Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:03

Iedere plek is een leerplek als het om de Nederlandsche taal gaat!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:16

Zo moest ik eens opstaan voor 2 ouderen zodat ze naast elkaar konden zitten... ( er was nog zat plek, vooral bij de 4 zits)
Puur gebruikt maken van het feit dat hun oud zijn en overal dus ‘recht’ op hebben :+
Heb ze vriendelijk door gewezen om 2 meter verder te lopen waar nog plekken vrij waren.
Ik was natuurlijk erg onbeschoft :))

Jorex

Berichten: 9992
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:26

Een stelletje dat elkaar constant zit te zoenen. Leuk dat je elkaar leuk vindt, maar constant aan elkaars lippen geplakt zitten hoef ik niet te zien. :+
Doen mijn vriend en ik ook niet in het openbaar.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:16

Niks mis met oude mensen maar je hebt idd zulke stugge ertussen zitten := Probeer me er niet teveel van aan te trekken, maar als het te ver gaat zeg ik er gewoon iets van.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:21

sommige oudere mensen kunnen er echt wat van inderdaad.

vandaag had ik dus alweer vertraging vanochtend en vanmiddag een uur totaal. Maar zat wel gezellig naast een oudere mevrouw die volgens mij ook wel beetje eenzaam was. Ze liep bijna het hele uur te kletsen in de trein. Over haar 9 kleinkinderen en over vroeger enzo. Niet echt een ergenis maar dus ook wel ouderen die lief kunnen zijn :P

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:52

Iloveiswan schreef:
sommige oudere mensen kunnen er echt wat van inderdaad.

vandaag had ik dus alweer vertraging vanochtend en vanmiddag een uur totaal. Maar zat wel gezellig naast een oudere mevrouw die volgens mij ook wel beetje eenzaam was. Ze liep bijna het hele uur te kletsen in de trein. Over haar 9 kleinkinderen en over vroeger enzo. Niet echt een ergenis maar dus ook wel ouderen die lief kunnen zijn :P


Dat is zoooo aandoenlijk <3 .
Dan vind ik oudjes altijd schattig!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:23

Net ineens op station Arnhem de omroep om te evacueren door de dichtstbijzijnde uitgang... Ik sta netjes op om mij naar de dichtstbijzijnde uitgang te begeven, een paar minuten gaan voorbij, maar ik zie het veiligheidspersoneel geen actie ondernemen...
Na de vraag aan betreffende veiligheidspersoneel of dit een serieuze evacuatie is, bleek het loos alarm. Maar dit wordt dus niet even gecommuniceerd :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:29

Steeph schreef:
Net ineens op station Arnhem de omroep om te evacueren door de dichtstbijzijnde uitgang... Ik sta netjes op om mij naar de dichtstbijzijnde uitgang te begeven, een paar minuten gaan voorbij, maar ik zie het veiligheidspersoneel geen actie ondernemen...
Na de vraag aan betreffende veiligheidspersoneel of dit een serieuze evacuatie is, bleek het loos alarm. Maar dit wordt dus niet even gecommuniceerd :roll:

Blijkbaar heeft dat station daar last van. Ik had het laatst ook.

Communiceren is lastig. Een omroepbericht moet nu in tegenstelling tot vroeger centraal aangevraagd worden. Wordt het voor de reiziger niet beter van _-:( . Daarnaast is het maar de vraag of je op zo'n moment de alarm berichtgeving kan overrulen met een eigen omroep.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:32

Gloa schreef:
Steeph schreef:
Net ineens op station Arnhem de omroep om te evacueren door de dichtstbijzijnde uitgang... Ik sta netjes op om mij naar de dichtstbijzijnde uitgang te begeven, een paar minuten gaan voorbij, maar ik zie het veiligheidspersoneel geen actie ondernemen...
Na de vraag aan betreffende veiligheidspersoneel of dit een serieuze evacuatie is, bleek het loos alarm. Maar dit wordt dus niet even gecommuniceerd :roll:

Blijkbaar heeft dat station daar last van. Ik had het laatst ook.

Communiceren is lastig. Een omroepbericht moet nu in tegenstelling tot vroeger centraal aangevraagd worden. Wordt het voor de reiziger niet beter van _-:( . Daarnaast is het maar de vraag of je op zo'n moment de alarm berichtgeving kan overrulen met een eigen omroep.

Lekker dan := het zal maar een keer wel nodig zijn en 95% van de mensen blijft rustig zitten...

