Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:23

SindyKaya schreef:
Nayomie schreef:
Ik zit straks in de nieuwe sprinter ruim een uur lang. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. :=

Oohh sterkte, heb al moeite met een half uur :(:)

Thanks. Zit er nu in en echt een totale flop voor deze rit. Te veel vierzits en geen ruimte om je laptop ergens neer te zetten. Kan dus ook ruim een uur lang niks doen. := Oh en geen prullenbakken.

Ik ben hier echt chagrijnig om. :')

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:41

Vanochtend gaf het informatie bord bij de bushalte allemaal bussen aan die er helemaal niet rijden/bestaan :') -O-

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:42

Ja ik baal er ook zo ontzettend van, er is geen eens een stilte coupé meer :(

Amber_anne

Berichten: 6950
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:45

SindyKaya schreef:
Ja ik baal er ook zo ontzettend van, er is geen eens een stilte coupé meer :(


Er zit toch nooit een stilte coupe in de sprinter?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:47

De lijn van Groningen Zwolle had altijd een stilte coupé omdat we intercity treinen als sprinters hadden sinds deze week zijn er andere sprinters en nu niet meer
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 03-04-19 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:47

Amber_anne schreef:
SindyKaya schreef:
Ja ik baal er ook zo ontzettend van, er is geen eens een stilte coupé meer :(


Er zit toch nooit een stilte coupe in de sprinter?

Wij hadden voorheen een ICM of DDZ als sprinter. Daar zitten wel stiltecoupes. :j

Amber_anne

Berichten: 6950
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:00

Luxe hoor een intercity als sprinter haha

Reis elke dag van kampen naar Almere poort in een sprinter en mis de stilte coupe wel

Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:08

Bijzondere is dat ze die ICM nog inzetten op sprinterlijn Groningen - Assen. Gooi dit ding op die route dan :')

Stiltecoupe vind ik eigenlijk ook wel een must.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:46

Dit zie ik ook altijd heel graag :roll:
Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:02

Zit in de metro en er net een meneer naast mij komen zitten die steeds giga zijn neus ophaalt -O- :r

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:10

Wanneer je in de bus opstaat van de rolstoelplaats omdat er een dame met een kinderwagen in gaat stappen, en er doodleuk iemand anders gaan zitten... Hallo, muts. Waarom denk je dat ik opsta? Voor de lol ofzo? :roll:

Justme_Lisaa

Berichten: 2176
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:05

Steeph schreef:
Wanneer je in de bus opstaat van de rolstoelplaats omdat er een dame met een kinderwagen in gaat stappen, en er doodleuk iemand anders gaan zitten... Hallo, muts. Waarom denk je dat ik opsta? Voor de lol ofzo? :roll:


Wauw, brutaal zeg :oo . Mag toch wel hopen dat je je mond erover hebt opengetrokken? Pleurt een eind op zeg >;) .

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:35

Heb me woensdag heel erg geïrriteerd aan ten eerste mijn buschauffeur die bij rood licht nog een treinspoorovergang over stak. En ten tweede aan de bus die 3 minuten te vroeg was en ik daardoor op mijn kapotte schoenen een stuk moest lopen. |o

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:41

Justme_Lisaa schreef:
Steeph schreef:
Wanneer je in de bus opstaat van de rolstoelplaats omdat er een dame met een kinderwagen in gaat stappen, en er doodleuk iemand anders gaan zitten... Hallo, muts. Waarom denk je dat ik opsta? Voor de lol ofzo? :roll:


Wauw, brutaal zeg :oo . Mag toch wel hopen dat je je mond erover hebt opengetrokken? Pleurt een eind op zeg >;) .


Nee, ik was naar voren gelopen omdat ik daar mijn twee tassen (weekend tas en rugzak) kwijt kon zonder iemand tot last te zijn. Ik heb wel heel lelijk gekeken :=

xPabloBokt

Berichten: 9474
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:04

Steeph schreef:
Wanneer je in de bus opstaat van de rolstoelplaats omdat er een dame met een kinderwagen in gaat stappen, en er doodleuk iemand anders gaan zitten... Hallo, muts. Waarom denk je dat ik opsta? Voor de lol ofzo? :roll:


Dat heb ik ook ooit gehad. Opgestaan voor een zwangere, ging er een kerel van 20 something zitten. 8)7

Anne_GTI

Berichten: 18207
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:22

Algemene ergernis; mensen die menen dat 9292 app het beter weet dan de chauffeur die de route moet rijden.

2 collega's vertellen een reiziger dat 1 specifieke bus het snelst bij de bestemming is en dan nog twijfelen... Heb haar maar de bus in getrokken en gezegd dat ze moest gaan zitten en de OV-info app op de telefoon moest zetten. Die is betrouwbaarder.

Lillian__

Berichten: 3278
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:29

ik zit nu in de 77 en er waren agenten bezig twee mannen op te pakken voor iets. terwijl ze werden opgepakt zat een vrouw aan de invaliden kant ze gewoon te filmen :oo
heb haar erop aangesproken dat het echt heel asociaal is wat ze doet zomaar mensen filmen, ze stopte wel met filmen maar ze kon ineens geen Nederlands meeer... wollahh was het enige wat ik verstond :roll:

Shadow0

Berichten: 43533
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:49

Filmen mag, als ze niemand hindert. Verspreiden is een andere zaak (je mag het niet zomaar herkenbaar op internet gooien.) Ik denk niet dat we een situatie moeten krijgen waarin het filmen van politie op zich verkeerd is.

Lillian__

Berichten: 3278
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:54

alsof mensen dat soort dingen (arrestaties, aanrijdingen ect) filmen om ze daarna lekker op hun telefoon te laten :roll:
typsch gevalletje van kijk es waar ik bij ben geweest.

Shadow0

Berichten: 43533
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:01

Lillian, dat doet er niet toe. Filmen mag.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:20

Het filmen mag, maar ik geef Lillian groot gelijk dat ze er iets van gezegd heeft.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:48

Ik vind filmen ook knap bijdehand, stoer dat je iets hebt gezegd!

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:51

Shadow0 schreef:
Lillian, dat doet er niet toe. Filmen mag.


Iemand herkenbaar filmen mag niet altijd zomaar. Het is wel een grote grijze zone met al dan niet impliciet toestemming geven en openbare plaatsen, maar het is dus niet zo dat het altijd en overal gewoon mag.

Shadow0

Berichten: 43533
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:02

Gini, dat lijkt een verschil tussen Belgische en Nederlandse wetgeving te zijn. In Nederland mag je gewoon filmen op straat (je mag alleen geen vaste camera op de straat richten zonder dat bekend te maken.) Het publiceren van de beelden kan wel aan regels gebonden zijn (oa portretrecht.) Er is dus niet zoveel grijs gebied in Nederland als het gaat om openbare en publieke ruimten, en het filmen van een arrestatie mag. (En het lijkt me ook nuttig om dat als recht te behouden, dat voorkomt machtsmisbruik.)

Nogmaals: dat betekent niet dat publicatie van die beelden ook automatisch mag of wenselijk is, maar het filmen als zodanig is toegestaan.

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 23:13

Niet een ergernis maar vind het 't benoemen wel waard.
Ik zit in de trein en in de 1e klas zitten twee conducteurs naar gitaarrock te luisteren. Prachtig. _O-