audio systeem lesgeven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wat moet het systeem kunnen?(meerdere opties mogelijk)

1. ruiter alleen audio ontvangen, dus niet terug kunnen praten via het systeem.
9 (15%)
2. zowel ruiter als instructie kunnen ontvangen en praten via het systeem.
12 (20%)
3. praten van de instructie via het systeem over een geluidsinstallatie, dus een box.
7 (12%)
4. muziek luisteren via het systeem.
3 (5%)
5. 1 op 1 systeem, 1 instructie op 1 leerling.
5 (8%)
6. 1 op 10, 1 instructie op 10 leerlingen. maximaal, 1 op 6 kan dan ook.
7 (12%)
7. 1 op 20, 1 instructie op 20 leerlingen. maximaal, 1 op 14 kan dan ook.
Geen stemmen
8. 1 laadstation voor alle systemen. 1 station waar alle systemen geheel in kunnen.
7 (12%)
9. meerdere kleuren van het systeem beschikbaar.
4 (6%)
10. alleen de instructie een andere kleur en de leerlingen een zwart systeem.
4 (6%)
11. anders namelijk,..... (graag in een reactie hieronder)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 58

montiej

audio systeem lesgeven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:30

Hallo,

Ik ben bezig om een bedrijf te starten in betaalbare audiosystemen voor het lesgeven. Ik heb een aantal vragen voor jullie om dit product zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de wensen van de mensen.
Willen jullie mij hierbij helpen door de poll in te vullen?

Kies de opties die je graag op je systeem zou willen hebben.
Andere opties mogen natuurlijk ook altijd, deze graag in een reactie hieronder.

Alvast bedankt!

ingvdh

Re: audio systeem lesgeven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:48

Voor dergelijke systemen zijn er twee doelgroepen, de privelessen en de groepslessen, ieder zal zo zijn eigen voorkeuren hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat met Whis en ander setjes ze behoorlijk betaalbaar zijn op het ogenblik. Je moet je zelf wel heel erg onderscheiden wil je daar nog tussenkomen.

Ik heb aangegeven verschillende kleuren voor zender en ontvanger, hier ben ik laatst tegenaan gelopen dat de systemen per ongeluk omgewisseld waren en we met grote vraagtekens zaten waarom het niet werkt. Met kleuren kan je dit makkelijk voorkomen.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:56

hallo,

bedankt voor de reactie, de systemen kunnen voor zowel 1 op 1 als 1 op meerdere worden gebruikt. Dit zit standaard in het systeem. Iedereen zou hem dus kunnen gebruiken. Als je bijvoorbeeld veel priveles geeft en af en toe groepslessen zou dit syteem voor beiden kunnen worden gebruikt. Ik wou alleen weten waar de voorkeur ligt zodat ik het systeem niet maak voor meerdere als dit eigenlijk niet tot nauwelijk zou worden gedaan.

ik dacht zelf ook dat het handig was om de zender en ontvanger verschillende kleuren te geven om die reden.

ik heb even gekeken, maar het systeem van mij word nog redelijk veel goedkoper. Als het de goede is die ik heb gezien trouwens. Die ik zag is 179 euro.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 14:12

als het klopt zoals we berekend hebben word de eerste set, dus 1 zender en 1 ontvanger, ongeveer 100 euro. daar kun je losse ontvangers bij kopen voor een prijs van ongeveer 60 euro.

en de opties kunnen door de instructie aan of uit gezet worden. bijvoorbeeld als je via de boxen het geluid wil laten gaan of dat je dat alleen via de oortjes wil hebben. De systemen kunnen dus meerdere opties krijgen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:12

montiej schreef:
Hallo,

Ik ben bezig om een bedrijf te starten in betaalbare audiosystemen voor het lesgeven. Ik heb een aantal vragen voor jullie om dit product zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de wensen van de mensen.
Willen jullie mij hierbij helpen door de poll in te vullen?

Kies de opties die je graag op je systeem zou willen hebben.
Andere opties mogen natuurlijk ook altijd, deze graag in een reactie hieronder.

Alvast bedankt!

Naast wensen voor het systeem, heb ik ook andere wensen. Ik zou, als ze zo betaalbaar worden, misschien zelf een willen aanschaffen voor als ik ga lessen. Ik zou het fijn vinden dat je hem dan handzaam kunt opbergen dus niet in een enorme koffer oid. En de mogelijkheid om allerlei soorten oortjes mee te kunnen bestellen ...

