Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bowo
Berichten: 2834
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:19

Proberen je veel te krappe overstap van trein naar bus te halen. Hij staat er niet meer en staat niet meer op het bord, dus je besluit maar richting het centrum te lopen, komt die je alsnof voorbij gereden. (dik 7 minuten ofzo te laat)
Wat een poedersuiker,kunnen ze nou echt nooit eens normaal rijden?

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:41

Gebruik je de app OVinfo ?
Ik gebruik deze app zelf ook als een van Mn passagiers een overstap moet halen om te kijken waar mijn collega’s op dat moment rijden.

Bowo
Berichten: 2834
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:12

Nee dat niet. Ik weet dat ik die overstap regelmatig niet haal, maar dat die zo erg te laat is en dat niet meer op het bord staat, heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ik reis dat stuk vaak, dus ik kijk niet dan niet elke keer hoe alles rijdt omdat ik dat wel uit mijn hoofd ken. Meestal check ik alleen tijdens vertrek op storingen

En als het over de duivel hebt, bord klopt weer niet. Dit keer sta ik et gelukkig lang genoeg om te weten dat ik hem niet gemist heb

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:46

Ovinfo app of ovzoeker op internet; echt de tip van de dag.

CupCakes_

Berichten: 3358
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:27

Normaal vind ik kinderen hartstikke leuk, maar niet als ze vanaf Utrecht Centraal naar Zoetermeer Oost zitten te krijsen.. :x

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:05

Dat mensen gaan zeiken als je even uit de deur van de trein rookt (wel voor een rokerszone)

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:12

Sorry maar daar zou ik je ook op aanspreken. Als je op het balkom zit en jij rookt "uit de deur", komt alsnog de helft van de rook de trein in. Wat is de moeite om gewoon even uit te stappen en een paar passen weg te lopen van de trein? :o

Flying_Angel

Berichten: 15733
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:15

Carol_Beer schreef:
Dat mensen gaan zeiken als je even uit de deur van de trein rookt (wel voor een rokerszone)


Hier zou ik me dan aan ergeren.

MoriMann

Berichten: 801
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:17

Kauwgom. Op de knop om de treindeur te openen. Aan de binnenkant van de trein.

Waarom?

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:25

Carol_Beer schreef:
Dat mensen gaan zeiken als je even uit de deur van de trein rookt (wel voor een rokerszone)

Doe dan die 2 stappen naar buiten het perron op en niemand heeft meer iets te zeuren. :7

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:29

Carol_Beer schreef:
Dat mensen gaan zeiken als je even uit de deur van de trein rookt (wel voor een rokerszone)

Als roker zou ik me hier ook aan irriteren

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:37

Bij het balkon kan je iig luchten bij het doorloopstuk.

Danielleeee_
Berichten: 3181
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:56

Carol_Beer schreef:
Dat mensen gaan zeiken als je even uit de deur van de trein rookt (wel voor een rokerszone)

Huh? Ben ik de enige die dit super asociaal vind? :') Je staat dus gewoon in de trein te roken? Het lijkt me dat dat niet eens mag.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:58

Nee natuurlijk mag dat niet. Daarom ben ik super verbaasd dat Carol het blijkbaar echt doodnormaal vind.

Zelfs mijn moeder die echt een kettingrookster was zou dit niet bedenken.

Danielleeee_
Berichten: 3181
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:59

Ineke2 schreef:
Nee natuurlijk mag dat niet. Daarom ben ik super verbaasd dat Carol het blijkbaar echt doodnormaal vind.

Oke gelukkig, ik dacht al even dat ik het verkeerd begreep. Maar wel echt in de trein dus. Heel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:14

Carol_Beer schreef:
Dat mensen gaan zeiken als je even uit de deur van de trein rookt (wel voor een rokerszone)

Zeuren?? Van mij krijg je een gigantische veeg uit de pan en als iemand een grote mond op zet verwijder ik diegene uit mijn trein!

Het mag gewoon echt niet en wordt gezien als roken in de trein.

Door de climate control van de trein wordt de lucht terug de trein in getrokken en gaat het via het systeem de hele trein door. Ik ruik het voor in mijn cabine als iemand 3 deuren verderop in de deuropening staat te roken......

