Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:21

Dat is ook best een UXfail ja :+ had ik toch andes aangepakt :D

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:40

Kampen Zuid is nog nooit zo druk geweest. En Zwolle nog nooit zo rustig. :=

En sprinter als intercity. Verbaast met dan weer niet dat we te laat vertrekken :+

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:52

Jolien87 schreef:
Werkzaamheden op station Zwolle en de NS bus die te laat is.


Gisteren stond ik netjes 10 minuten voor mijn vertrektijd op station Zwolle :o
Op de halte 't Harde, zegt die beste meneer zet de bus daar maar neer, stuur de mensen naar je door en ik geef een seintje als je weg mag rijden, prima, 06.07 uhm meneer, had al moeten vertrekken en ben leeg... Oh rijd maar doei

S' middags was ik er weer, wel vaker, maar maar toen zag ik indd de railcatering staan en mocht hij ook niet mee. De paar keer dat ik vol gereden heb had ik hem ook niet in mijn bus kunnen hebben :o Veel koffers in het gangpad, mega tassen, kon in 1 rit de bus niet meer uit om de luiken open te gooien (toen zullen er wel mensen boos zijn geweest, maar kon geen kant meer op), had een gewone stadfiets in het gangpad staan :+

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:05

Ik heb ook het idee dat het allemaal nog niet helemaal soepeltjes loopt met die bussen. :=
Bussen die niet komen opdagen, bussen die hierdoor eerder moeten vertrekken omdat mensen anders hun aansluiting missen waardoor andere mensen op hun beurt deze bus weer missen omdat hij eerder vertrekt dan de aangegeven tijd.
Mopperende mensen die vinden dat ze dan ook wel een kop koffie aangeboden mogen krijgen. Alsof dat ook gebeurt als ze op de trein staan te wachten. :')

Gelukkig is vandaag mijn laatste werkdag voor de vakantie en rijden de treinen weer normaal tegen de tijd dat het schooljaar weer start.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:46

Vandaag tussen 't harde en Zwolle heb ik het idee dat het beter gaat tot nu toe :+ :o

Maar nu heb ik ergenis over verkeersregelaars zonder inzicht wat een bus doet :o hihi

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:31

Het is een ramp om op het Zernike te komen nu. En vakantieregeling en de haltes liggen eruit _O-
Oké dit is de laatste keer dat ik erheen ga voor overleg. En mijn chauffeur van bus 1 weet de omleiding niet :(:)

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:41

Die stomme vakantie tijden.... maar dan op zaterdag wel elk kwartier kunnen rijden. Niet iedereen heeft vakantie rij gewoon zoals het normale rooster |o

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:50

Waarschijnlijk hebben ze een vakantie dienstregeling omdat er veel chauffeurs ook vakantie hebben :+

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:52

Inoterry schreef:
Waarschijnlijk hebben ze een vakantie dienstregeling omdat er veel chauffeurs ook vakantie hebben :+


Ja maar doe het dan de hele week en niet op zaterdag gewoon elk kwartier. Want dan moet dat door de weeks ook gewoon kunnen :')

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:48

Even een vraagje die misschoen niet helemaal thuishoort in dit topic, maar ik wilde er niet een heel nieuw topic voor aanmaken. En ik ben ook heel benieuwd hoe het nou zit :D

Ik heb studentenov, dus gratis reizen doordeweeks. Maar dus in de zomervakantie niet. En nu viel het me op dat ik dus inderdaad overal voor betaal, behalve als ik met de bus ga... in de bus wordt er niets afgeschreven lijkt het.

Op internet kan ik er niets over vinden. Weten jullie of je inderdaad nog wel gewoon gratis kan reizen met de bus in de zomervakantie?

Ik snap er niks van, maar vind het niet erg haha

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:51

Nou ik moet wel degelijk betalen in bus (onderhand al 50 euro :') )

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:57

snuffie123 schreef:
Even een vraagje die misschoen niet helemaal thuishoort in dit topic, maar ik wilde er niet een heel nieuw topic voor aanmaken. En ik ben ook heel benieuwd hoe het nou zit :D

Ik heb studentenov, dus gratis reizen doordeweeks. Maar dus in de zomervakantie niet. En nu viel het me op dat ik dus inderdaad overal voor betaal, behalve als ik met de bus ga... in de bus wordt er niets afgeschreven lijkt het.

Op internet kan ik er niets over vinden. Weten jullie of je inderdaad nog wel gewoon gratis kan reizen met de bus in de zomervakantie?

