Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:12

Ik heb ook mijn tas het liefst naast me staan. Ik reis vaak met muziekinstrumenten en op de grond ben ik bang dat ze beschadigd raken en in het bagagerek ben ik bang dat ik ze vergeet. Ik heb mijn tas dus naast mij of op mijn schoot.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:17

Crisis ik zit echt in een formule 1 bus. Dit is echt in het asociale :=

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:37

Dat moment dat er storing in metro is En niet verwerkt staat in 9292

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:52

Nayomie schreef:
Crisis ik zit echt in een formule 1 bus. Dit is echt in het asociale :=

Zo irritant is dat.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:55

Es_ther schreef:
Nayomie schreef:
Crisis ik zit echt in een formule 1 bus. Dit is echt in het asociale :=

Zo irritant is dat.

Het is uiterst onaangenaam. Zeker als diegene met een asociale gang langs kinderen schiet door bochten etc. := Terwijl er niks is om voor te haasten. Met +7 en rijden op normaal tempo is de aansluiting haalbaar.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:02

Nayomie schreef:
Het is uiterst onaangenaam. Zeker als diegene met een asociale gang langs kinderen schiet door bochten etc. := Terwijl er niks is om voor te haasten. Met +7 en rijden op normaal tempo is de aansluiting haalbaar.

Maar nu is er op het eindpunt tijd voor een peuk/bak koffie?

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:12

oomens schreef:
Nayomie schreef:
Het is uiterst onaangenaam. Zeker als diegene met een asociale gang langs kinderen schiet door bochten etc. := Terwijl er niks is om voor te haasten. Met +7 en rijden op normaal tempo is de aansluiting haalbaar.

Maar nu is er op het eindpunt tijd voor een peuk/bak koffie?

Kwam nog even laat aan als normaal én je brengt de levens van kinderen in gevaar. In geen enkel opzicht verantwoord. Ook niet om zo nog een bakje koffie of iets dergelijks te halen.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:50

Ik hoor net op de omroep dat er tussen Kampen en Zwolle geen treinen rijden tot 17:30 (als ik het goed heb verstaan). Ik reis zelf dat traject niet gelukkig, maar ik zie hier veel bokkers die daar reizen volgens mij.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:53

Danielleeee_ schreef:
Ik hoor net op de omroep dat er tussen Kampen en Zwolle geen treinen rijden tot 17:30 (als ik het goed heb verstaan). Ik reis zelf dat traject niet gelukkig, maar ik zie hier veel bokkers die daar reizen volgens mij.

Dit meen je niet he. Ik moet daar zo mee -O-

Edit: je hebt gelijk. En mis net het boemeltje dus dat wordt half uur op Zwolle wachten.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:04

D'r rijdt ook een bus op dit tijdstip, de 641 om 15.22, volgens mij is de laatste om 17.22 of zoiets.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:05

Ik kom om 16.15 aan op Zwolle. En moet nog de bus in Kampen hebben.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:43

Ik heb weer genoeg Ov gehad deze week. Net zat ik in de sprinter naar Groningen. Om .33 stonden we daar nog steeds op het perron terwijl we om .24 zouden vertrekken. Dus ik wil uitstappen om de intercity dan te pakken. Hadden ze alle deuren gesloten. Uiteindelijk om .36 waren de deuren weer open maar hadden ze tweede treinstel dicht gehouden en waren die mensen dus nog opgesloten. :roll:

Goed, ervaren hoe het is om opgesloten te zijn in een trein kan nu ook van het check-lijstje. :+

Zie net dat die deuren net open zijn en de vervangende sprinter al weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:53

Nayomie schreef:
Ik heb weer genoeg Ov gehad deze week. Net zat ik in de sprinter naar Groningen. Om .33 stonden we daar nog steeds op het perron terwijl we om .24 zouden vertrekken. Dus ik wil uitstappen om de intercity dan te pakken. Hadden ze alle deuren gesloten. Uiteindelijk om .36 waren de deuren weer open maar hadden ze tweede treinstel dicht gehouden en waren die mensen dus nog opgesloten. :roll:

Goed, ervaren hoe het is om opgesloten te zijn in een trein kan nu ook van het check-lijstje. :+

Zie net dat die deuren net open zijn en de vervangende sprinter al weg is.

Dat zal temaken hebben gehad met het resetten van de treinen wanneer die in storing vallen. Vervelende is dat wanneer zo'n trein bewust of uit zichzelf gaat resetten deze dan helemaal dood valt. Deuren kunnen tijdelijk niet open en de omroepinstallatie doet het ook niet :(

Bowo
Berichten: 2836
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:41

Net toch wel een aardige buschauffeur. Ik moest de bus pakken in het buitengebied (dus wijds zicht en weinig mensen) en ik stond bij de fietsenstalling mijn fiets op slot te doen toen de bus aankwam. Dus die remde af en stopte bij de halte. Maar ik moest de bus de andere kant op hebben die een paar minuten later komt, dus stak de weg over en de bus reed weer door zonder dat er iemand uitstapte.
Ik denk dus dat die chauffeur zo aardig was om op mij te wachten

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:04

Klinkt logisch. Machinist was in eerste instantie te laat en meldde dat hij bezig is met opstarten. Vervolgens viel de trein uit inderdaad en vervolgens de deuren. Het is alleen wel erg banketstaaf dat de machinist niet even door de trein loopt en het mededeelt. En daarnaast dat de vervangende sprinter niet wacht op de mensen uit het tweede treinstel die opgesloten waren.

