Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:04

Huh, er zijn toch ook allemaal andere mensen die makkelijk de fiets kunnen pakken maar toch de bus pakken? :+ Dat is bij iedereen toch zo? Snap niet waarom je specifiek die scholieren zo irritant vind.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:05

SindyKaya schreef:
Iemand is duidelijk met het verkeerde in de bus gestapt :j

_O-

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:34

Ik geef de scholieren geen ongelijk, waarom lopen als je met de bus kan? :+ Veel makkelijker, minder moeite én waarschijnlijk sneller

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:21

Denk maar dat ik ga lopen als ik toch gratis reis hoor :+

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:51

Nja ik kan me ook nog wel eens ergeren aan bruggers die met de bus gaan (vaak voor het eerst alleen). Ik heb grotendeels ze ervaren als luidruchtig en soms grof naar medepassagiers toe. Gelukkig weet ik dat het een jaar later ineens heel anders is. :D

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:21

Ik vind al die scholieren juist heel gezellig in de bus.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:35

Ze maken vaak wel een klereherrie, dus ben juist blij als het dan maar een klein stukje is :D

xPabloBokt

Berichten: 9494
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:45

Toen ik naar het MBO ging vlogen er regelmatig dingen door de bus. Pepernoten, pepermuntjes.. noem het maar op.

En ze zijn idd luidruchtig. Ik heb altijd geleerd om op gedempte toon te praten in het openbaar, maar dat is niet meer tegenwoordig ofzo

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 00:06

Oeeff bruggers in de bus. Ja gruwelijk, zeker ergens in november als ze praatjes krijgen en bij elke halte op het stopknopje gaan drukken |o

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 00:27

Soms zijn scholieren in de bus echt irritant ja hahahaha.

xPabloBokt

Berichten: 9494
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:43

Femek2902 schreef:
Oeeff bruggers in de bus. Ja gruwelijk, zeker ergens in november als ze praatjes krijgen en bij elke halte op het stopknopje gaan drukken |o


Oh man, die ergernis was ik nog vergeten erbij te zetten. Regelmatig te laat op school gekomen door dat soort grapjassen.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:44

xPabloBokt schreef:
Toen ik naar het MBO ging vlogen er regelmatig dingen door de bus. Pepernoten, pepermuntjes.. noem het maar op.

En ze zijn idd luidruchtig. Ik heb altijd geleerd om op gedempte toon te praten in het openbaar, maar dat is niet meer tegenwoordig ofzo

Ja dat, oh hier ook nog wel condooms die de bus door geschoten werden. :+

Oof de knopjes was ik alweer vergeten ja. Hier moest je dan op den duur een stampens volle bus doorkruisen om bij de chauffeur aan te geven dat je eruit wilde.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:34

Ik heb gelukkig dan weer nooit in zulke bussen gezeten :=
En ja, luidruchtige bruggers. Het is irritant maar ik denk altijd maar
ik was waarschijnlijk ook zo. :P
Zolang ze niet brutaal irritant worden vind ik het niet zo storend.

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:07

Van die schreeuwende kinderen in de bus... pff.

Edit:
Ze vechten en gaan dan gillen en huilen. Moeders doet gewoon oortjes in en doet er niets aan. Wth?! -O-

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:14

IC vanuit Vlissingen naar Dordrecht loopt 4 minuten vertraging op, precies die 4 minuten die ik heb aan overstap tijd. Gevolg: trein gemist. En pap niet blij want die staat nu te wachten.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:17

Caitlin_K schreef:
Van die schreeuwende kinderen in de bus... pff.

Edit:
Ze vechten en gaan dan gillen en huilen. Moeders doet gewoon oortjes in en doet er niets aan. Wth?! -O-

Dat valt me vaker op. Veel moeders van tegenwoordig zijn voor mijn gevoel veel minder met hun kinderen bezig. Ik zie regelmatig moeders die met hun kind(eren) in de trein zitten, waarbij moeders oortjes in heeft of echt compleet in haar telefoon zit en nul aandacht aan kind geeft.

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:26

Ben ik de enige die het raar vind dat je je nagels gaat lakken in de bus....
Passagier vond het normaalste gang van zaken want ze had geen tijd om dat thuis te doen. Het kwam niet in haar op dat dat niet de bedoeling is in een openbaar vervoer bus.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:37

Dat heb ik altijd met mensen die deo gaan spuiten in de bus. Leuk dat jij zo uit die lucht bent maar ik moet er nog 8 uur in zitten en laten we het maar niet hebben over mensen met astma die stikken van die lucht.
Kan ik zo boos om worden :n

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:54

mvdende schreef:
IC vanuit Vlissingen naar Dordrecht loopt 4 minuten vertraging op, precies die 4 minuten die ik heb aan overstap tijd. Gevolg: trein gemist. En pap niet blij want die staat nu te wachten.


Je kunt altijd aan de conducteur vragen of hij kan regelen dat de volgende trein even wacht

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:16

Vjestagirl schreef:
mvdende schreef:
IC vanuit Vlissingen naar Dordrecht loopt 4 minuten vertraging op, precies die 4 minuten die ik heb aan overstap tijd. Gevolg: trein gemist. En pap niet blij want die staat nu te wachten.


Je kunt altijd aan de conducteur vragen of hij kan regelen dat de volgende trein even wacht

Deden ze voor mij laatst ook. Had 1 minuut overstap en moest de trap nog op en af. Door de hc heb ik mijn trein gehaald. _/-\o_

Fair
Berichten: 3563
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:46

Zo, goede ergernis die ik even moet delen :r

Ik zit in de trein, het is enorm druk dus meerdere mensen zitten op de trap, inclusief ik. Er komt een vader met zoontje (5?) naast me zitten. Eerst gaat dat kind tegen me aan hangen. Vervolgens gaat hij zijn hoofd tegen zijn vader aan zitten beuken. ‘Ik ga zo heel kwaad op je worden he’. Kind blijft doorbeuken en rare geluiden maken over de ‘rottrein’. Vervolgens gaan er 2 kinderen met de wc deur spelen en die open en dicht schuiven met het nodige lawaai. En het geluidsfragment ‘deze wc is vrij’ loopt gewoon vast. En nergens ouders te bekennen. >;)

Bowo
Berichten: 2839
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:26

Dat een trein vertraging heeft door een aanrijding is poedersuiker, maar kan een vervoerder weinig aan doen. Maar waarom in hemelsnaam moet de snelbus dan een detour maken door dr halve stad waardoor je de trein mist op het station waar ze wel rijden. Waarom niet gewoon de snelste weg?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:32

Ik weet niet of dit onder de noemer OV valt :') Maar laatst in het vliegtuig deed de vrouw voor mij haar schoenen uit, ging ook nog eens met d'r voeten onder d'r billen zitten waardoor ze lekker in het zicht waren van mij. :+

In een jumbo jet boeit me dat nog niet zo, maar we zaten in een 737 koekblik met 30 graden en dan die voeten zo :r :r Ik haat voeten, bah.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:40

maar se had toch geen een rugleuning? als zij op haar voeten gaat zitten snap ik niet hoe jij ze dan ziet want dan zitten ze toch onder haar

xPabloBokt

Berichten: 9494
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:46

Misschien zaten ze aan het gangpad en staken ze uit aan de kant van het gangpad?