik haakte af bij de eerste vraag. Wil best betalen voor kwaliteit (dat versta ik onder het hogere segment) maar voel me absoluut geen lid van de upper class.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 14:27

SusanH schreef:
Ik haakte af bij de eerste vraag. Wil best betalen voor kwaliteit (dat versta ik onder het hogere segment) maar voel me absoluut geen lid van de upper class.

als je dit bij de eerste vraag zou willen omschrijven is dat ook prima. Bvd

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:33

Voor een universitaire opleiding vind ik het niveau van deze vragenlijst echt bedroevend, is dit wel goedgekeurd door je begeleider?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:06

Vanillia schreef:
Voor een universitaire opleiding vind ik het niveau van deze vragenlijst echt bedroevend, is dit wel goedgekeurd door je begeleider?

bedankt dat je zo bezorgd bent om mijn opleiding. En hoewel ik normaal open sta voor commentaar, moet ik je teleur stellen dat ik deze opleiding alleen moet doen.
Ik weet wat ik met deze vragen bereiken wil, en dat ga ik op deze manier prima voor elkaar krijgen.
Toch bedankt dat je tijd hebt vrij gemaakt voor mijn enquête.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:19

Sorry, afgehaakt bij het filmpje van 3,5 minuut. Misschien vanavond nog een keer als ik meer tijd heb.

edit: eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig. Ik had de titel snel gelezen en had dat snel vertaald in mijn hoofd naar 'duurdere ruitersport artikelen'. Interessant want dat staat er helemaal niet. Maar eigenlijk staat er nu niks, het hoger segment van wat? :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:29

stuur je even PB

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:44

SusanH schreef:

Beetje overdreven vraagstelling inderdaad...

Verder vind ik vraag 3 niet echt een complete vraag. Wat heb je er aan als een ervaren amazone er nu toevallig L2 in moet vullen omdat ze maar één jong paard op wedstrijd heeft lopen? In hoeverre maakt het dan uit?
Wat bedoel je eigenlijk met upper class? Genoeg mensen met geld die er met dieren een potje van maken hoor...

Ook vraag 4 is niet bepaald logisch. Services? TS, heb je er wel over nagedacht dat sommige mensen hun paarden aan huis hebben staan? Wat voor services zijn er dan inclusief?

Vraag 7 zit een fout in, is A supporting. niet an.
Vraag 8 begrijp ik überhaupt niet... Heb ik maar de letterlijke vertaling van gebruikt.
Vraag 10... Wat de fuk... Is niet serieus toch? Gewoon kiezen tussen merken die compleet verschillende producten op de markt zetten.

Inderdaad niet echt een goede enquete. Naar mijn idee niet helemaal goed over nagedacht en erg random opgezet. Values staan er ook meerdere keren dubbel in.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:50

Ingevuld :-)... Eerste vraag is een uitleg waarom niet geworden ;-)...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:04

Vind de vragen nodeloos ingewikkeld, dus ik ben helaas toch weer afgehaakt.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:07

ingewikkelde vragen en veel fouten in het engels. Misschien toch even de tijd nemen om dit te herwerken?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:07

Er zitten enorm veel taal- en spelfouten in TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 00:03

Persevero schreef:
Ik weet wat ik met deze vragen bereiken wil, en dat ga ik op deze manier prima voor elkaar krijgen.

Ik heb het ook geprobeerd, maar ben op tweederde afgehaakt, niet alleen door de de taalfouten maar ook door de onduidelijke vragen. Juist als je mikt op het hogere segment (dat vaak ook beter is in vreemde talen) zou ik echt nog eens iemand naar je Engels laten kijken want de 'upperclass' in het bedrijfsleven gaat zijn/haar tijd waarschijnlijk niet besteden aan een - sorry - ietwat amateuristisch ogend onderzoek.
De vragen zijn bovendien zo opgezet dat er geen enkele zinnige analyse van de antwoorden mogelijk is. Bijvoorbeeld hoeveel je bereid bent te bepalen voor je favoriete merken. Tja, mijn favoriete merk hoefversteviger kost 30 euro, en mijn favoriete merk clicker kost 3,95. Dat is wel zo ongeveer wat ik daar aan uit wil geven. Hoe is dat te vergelijken met iemand die invult dat hij voor zijn favoriete merk zadel 3000 euro wil uitgeven? (en wie zegt dat ik dat niet ook ben? ik kan tenslotte niet alles invullen).
Wil je echt kunnen vergelijken, dan moet je je beperken, bijvoorbeeld: 'Wat waren uw duurste aankopen en waarom koos u voor die merken', of 'Wat zijn uw favoriete merken rijkleding' en 'Wat zou je maximaal uit willen geven aan een perfecte rijbroek. Dan krijg je antwoorden die je kunt vergelijken.

