Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:19

Mensen die hun nagels lakken in de trein |( |(

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:34

Mensen die hun privé telefoongesprekken voeren in de stilte coupe >;)

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:13

Iemand heeft zen telefoon op luidspreker staan en is aan t bellen

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:29

Niet een originele ergernis; schreeuwende toeristen in de trein! Altijd genieten ofc.
Aan de andere kant snap ik het van hun kant wel; Die stickers van de stiltecoupe vallen (al helemaal als je niet van hier bent) echt niet op. Snap ook niet waarom ze niet gewoon een grote rode sticker op de coupedeuren/ramen kunnen plakken met "SILENCE" in plaats van die subtiele half doorzichtige op de ramen.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:03

Op één of andere manier een verkeerde trein pakken op Brussels Central, zeer waarschijnlijk omdat er niets staat aangeven in en op de treinen en vervolgens denken uit te stappen in Antwerpen maar in werkelijkheid in Luik staan....

Dat was dus even flinke paniek! Gelukkig had een aardige Nederlander dat door en heeft hij me weer op de goede trein naar Brussel gezet, waar ik vannacht de nacht maar heb doorgebracht in een hotel.

Straks er maar het beste van maken en een paar uurtjes sightseeing en dan maar poging 2 om thuis te komen :o

Jorex

Berichten: 10000
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:10

Aan mensen die energy drink drinken in een volle bus 15 :r

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:57

Jorex schreef:
Aan mensen die energy drink drinken in een volle bus 15 :r


Oeps dat deed ik ook best regelmatig :=

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:04

Jakkie dat meurt echt zo zoet... sommige doen dat ook om 8 uur s’ochtends

Ashleytjuhh

Berichten: 6696
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:07

geniaal altijd jullie verhalen :+

vroeger was ik ook een ergernis denk ik voor de meeste als ik nu overdenk zou ik dat nu ook vinden van mij zelf.

energie drank drinken, nagels lakken, opmaken, bk eten, deo opspuiten :')

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:10

Waarom is als iemand zich opmaakt een ergenis? :P maak mij vaak zat op en zou niet weten hoe iemand daar nou last van kan hebben haha

Foaly

Berichten: 4959
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:13

Friet/BK/Julia's eten in de trein doe ik ook zo vaak. Ik reis regelmatig om half 7 's avonds van Den Haag naar Groningen. Ik kom dan gelijk vanuit mijn werk en ga echt niet wachten tot ik op m'n bestemming ben om te eten, dan ben ik al lang en breed omgevallen :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:16

Eten of nagels lakken kan ik allemaal prima verdragen. Wat ik echt irritant vind is als iemand constant zijn neus zit op te halen. Net zat er ook weer iemand achter me in de bus die echt van die vieze 'neus geluiden' zat te maken. Brrrr.

M_arjolein

Berichten: 1455
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:22

Danielleeee_ schreef:
M_arjolein schreef:
Moeder met kind gaat in de stiltecoupe zitten en dan vervolgens heel hard elke keer tegen dat kind zeggen dat ze niet luid mag gaan praten. Kind maakte amper geluid en moeders volume en waarschuwingen elke x waren een stuk storender.

Pff ik heb ook een keer zoiets meegemaakt. Vader en zoon zaten in de stiltecoupé, vader maakte constant grapjes waardoor zoon moet lachen, en vervolgens sist vader steeds naar zoon dat hij stil moet zijn...

Ga dan gewoon niet met je kind in de stiltecoupé zitten. Dat vind ik gewoon sneu voor die kinderen


Nou idd dan geef je zelf ook niet echt het goede voorbeeld

purny

Berichten: 27564
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:19


biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:08

oh net iemand die complete menu van de chinees zat op te eten. dat meurde toch door heel de coupe :+

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:43


Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:51

Jeetje zeg -O-

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:17


Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:30

Ik mocht vanochtend rond die tijd door Rotterdam en sta er nu weer. Hierdoor ga je toch twijfelen om mensen aan te spreken op zwartrijden -O-

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:49

:') mensen die heel vroeg voor de halte op de stopknop drukken... zit ik 30 km met een stom rood lampje voor mijn neus. Gewoon pas drukken als de bus de halte omroept of een paar honderd meter van tevoren.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:27

Anne_GTI schreef:
:') mensen die heel vroeg voor de halte op de stopknop drukken... zit ik 30 km met een stom rood lampje voor mijn neus. Gewoon pas drukken als de bus de halte omroept of een paar honderd meter van tevoren.



Moet je wel weten dat het nog zo lang duurt. Ik heb vaak als ik ergens in de bus zit waar ik niet bekend ben dat ik de halte voor mijn halte weet. Zodra die geweest is druk ik op het knopje. Te vaak meegemaakt dat het niet of te laat omgeroepen werd. En ik kom uit een omgeving waar je om de minuut een halte hebt, dus ben het ook niet gewend dat het nog kilometers duurt.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:38

Als je in Zwolle al op die knop drukt en de eerste halte pas in Apeldoorn is lijk me dat rijkelijk vroeg. Vanaf de afrit van de snelweg duurt het nog zeker een kilometer tot de eerste halte. Zeker bij donker regenachtig weer is dat rode lampje zelfs gedimd knap irritant.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:42

Anne_GTI schreef:
Als je in Zwolle al op die knop drukt en de eerste halte pas in Apeldoorn is lijk me dat rijkelijk vroeg. Vanaf de afrit van de snelweg duurt het nog zeker een kilometer tot de eerste halte. Zeker bij donker regenachtig weer is dat rode lampje zelfs gedimd knap irritant.

Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit bij stilgestaan heb dat dat rode lampje zo in je gezicht schijnt. En een hoop mensen met mij waarschijnlijk ook niet, maar ik ga er voortaan op letten! Pak in het noorden ook regelmatig de snelwegbus.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:48

Ik persoonlijk heb liever dat mensen gelijk bellen als een halte geweest is dan op het allerlaatste moment.
Lampje is bij ons in Brabant gelukkig niet storend, wat ik wel storend vind is als ze zoals gister een zak cheetos chips beginnen te eten.
Bah dat stinkt zo erg.

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:51

Hebben jullie dan niet dat wanneer ze heel vroeg op de bel duwen dat je die vergeet en bij de halte door rijd??? Komt ook omdat dan het lampje amper zichtbaar is door de zon enzo.