Ik snap er niks van, maar vind het niet erg haha


Nee gaat ook gewoon 40% van de prijs af. Maar de bus werkt met kaartjes anders dan met je ov. Kaartjes zijn duurder en die prijs van die rit is niet gelijk aan wat je met je ov uitgeeft. Verder kan je in de bus al met 2,- inchecken dus de bus is goedkoper. Voor een ritje van 7 haltes ofzo kost het maar 0,67 cent door die korting.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:06

Hhm dan vind ik het toch gek. Op mijnOVchipkaart zie ik niks afgeschreven worden.

Hier het schermprintje:
Afbeelding

Bij de tram zie je wel dat er een bedrag is afgeschreven. Bij de bus niet...

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:11

Omdat er ook 'week vrij' staat en niet 'week korting' zoals bij de rest denk ik dat je geluk hebt en dat er een foutje in is geslopen.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:55

Haha fijn foutje, al had ik het liever voor de trein gehad. Ik reis bijna niet met de bus haha

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:25

Random mevrouw ging laatst helemaal over de rooie toen k een snoeppapiertje uit het raam gooide..
Kijk k snap dat dingen op de grond gooien een beetje aso is, maar de rails ligt toch al vol met schijt ed
K erger me meer aan dat soort bemoeizuchtige mensen dan harde muziek ofz maar dat zal wel aan mij liggen.

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:27

Carol_Beer schreef:
Random mevrouw ging laatst helemaal over de rooie toen k een snoeppapiertje uit het raam gooide..
Kijk k snap dat dingen op de grond gooien een beetje aso is, maar de rails ligt toch al vol met schijt ed
K erger me meer aan dat soort bemoeizuchtige mensen dan harde muziek ofz maar dat zal wel aan mij liggen.


Serieus? Je hebt prullenbakken in de bus/trein/metro/waar je op dat moment ook in zit. Ik snap die vrouw wel.

Ik zie wel vaker dit soort rare, bijna onbewuste posts van jou. Meen je dit of zit je gewoon te trollen?

Justme_Lisaa

Berichten: 2177
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:30

Carol_Beer schreef:
Random mevrouw ging laatst helemaal over de rooie toen k een snoeppapiertje uit het raam gooide..
Kijk k snap dat dingen op de grond gooien een beetje aso is, maar de rails ligt toch al vol met schijt ed
K erger me meer aan dat soort bemoeizuchtige mensen dan harde muziek ofz maar dat zal wel aan mij liggen.


Ik zou hetzelfde hebben gereageerd, van mij had je ook de wind van voren gekregen. Wat een honds achterlijke actie van je. Gelukkig is het over een jaar of 20 weg, heb jij er ook geen last van :j

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:39

Niet teveel op reageren. Carol_bear was ook degene die het wel normaal vond om even snel uit de trein te roken. :=

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:47

Carol_Beer schreef:
Random mevrouw ging laatst helemaal over de rooie toen k een snoeppapiertje uit het raam gooide..
Kijk k snap dat dingen op de grond gooien een beetje aso is, maar de rails ligt toch al vol met schijt ed
K erger me meer aan dat soort bemoeizuchtige mensen dan harde muziek ofz maar dat zal wel aan mij liggen.


Ik zou ook zo gereageerd hebben, afval gooi je kn de afvalbak, niet uit het raam, is er geen afvalbak dan houd je je afval bij je totdat je opbeur station komt waar deze wel is

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:48

PeerAppel schreef:
Niet teveel op reageren. Carol_bear was ook degene die het wel normaal vond om even snel uit de trein te roken. :=


Trolaccount, geen aandacht geven.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:05

MarcoBorsato schreef:
PeerAppel schreef:
Niet teveel op reageren. Carol_bear was ook degene die het wel normaal vond om even snel uit de trein te roken. :=


Trolaccount, geen aandacht geven.


Tijd dat ze een permanente ban krijgt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:11

MarcoBorsato schreef:
PeerAppel schreef:
Niet teveel op reageren. Carol_bear was ook degene die het wel normaal vond om even snel uit de trein te roken. :=


Trolaccount, geen aandacht geven.

En wat nou als ze gewoon een oprechte asociale tokkie is die hier steeds naar haar hoofd gegooid krijgt dat ze zich alleen maar zo voor zou doen om reacties uit te lokken? Heel onaardig om iemand zomaar voor trol uit te maken ;)

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:12

Ze is zelf ook niet bepaald aardig.... wat je zaait oogst je ook :j

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:26

MarcoBorsato schreef:
PeerAppel schreef:
Niet teveel op reageren. Carol_bear was ook degene die het wel normaal vond om even snel uit de trein te roken. :=


Trolaccount, geen aandacht geven.


Precies mijn gedachte. :j