Ook zou ik me ernstig afvragen in hoeverre die stukjes tekstboek over de consument ertussen passen: als je wilt achterhalen hoe de consument een zelfbeeld/persoonlijke merk creeert dmv de spullen die hij koopt, dan zou ik niet per se alle handboekteksten geven waarin je precies laat weten hoe 'de consument' doet en denkt. Want als 'de consument' iets wil, dan is het wel uniek zijn en niet de regels volgen. Je creeert zo nogal snel kont tegen de krib gedrag: mensen die niet invullen wat ze vinden, maar wat ze vinden dat jij van ze moet vinden.
Ik weet niet precies hoe serieus deze enquete is, maar kun je er anders een docent nog eens naar laten kijken? Het zou namelijk zonde zijn als je straks allemaal uitkomsten krijgt die niet met elkaar te vergelijken zijn en ook niet antwoord geven op de vraag die je eigenlijk wilde stellen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 08:59

Ik heb inmiddels voldoende antwoorden, bedankt voor het invullen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:05

Wat xyzutu2 zegt :j ik schat mijn beheersing van de Engelse taal boven gemiddeld in, maar het kostte zoveel moeite om uberhaupt al de vraag te begrijpen. Ik vind het wel jammer dat je niet op de feedback reageert hier (anders dan ik doe er niks mee), terwijl mensen wel de moeite nemen om je verder op weg te helpen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 10:48

heb de vragen expres zo open mogelijk gehouden juist omdat iedereen een andere definitie van dingen heeft. Op een of andere manier voelen mensen zich aangesproken om de enquête in te vullen, de eerste vraag gaat over waarom dat zo is. Iedereen kan een andere interpretatie hebben hierover, de een vind dat dit te maken heeft met rij niveau de ander met geld. maar ja wat is het nu? dat blijft heel persoonlijk.

vervolgens wordt er gekeken hoe men tegen paarden aan kijkt. Voor velen zijn sportprestaties en de luxe die een paard met zich mee brengt heel belangrijk. Dit wordt ook erg veel gecommuniceerd binnen de paardensport. Er wordt in sommige gevallen over paarden gesproken alsof het objecten zijn, er wordt gesproken over een ... jarige van die en die afstammeling en dat en dat niveau. Maar iedere ruiter lijkt ooit een penny meisje te zijn geweest en heeft een band met zijn dier. sportprestaties komt boven vriend. En tussen partner en prestaties zit maar zeer weinig verschil. interessant waarom dat zo is.

Bij niveau hebben maar weinig mensen moeite gehad iets in te vullen. veel mensen maakten gebruik van de mogelijkheid om het nog even toe te lichten wat ze precies deden. Dit ondersteund de visie dat sportprestaties belangrijk zijn.

Maar daarnaast moet de stalling goed zijn. Mensen willen het beste voor hun edel dier. Hier komt het "penny meisje" weer een beetje naar voren. Het moet gewoon goed zijn voor hun paard er wordt vaak gesproken over voldoende weidegang. De stal is van alles voorzien. ik, als ruiter, hoef me nergens druk om te maken maar het is ook goed voor me paard.

Over de prijs van producten kan ik me voorstellen dat het wat vaag is maar daardoor krijg je juist diverse antwoorden. Sommigen vinden het belangrijk wat een product kan/doet/levert aan kwaliteit of functievervulling. Anderen laten doorschemeren dat een merk hun vertrouwen gewonnen heeft.