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 16:16

Hallo.

Een handzame opberg methode ga ik zeker over nadenken. Dankje!

Verschillende oortjes moet ik even naar kijken. Dit is opzichte geen probleem maar ik wil ze misschien ook in de ruitersport winkel gaan verkopen. Dus dan zou die optie niet mogelijk zijn. Als het systeem direct bij mij besteld zou worden kan dit uiteraard wel. Daar had ik zelf al aan zitten denken omdat ik ook niet alle oortjes persoonlijk even fijn vind.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:46

Ik heb nu de meeste setjes wel gehad.
Whis
Equiteacher
Ceecoach
2 way heeft mijn voorkeur maar om dit storingsvrij en zonder vertraging te krijgen is blijkbaar nog een uitdaging.
De Whis was super en de Equiteacher professional ook, maar die laatste heeft dan weer als voordeel dat er niet iemand mee kan luisteren op je kanaal.
Equiteacher heeft ook een goedkope variant, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Let op vertraging (ceecoach heeft dit nog steeds), automatisch uitgaan bij x minuten geen communicatie, goede klip om vast te maken (instructeursset equiteachter heeft geen klip), microfoon moet goed ontvangen maar niet te overgevoelig zijn (ceecoach) zodat je het gekraak van de kleding bv hoort.
Goede indicatie of batterij nog voldoende opgeladen is.
Volume regelbaar.
Oortjes zeker een punt, de meeste blijven niet goed zitten, zeker niet bij kinderen.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 21:57

Bedankt voor het advies. Er zitten zeker goede punten in die we zeker mee gaan nemen in de ontwikkeling.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:30

ED > STW

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:05

oortje zou je ook een optie voor bandje van de cap kunnen maken, net zoals die ski oorwarmers

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:26

Op mijn werk hebben we een Whis set. 2 instructeurs kastjes en 6 ontvangers.

Ideaal systeem, alleen de plastic klipjes zijn drama. Er zijn er al meerdere gesneuveld door een val/lompere lesklanten.

Daarnaast zijn andere oortjes ook erg welkom, wellicht iets met in-ear en dan vervangbare rubbers ivm hygiene. Nu hebben wij van die sport-oortjes, die klemmen achter het oor, maar vallen er geregeld uit.

Daarnaast zou het voor ons, als manege, erg handig zijn als er een bord/opbergsysteem is. Een bord met oplaadsysteem erin lijkt ons ideaal, maar of dit haalbaar is, geen idee..Dan kunnen de lesklanten zelf de kastjes pakken en na gebruik weer terug zetten in de lader/bord

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:09

equiteacher heeft dit bord volgens mij wel.
maar de ijzeren klip van die sets blijven wel heel (bij whiss overigens ook nog niet meegemaakt dat die kapotgingen) maar die blijven niet altijd even goed zitten.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 10:20

Dankjullie. We nemen het zeker allemaal mee. Een bord om op te laden en op te bergen komt er sowieso. Dat is makkelijker dan per ding in het stopcontactm

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:55

even een update.

We zijn nu het prototype aan het klaarmaken.

Hier een beschrijving van waar we nu mee bezig zijn:

Het communicatie systeem van DawnMont is een systeem dat gepersonaliseerd kan worden naar de wens van de klant. Het basis stysteem het een uitbreidbaarheid tot ??. Er zitten meedere opties op om te kunnen gebruiken. Zo kunt u niet alleen het systeem gebruiken voor het lesgeven maar tevens ook om muziek te luisteren om bijvoorbeeld uw kur op muziek te oefenen of om gewoon tijdens uw training muziek te luisteren. Ook kunt u kiezen of u de communicatie beide kanten op wil laten gaan, dat de ontvanger kan terug praten naar de zender. U kunt zelf de keuze maken uit verschillende oortjes en microfoons. Deze zijn ook los te bestellen. Het dockingsstation om de sets op te laden bestaat uit een systeem wat je kan vergelijken met het laadsysteem van een huistelefoon, deze kunnen aan elkaar geschakeld worden naarmate u meerdere systemen hebt.

Hebben jullie nog vragen of aanvullingen dan horen we het graag.

Wat zou u uit willen geven voor het basispakket met 2 systemen en een dubbele oplader?
Wat zou u uit willen geven voor het uitbreiden per set met een oplader die vast kan aan de bestaande lader?