Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bowo
Berichten: 2833
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:06

Een buschauffeur die verwacht dat je al gaat staan wanneer die nog 2 haltes moet ofzo want anders rijd die je gewoon voorbij.
Ben maar niet de discusie aangegaan want daar had ik geen zin, maar ik sta als hij aankomt, kijkt die me doodleuk aan terwijl die langsrijdt om dan maar eens te gaan remmen en te kunnen zeggen dat ik niet moet blijven zitten. Tja, misschien moet je dan ook zelf kijken

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:27

He maar de stopknop is er toch niet voor niks?

Bowo
Berichten: 2833
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:34

Ik zat/stond te wachten bij de halte om in te stappen

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:36

Opstaan en hand opsteken.
Blijven zitten of/en geen hand opsteken dan wil je niet mee.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:44

O ja, dan is het logisch. Als je niet duidelijk kenbaar maakt ( dus opstaan en je hand opsteekt) dan rijd ie door.
Dat is niet iets nieuws dacht ik, want dat was in mijn puberteit al en dat is heel wat jaartjes terug :P

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:53

Ik ga gewoon staan wanneer ik de bus aan zie komen. Hand opsteken doe ik dan weer niet, maar het is altijd heel duidelijk dat ik mee wil rijden.

Blijven zitten vind ik ook een beetje passief om te doen. Die chauffeur kan niet ruiken dat je mee wilt..

Bowo
Berichten: 2833
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:08

Het punt was dat ik wel ging staan (ben me ook zeker bewust dat blijven zitten betekent niet mee willen), maar naar mening van meneer de chauffeur niet vroeg genoeg. Maar hij zat zelf niet op te letten, want hij begon pas met remmen lang nadat ik op stond

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:22

Ach ja ook buschauffeurs zijn precies net mensen :(:)

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 01:42

:o was dat toevallig aan de hamburgerweg? Want daar twijfelde ik nog of die mensen op dat bankje wel of niet mee wilden. Maar er zwaaide niemand en ik ben er vanuit gegaan dat ze de 101 die ook die halte aandoet moesten hebben.

:j heb in Arnhem voor wekservice gespeeld. Man die regelmatig mee gaat lag compleet in coma. :Z

Dus bij zijn vaste halte maar even naar achteren gewandeld en hem rustig wakker gemaakt tot grote hilariteit van een groep jongeren.
Wenste hij me fijne Pinksterdagen. Nou, toen lag ik ook in een lachstuip.

Dus de rest van de bus via de microfoon ook maar medegedeeld dat er een extra wekservice was maar ze dan vooral wel even hun halte moesten doorgeven voor ze gingen slapen. ;)

Het was weer gezellig op de Veluwe vandaag.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 07:41

Hahaha echt leuk _O- Zulke situaties maken je dag toch ook gewoon goed :D

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:40

Deze dagen. Dat mensen uitgebreid alcohol in de tram gaan zitten drinken

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:53

Vannacht nog een boel feestgangers naar huis gebracht. Was best gezellig in de bus. Zat wel een stopknopdrukker te klieren dus na 3 haltes lampje uit gezet en passagiers medegedeeld dat als ze eruit wilden ze dat even moesten komen vragen.

Op verzoek ook nog even een plaspauze ingelast en er werd gezellig gezongen en gekletst onderweg. Laatste stukje nog een aubade gekregen en een knuffel van passagiers als extra bedankje op station Apeldoorn.

Lekker getoerd en iedereen veilig thuis vannacht. Nog steeds blij dat ik buschauffeur geworden ben. :D

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:01

Anne_GTI schreef:
Vannacht nog een boel feestgangers naar huis gebracht. Was best gezellig in de bus. Zat wel een stopknopdrukker te klieren dus na 3 haltes lampje uit gezet en passagiers medegedeeld dat als ze eruit wilden ze dat even moesten komen vragen.

Op verzoek ook nog even een plaspauze ingelast en er werd gezellig gezongen en gekletst onderweg. Laatste stukje nog een aubade gekregen en een knuffel van passagiers als extra bedankje op station Apeldoorn.