De vraag over merkbelofte is om te zien waar mensen zo mee komen, wat zou naast goede kwaliteit, service ed. de onderscheidende factor zijn voor een merk? wat maakt een BMW koper anders dan een Mercedes koper? Waarom zou de een, een BMW verkiezen boven een Mercedes wanneer de kwaliteit ed hetzelfde zouden zijn? Dit is het onderbuikgevoel waar in het filmpje over gesproken wordt. Het is interessant om te zien of mensen hiermee komen.

vervolgens wordt er indirect naar mogelijke merkbeloftes gevraagd door te kijken wat bij jou past als persoon. waarom past het bij jou, wat wil je uitstralen, als een merk om jou gebouwd wordt wat is dan belangrijk?
en welke waarde mag het merk nooit vergeten? hier komen echte merkbeloftes naar voren zoals een merk deze kan hebben/gebruiken. vervolgens worden persoonlijkheden gevraagd om te kijken wat volgens jou dan past bij deze waarden. En welke stijl hiervan afgeleid kan worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:55

Maar als ik het dus goed begrijp doe je eerst een onderzoek om te onderzoeken waar je onderzoek naar gaat doen?

Want wat heb je binnen een gericht onderzoek aan zulke diverse antwoorden?
En hoe heb je gemeten dat sportprestaties belangrijker zijn dan een vriend? Want volgens mij kreeg ik die vraag niet in je enquete.

En waar heb je de relatie tussen het pennymeisje en de stalling gemeten? Want volgens mij is de relatie tussen optimale sportprestaties en de beste stalling een logischere relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:58

Hetzelfde als Janine: als dit echt je onderzoeksinsteek was, dan had je zoveel meer uit de enquete kunnen halen als je nog eens over de vragen heen was gegaan voor je hem opstartte. Knap dat je uit zo'n megabrede en qua focus erg zwalkende vragenlijst nog iets van conclusies weet te trekken - maar hoe statistisch houdbaar het resultaat dan nog is, ipv een persoonlijke interpretatie door de onderzoeker, is dan nog maar de vraag.
Ook de aannames vind ik nogal vaag; iedere ruiter is ooit een Pennymeisje geweest? Wat dacht je van sportruiters die gewoon altijd het paard als sportpaard hebben gezien? Maar het feit dat iedereen een Pennymeisje in zich heeft, wordt door jouw enquete 'bewezen' doordat mensen willen dat hun paard het zo fijn mogelijk heeft? Het klinkt alsof je het antwoord al vast hebt liggen voordat de vragen uberhaupt werden gesteld.

De BMW-Mercedes vergelijking werkt ook alleen doordat beide auto's in wezen precies hetzelfde zijn: auto's. Het enige verschil zit hem in de gevoelswaarde, en die kan alleen onderzocht worden doordat de andere variabelen heel sec bezien in feite gelijk zijn. Maar dat is iets totaal anders dan het antwoord 'dit is mijn favo mestvork want' vergelijken met 'dit is mijn favo rijbroek want'. In de auto-vergelijking weet je dat elk argument in feite emotioneel is (want de auto's zijn vrijwel hetzelfde), maar in de mestvork-rijbroek vergelijking kunnen de argumenten zowel emotioneel als reeel zijn. Dus als je die auto-emotie-vergelijking door wil trekken naar paardenspullen, dan moet je een gelijkwaard afgebakend onderzoek opzetten, en kun je niet gewoon een losse lijst vragen over hobby's online zetten. Je weet dan namelijk niet meer wat je meet (wat dan misschien nog als voordeel heeft dat je er alle conclusies aan kunt geven die je vantevoren al had bedacht).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:37

Ben wel blij met je uitleg, dat ten eerste, maar ben het ook eens met bovenstaand commentaar. En waarom voel ik me aangesproken om een enquete in te vullen? Dat is vooral omdat ik het normaal gesproken erg leuk vind om te doen. Maar jouw enquete ging zoveel verschillende kanten op dat ik de draad volledig kwijt raakte. Komt nog bij dat ik absoluut niet merkentrouw ben, en ook niks uit wil stralen met de merken die ik gebruik. Het gaat mij er puur om of het kwaliteit is (dus waar voor je geld), en praktisch bruikbaar (moet goed passen en lekker zitten). Hoe het eruit ziet en wat voor merkje erop zit maakt me dan niks uit.

En om je voorbeeld van Mercedes of BMW te beantwoorden, als van beide de kwaliteit (rijcomfort, hoe zitten de stoelen, ruimte voor en achterin) hetzelfde is kijk ik alleen nog naar de prijs. Ik kies de goedkoopste variant. Er is er altijd 1 goedkoper in aanschaf, onderhoud, brandstofverbruik etc. Ik wil helemaal niet dat er een merk om mij heen gebouwd wordt. Dat zou ik eerlijk gezegd doodeng vinden :=