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:18

Even klaagmodus... vanmorgen reed een vrachtwagen mijn spiegel aan gort. Alle passagiers moesten dus een kwartier later met mijn collega mee. Om de boel niet helemaal vast te laten lopen op de markt de bus bij het Oranjepark op een halte gezet. Was toch een stuk verder lopen dan ik ingeschat had. Geen MPO-er beschikbaar om ter plekke de spiegel te fixen dus een route verzonnen naar de garage met alleen rechtsaf... kwam er wel achter dat ik op automatische piloot heel veel in mijn linker spiegel kijk :P

Vanmiddag hopeloos in de vertraging omdat in Apeldoorn auto's veel meer over de Kayserdijk moeten. 10 minuten te laat en de volgende volle bus stond gelijk op de halte alweer op me te wachten. Gelijk overgesprongen en de stoel net niet fijn afgesteld vanwege de haast om weg te komen en niet nog meer vertraging op te lopen. Vond mijn rug achteraf geen goed plan.

Klaagmodus weer uit...

Heb wel heerlijk mijn hoofd leeg gemaakt op paard vanavond <3

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:04

Pffff ik weet dat de “stiltecoupé” bij Arriva nou niet echt je van het is, maar meestal ga ik er zitten zodat ik minder last heb van de gillende scholieren, nu zitten er dus 2 dames uitgebreid te kletsen en hoor ik ze door mn muziek heen %) gelukkig ben ik er bijna!

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:37

_sharonnn schreef:
Pffff ik weet dat de “stiltecoupé” bij Arriva nou niet echt je van het is, maar meestal ga ik er zitten zodat ik minder last heb van de gillende scholieren, nu zitten er dus 2 dames uitgebreid te kletsen en hoor ik ze door mn muziek heen %) gelukkig ben ik er bijna!

Wacht, heeft Arriva een stilte coupe?

En ik las iets over roken nog half in de trein. Ik vind dat mega aso. Als ik het had gezien had ik er wat van gezegd. Je hebt op veel stations ook speciale rookplekken, dus al doe je dat, dan sta je nog niet op de rookplek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:59

Danielleeee_ schreef:
Carol_Beer schreef:
Dat mensen gaan zeiken als je even uit de deur van de trein rookt (wel voor een rokerszone)

Huh? Ben ik de enige die dit super asociaal vind? :') Je staat dus gewoon in de trein te roken? Het lijkt me dat dat niet eens mag.

Als er boven al een aantal afkeurende reacties staan ben je dus niet de enige. :+

Danielleeee_
Berichten: 3181
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:21

Anoniem schreef:
Danielleeee_ schreef:
Huh? Ben ik de enige die dit super asociaal vind? :') Je staat dus gewoon in de trein te roken? Het lijkt me dat dat niet eens mag.

Als er boven al een aantal afkeurende reacties staan ben je dus niet de enige. :+

Nee dat snap ik, maar die vond ik nog verrassend vriendelijk. Daarom dacht ik even dat ik het verkeerd begreep :+


Vanochtend in de trein zat er een groep jongeren (denk een beetje mijn leeftijd) op het balkon en aan de andere kant van de coupé kon ik ze nog horen praten/roepen/schreeuwen. Op zich niet echt een ergernis, want ze hadden het denk ik gewoon gezellig. Maar toch... ik was nog moe vanochtend :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:38

Ik ben zelf roker maar roken terwijl je nog half in de trein staat is echt not done. Daar zou ik je ook op aangesproken hebben en dan had ik echt geen grote bek terug hoeven krijgen. Raar asociaal gedrag.

Van de week enorm met de bus in de file beland. Gelukkig had ik een hele fijne en praatgrage chauffeur, dus ik ben de tijd goed doorgekomen :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:52

Es_ther schreef:
_sharonnn schreef:
Pffff ik weet dat de “stiltecoupé” bij Arriva nou niet echt je van het is, maar meestal ga ik er zitten zodat ik minder last heb van de gillende scholieren, nu zitten er dus 2 dames uitgebreid te kletsen en hoor ik ze door mn muziek heen %) gelukkig ben ik er bijna!

Wacht, heeft Arriva een stilte coupe?


Nou nee niet echt :) vandaar dat ik het tussen haakjes had gezet, als je achterin de trein (niet de eerste klasse, maar de andere kant dus) instapt, ga je naar rechts, dat is een kort stukje met een stuk of wat zitplekken en de deur naar de machinist zit daar, daar staat op het raam “stilte”. Snap je me? Haha

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:52

Nee die Arriva stiltecoupe is echt kansloos eigenlijk. :')

Weet iemand dit? Stel je gaat met de trein om iemand op te halen bijvoorbeeld. Dus je keert gelijk weer terug met de trein. Moet je dan in en uit checken dan? Studentenov overigens.

Flying_Angel

Berichten: 15733
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:00

@nayomie je moet idd uitchecken en weer inchecken.