Ik had gelukkig nog de intercity naar Groningen uiteindelijk, maar wel een van de weinigen.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:39

De machinist heeft het op dat moment te druk om even door de trein te lopen. Die wil die reset zo snel mogelijk afronden zodat de deuren weer open kunnen. Het is inderdaad banketstaaf dat die andere trein niet even kon wachten, maar dat kan een communicatie fout zijn, of dat de verwachting er nog niet was dat de deuren al open zouden kunnen, of de trein kon gewoon echt niet langer wachten omdat er dan meer treinen met vertraging zouden komen.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:27

Inoterry schreef:
De machinist heeft het op dat moment te druk om even door de trein te lopen. Die wil die reset zo snel mogelijk afronden zodat de deuren weer open kunnen. Het is inderdaad banketstaaf dat die andere trein niet even kon wachten, maar dat kan een communicatie fout zijn, of dat de verwachting er nog niet was dat de deuren al open zouden kunnen, of de trein kon gewoon echt niet langer wachten omdat er dan meer treinen met vertraging zouden komen.

Dan had ik persoonlijk de keuze gemaakt om de trein uit te laten vallen. 10 minuten later zou de volgende sprinter gaan.
Maar het is al mis gegaan toen de machinist op vertrektijd nog aankwam lopen. En weet niet of het met korte overstaptijd is, maar er waren geen storingen en normaliter zijn ze 10 minuten van te voren bij de trein.

Het is een banketstaaf samenhang van omstandigheden geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:05

Kan goed zijn geweest dat de machinist een korte overstap door vertraging heeft gehad. In die regio rij je vaak lange stukken. Is je overstap kort en je moet even naar het toilet dan moet je ook echt even gaan. Je volgende mogelijkheid kan goed pas over 2,5 uur zijn.

Door de trein lopen om reizigers te informeren is in geval van een storing echt geen doen :n

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:46

Citaat:
Dat zal temaken hebben gehad met het resetten van de treinen wanneer die in storing vallen. Vervelende is dat wanneer zo'n trein bewust of uit zichzelf gaat resetten deze dan helemaal dood valt. Deuren kunnen tijdelijk niet open en de omroepinstallatie doet het ook niet :(.


Dat roept bij mij de volgende vraag op:

Wat als er brand of andere dringende calamiteit is dan?
Als de deuren niet meer open gaan, dit “ zomaar” kan gebeuren en ook minutenlang aan houd klinkt mij toch als gevaarlijk in de oren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:58

Daar hebben ze noodknoppen op elke deur voor uitgevonden.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:57

Klinkt logisch :j

Gisteren conducteur of machinist: dames en heren. We komen zo op tijd aan in Zwolle op spoor 3, hatseflats!
Eventjes stil, hoort twee mensen grinniken op de achtergrond van het oproepsysteem :')

En vandaag weer een hele aardige conducteur. Die man heb ik wel vaker, altijd heel vriendelijk, neemt de tijd en wenst iedereen persoonlijk een fijne reis.
En doet bij iedereen nog een persoonlijke ronde of alles naar wens is of dat er nog vragen zijn. Dit zijn echte toppers! Mijn waardering heeft hij. :D

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:49

Nayomie schreef:
Klinkt logisch :j

Gisteren conducteur of machinist: dames en heren. We komen zo op tijd aan in Zwolle op spoor 3, hatseflats!
Eventjes stil, hoort twee mensen grinniken op de achtergrond van het oproepsysteem :')

En vandaag weer een hele aardige conducteur. Die man heb ik wel vaker, altijd heel vriendelijk, neemt de tijd en wenst iedereen persoonlijk een fijne reis.
En doet bij iedereen nog een persoonlijke ronde of alles naar wens is of dat er nog vragen zijn. Dit zijn echte toppers! Mijn waardering heeft hij. :D


Super leuk!

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:42

Gister weer een aparte gebeurtenis.. Terwijl ik aan het werk was als railcateraar werd ik door twee reizigers gewezen op een vergeten Dopper, dus ik ga naar de conducteur en wil hem de Dopper geven als gevonden voorwerp. Weigert hij dat terwijl we midden in een coupé staan en zegt hij: Ja zet maar ergens neer of gooi maar in de prullenbak ofzo, daar doen ze toch niets mee bij de afdeling gevonden voorwerpen.

Dus toen heb ik hem maar meegenomen want weggooien vond ik zonde. Alleen had ik geen plek om die Dopper op te bergen dus toen stond ik in het volgende treinstel heel onhandig met dat ding in m'n handen.. En er zaten twee mensen daar dus weggooien/achterlaten vond ik dan rare opties, dus heb ik aan de meneer die niet aan het bellen was gevraagd of hij nog wat met een Dopper kon en toen heeft hij hem helemaal blij aangenomen voor z'n dochter.

Dus mocht je gisteren je Dopper vergeten zijn in de trein, dan wordt hij nu hergebruikt door iemand anders :)

Mondy

Berichten: 11878
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:51

Zal zo eens een beetje bijlezen (heerlijk)
Maar moest aan dit topic denken.


Komt een vrouw tegenover me zitten nu die:
Mensen haat
Vooral die ene vrouw die achterbaks is ookal mag ze dan borderline hebben... Nee ze heeft er echt heeeeeelemaal niks mee.
Blij is van "hun" af te zijn. Deze locatie is beter.
Gevolgd door HAAAHAAAAHAAAHAAAA

Let wel.. Ik heb een oortje in met muziek en kan alsnog alles letterlijk verstaan.

Mondy

Berichten: 11878
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:59

Oh god... ze gaat nu therapeutisch bemiddelen over de telefoon bij een ruzie tussen 2 volwassenen die kinderen hebben oid.


"Wat ik heel graag wil is dat jullie de strijdbijl begraven. Geen verwijten elkaar niet meer slaan... ga met elkaar in overleg" enz enz.

Ik ben gelukkig niet de enige die zich ongemakkelijk voelt....