Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:47

ja maar ze zegt toch dat die persoon op der voeten is gaan zitten :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:56

xPabloBokt schreef:
Misschien zaten ze aan het gangpad en staken ze uit aan de kant van het gangpad?


Ja dit precies.

Ze ging op dr voeten zitten zegmaar zodanig dat ze onder haar billen vandaan kwamen.
Ook lastig om uit te leggen.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:46

Ik vermoed dat ik nu een ergernis ben. Ivm ziekte van diegene die mn spullen op zou halen, heb ik ze nu maar zelf bij me. Dat is dus een backpack, een grote rugtas, een koffer en mn hond. Net was er één meisje doodbang voor Skip, maar er was niet heel veel stoelkeuze over. Ze is maar aan de andere kant bij haar moeder op schoot gaan zitten. Sorry!

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:39

mvdende schreef:
Ik vermoed dat ik nu een ergernis ben. Ivm ziekte van diegene die mn spullen op zou halen, heb ik ze nu maar zelf bij me. Dat is dus een backpack, een grote rugtas, een koffer en mn hond. Net was er één meisje doodbang voor Skip, maar er was niet heel veel stoelkeuze over. Ze is maar aan de andere kant bij haar moeder op schoot gaan zitten. Sorry!

Maarja, dat is overmacht en kan je niks aan doen :) Meisje overleeft het vast wel bij moeders op schoot :j

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:53

Zaterdagavond had ik opeens een hele drukke trein (sprinter) met allerlei bezoekers van het concert van Ariana Grande in Ziggo Dome. Gisteravond moest ik weer rond 23.00 langs Bijlmer Arena, maar mijn IC stopte gelukkig niet extra, dus geen last van een volle trein met Ajax fans.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:39

Ja hoor, ik pak sinds 6 week weer eens een ritje met het OV, direct omleiding. Het is dat het mooi weer is maar dit is wel weer jammer hoor. :')

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:08

Schreeuwende Duitse studenten in de trein

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:17

Gaat nu al mis. Een baby in de eerste klas :\

EloyaJarig

Berichten: 5207
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:38

Flying_Angel schreef:
Gaat nu al mis. Een baby in de eerste klas :


Ik heb een baby in de stilte coupe ;(
Met een moeder die hem vrij luidruchtig probeert te troosten. Leuke is dar er genoeg plek in de gewone coupe is. Maar ze hebben denk ik de dichtstbijzijnde plek bij de deur genomen.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:23

Stiltecoupe heb ik al opgegeven en ga ik niet meer zitten. Laatste paar jaar heb ik geen enkele keer meegemaakt dat het stil is. Daar ga ik me alleen maar aan ergeren dus kies ik dan maar een gewone coupe. :=

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:34

Soms is het in een gewone coupé stiller :=

M_arjolein

Berichten: 1455
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:35

Moeder met kind gaat in de stiltecoupe zitten en dan vervolgens heel hard elke keer tegen dat kind zeggen dat ze niet luid mag gaan praten. Kind maakte amper geluid en moeders volume en waarschuwingen elke x waren een stuk storender.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:36

M_arjolein schreef:
Moeder met kind gaat in de stiltecoupe zitten en dan vervolgens heel hard elke keer tegen dat kind zeggen dat ze niet luid mag gaan praten. Kind maakte amper geluid en moeders volume en waarschuwingen elke x waren een stuk storender.

Pff ik heb ook een keer zoiets meegemaakt. Vader en zoon zaten in de stiltecoupé, vader maakte constant grapjes waardoor zoon moet lachen, en vervolgens sist vader steeds naar zoon dat hij stil moet zijn...

Ga dan gewoon niet met je kind in de stiltecoupé zitten. Dat vind ik gewoon sneu voor die kinderen

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:32

Flying_Angel schreef:
Soms is het in een gewone coupé stiller :=

Precies dit. :+

Bowo
Berichten: 2839
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:02

Begin van het jaar, iedereen is nog vol goede moed, iedereen moet tegelijk, de trein is stampvol.
Mensen moeten staan vanaf een station waar normaal nog de helft leeg is. Ik zit ook bijna altijd in mn eentje in een tweezits in deze trein.
Ik denk dat begin van het jaar niet helemaal is ingecalculeerd in de lengte van de trein

En de WiFi hebben ze ook maar vast uitgezet / is overbelast

purny

Berichten: 27565
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:32

Man met rugtas die het hele pad blokkeert

Bowo
Berichten: 2839
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:55

Mijn reis werd nog beter. Niet iedereen kon mee met mijn bus en zelfde met de bus voor mij. En de sprinter die voor mij reed, heeft mensen op het station moeten laten staan.
Ik denk dat mensen beter moeten leren proppen

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:05

Bowo schreef:
Mijn reis werd nog beter. Niet iedereen kon mee met mijn bus en zelfde met de bus voor mij. En de sprinter die voor mij reed, heeft mensen op het station moeten laten staan.
Ik denk dat mensen beter moeten leren proppen


En daarom kom ik liever te laat ik ga echt niet proppen :')

Jolien87

Berichten: 17513
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:30

Ergernis over mezelf: Cola zero drinken in de stiltecoupé en vergeten dat ik daar altijd enorm van moet boeren. :=

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:35

Jolien87 schreef:
Ergernis over mezelf: Cola zero drinken in de stiltecoupé en vergeten dat ik daar altijd enorm van moet boeren. :=


Haha dit heb ik ook :') of dat ik een blikje heb en die dan open moet maken in een stiltecoupé, als je dat voorzichtig probeert, gaat dat natuurlijk altijd heel luid :=

Jolien87

Berichten: 17513
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:47

Ja, dat kan je dan beter vlot doen. :')

Tot overmaat van ramp kreeg ik ook enorme lachstuip toen mijn moeder mij appte over 'premier Tutten'. Hallo typtyfus. :=

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:35

Bowo schreef:
Mijn reis werd nog beter. Niet iedereen kon mee met mijn bus en zelfde met de bus voor mij. En de sprinter die voor mij reed, heeft mensen op het station moeten laten staan.
Ik denk dat mensen beter moeten leren proppen


Ow maar echt dit, ik kan ook echt weer merken dat er zoveel mensen tussen zitten die niet regelmatig met de trein reizen, we zijn gewoon 2 minuten bezig om de trein in te komen met z'n allen, dat kan echt sneller als iedereen eerst even doorloopt voordat ze gaan zitten.

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:18

Zelfs bus 604 zit vol >;)
Heb ik in 5 jaar reistijd nog nooit meegemaakt.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:11

Ik heb treinstremming gereden afgelopen zondag :o
Had zelf als chauffeur ergernissen :o
Drinken wat vol over een stoel en vloer gaat, lang leve burger king met 2 grote bekers frisdrank.
Mensen die zelf wel even het bagage luik open willen maken, terwijl elke bus anders is :+
En ook, reed 1x vol, mensen die een oudere dame niet wilde laten zitten voorin, dus heb maar even gewezen jij of jij schuift graag even naar achter voor deze mevrouw, iedereen wil graag naar huis en een touringcar heeft nu eenmaal geen sta plaatsen.
En laatste moment wilde er nog een meneer met een frietje mee, maar die heb ik vriendelijk de deur gewezen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:19

Mensen met eten of drinken gaat nooit goed :n