Lekker getoerd en iedereen veilig thuis vannacht. Nog steeds blij dat ik buschauffeur geworden ben. :D


Wat een leuk berichtje :D. Wordt er helemaal blij van!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:03

Plaspauze :')

Ik had vorige week een ergernis in Antwerpen. Ik heb 20 minuten naar de metro gezocht en kon de ingang gewoon echt niet vinden. Uiteindelijk bleek dat er maar een heel klein banketstaaf bordje hing vanaf de kant van waar ik kwam -O-

Danielleeee_
Berichten: 3181
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:36

Anne_GTI schreef:
Vannacht nog een boel feestgangers naar huis gebracht. Was best gezellig in de bus. Zat wel een stopknopdrukker te klieren dus na 3 haltes lampje uit gezet en passagiers medegedeeld dat als ze eruit wilden ze dat even moesten komen vragen.

Op verzoek ook nog even een plaspauze ingelast en er werd gezellig gezongen en gekletst onderweg. Laatste stukje nog een aubade gekregen en een knuffel van passagiers als extra bedankje op station Apeldoorn.

Lekker getoerd en iedereen veilig thuis vannacht. Nog steeds blij dat ik buschauffeur geworden ben. :D

Wat leuk! Leuk om te lezen dat je er zo van geniet! Als ik bij zo'n blije buschauffeur in de bus stap, word ik ook meteen blij als passagier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:36

Anne_GTI schreef:
Vannacht nog een boel feestgangers naar huis gebracht. Was best gezellig in de bus. Zat wel een stopknopdrukker te klieren dus na 3 haltes lampje uit gezet en passagiers medegedeeld dat als ze eruit wilden ze dat even moesten komen vragen.

Op verzoek ook nog even een plaspauze ingelast en er werd gezellig gezongen en gekletst onderweg. Laatste stukje nog een aubade gekregen en een knuffel van passagiers als extra bedankje op station Apeldoorn.

Lekker getoerd en iedereen veilig thuis vannacht. Nog steeds blij dat ik buschauffeur geworden ben. :D

Ik denk dat chauffeurs met deze instelling behoorlijk wat agressie tegengaan, gewoon door het maken van een goede sfeer. +:)+

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:48

Er zit iemand van die hele vieze smakkende zuig geluiden te maken in de bus. Nog even doorgaan en ik wurg hem. _-:( _O-

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:32

:D moment van de dag: kind voorin van een jaar of 7 schat ik. Gevraagd of ie de film Sjaakie en de Chocoladefabriek kende. Gelukkig kende hij die... dus tijdens een omleiding die langs de Nestlé in Nunspeet komt hem wijs gemaakt dat Willy Wonka daar woont en de kleine huisjes ernaast de huisjes van de Oempaloempa's zijn. :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:38

En bus die al vertraging had en dat de buschauffeur ook nog even gaat bellen met iemand over het weekend, thanks! Heb mn trein gemist nu ^)

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:03

Anne_GTI schreef:
:D moment van de dag: kind voorin van een jaar of 7 schat ik. Gevraagd of ie de film Sjaakie en de Chocoladefabriek kende. Gelukkig kende hij die... dus tijdens een omleiding die langs de Nestlé in Nunspeet komt hem wijs gemaakt dat Willy Wonka daar woont en de kleine huisjes ernaast de huisjes van de Oempaloempa's zijn. :')

<3

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:32

Vakbonden zijn aan het kijken of er 28 mei weer gestaakt gaat worden ivm pensioen leeftijd.

Mocht iemand er rekening mee kunnen houden

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:53


Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:19


Jolien87

Berichten: 17488
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:21


Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:24

Ik zat net even de discussie op Facebook hierover te lezen, andere reizigers op de lijn moeten 10 euro voor retour betalen. En naast het geweld wat er op die lijn is, wordt dit beloond met reizen met korting. Ergens gaat hier iets een beetje krom. :+