Jorex

Berichten: 9992
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:07

Vuil aangekeken worden als het licht net op rood springt en je laat netjes de ene bus die past voor de oversteekstrook er heen gaan en je steekt dan over. Joh, dat jij je bus zo onhandig wilt neerzetten dat mensen niet kunnen oversteken, vind ik ook niet echt beleefd chauffeur van bus 3 of 4. Het gebeurt zo vaak en dan moeten mensen maar er omheen wat meer tijd kost. Om vervolgens bijna platgereden te worden als het licht dan halverwege de oversteek op wit springt. Geef ons gewoon die oversteek strook 8)7
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:38

Steeph schreef:
Net ineens op station Arnhem de omroep om te evacueren door de dichtstbijzijnde uitgang... Ik sta netjes op om mij naar de dichtstbijzijnde uitgang te begeven, een paar minuten gaan voorbij, maar ik zie het veiligheidspersoneel geen actie ondernemen...
Na de vraag aan betreffende veiligheidspersoneel of dit een serieuze evacuatie is, bleek het loos alarm. Maar dit wordt dus niet even gecommuniceerd :roll:


Had ik laatst ook. Stond op iemand te wachten en toen kregen we ook zo'n melding. Ik naar buiten, maar iedereen incl. het personeel stond doodleuk binnen.

Bleek ook dat ze het alarm wilde testen..

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:44

Ohjeejtje net na een lange tijd weer met de bus gegaan. Stap ik in is het druk en er staan al een hoop mensen in het gangpad.iK sluit netjes aan in de rij om te staan komt er een meisje jaar of 16 achter me staan en begint als een gek te schreeuwen en te duwen dat iedereen moest door lopen. Vervolgens staat ze tegen mij aan te duwen heb haar vriendelijk verzocht om te stoppen met zo hysterisch te doen. Vervolgens bleef ze lekker door duwen en schreeuwen,terwijl niemand kon door lopen 8)7

Uiteindelijk heb ik me omgraaid en haar eens ontzettend boos aangekeken is ze uitgestapt :')

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:56

Een lange trein die op een ander perron aankwam dan normaal. Op de een of andere manier is het dan heel lastig om door te rijden voor de machinist, want de laatste deur stond nog niet bij het perron. De deuren gingen met wat moeite open. Nu zit ik in de trein en wil die niet verder rijden, omdat de seinen niet werken. Want de trein was daarvoor niet ver genoeg doorgereden...
Oh, de machinist gaat bellen :')

Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:31

Wanneer de trein met 2 treinstellen zou rijden maar een tweede ver te zoeken is. :+

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:52

biggirl schreef:
Ohjeejtje net na een lange tijd weer met de bus gegaan. Stap ik in is het druk en er staan al een hoop mensen in het gangpad.iK sluit netjes aan in de rij om te staan komt er een meisje jaar of 16 achter me staan en begint als een gek te schreeuwen en te duwen dat iedereen moest door lopen. Vervolgens staat ze tegen mij aan te duwen heb haar vriendelijk verzocht om te stoppen met zo hysterisch te doen. Vervolgens bleef ze lekker door duwen en schreeuwen,terwijl niemand kon door lopen 8)7

Uiteindelijk heb ik me omgraaid en haar eens ontzettend boos aangekeken is ze uitgestapt :')


In het geval dat er inderdaad niet doorgelopen kon worden raar van haar, maar mijn irritatiepunt is dat er vaak wél doorgelopen kan worden, maar dit niet gebeurd, waardoor andere mensen de bus niet in kunnen.
Dan sta ik ook altijd wel boos te roepen, waarna de buschauffeur het nog eens 10 x moet vragen voordat er een soort van wordt doorgelopen. (Want tot helemaal achter loorlopen doen ze alsnog niet... ik denk dat het achterin de bus eng is ofzo :')

Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:55

Heel hinderlijk is dat ja. Had ik laatst met de trein. Trein moest weg maar iedereen bleef bij de deur staan terwijl hele gangpad nog leeg was. Als ik niet doorgedrukt had en mijn mond open trok moest ik en anderen half uur wachten op de volgende trein.

theadora99

Berichten: 3637
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:04

Ik zat gisteren in de stiltecoupé en een viertal meiden met een mega interessant leven ook. En dat moest de hele trein weten aan hun gespreksvolume te horen. Ik zat aan de andere kant, had mijn koptelefoon met actieve noise cancelling + muziek op, en nog kon ik alles horen (niet verstaan maar wel horen). Muziek uit kon ik alles ook verstaan. Super frustrerend, vond een man ook en die heeft ze aangesproken en toen zijn ze boos vertrokken dat iedereen aan het zeiken was en de trein voor iedereen was :=

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:23


Flying_Angel

Berichten: 15732
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:49

:x %)
Wat ontzettend vies.

Shadow0

Berichten: 43533
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:55

Ik vind het eigenlijk niet ok om zo'n filmpje van iemand te plaatsen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:51

Shadow0 schreef:
Ik vind het eigenlijk niet ok om zo'n filmpje van iemand te plaatsen.

Misschien niet, maar mensen de gelegenheid geven om in het openbaar zo'n filmpje van je te maken is ook niet oké. Niet strafbaar, maar toch zeker hoogst onsmakelijk.

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:47

Dat hier een ouder stel onwijs zit te klagen omdat er net een lege trein voorbij reed. Want "wat ontzettend asociaal, NS is altijd ,o asociaal". Wat ze even vergeten is dat hier iets verderop iemand vanochtend is aangereden, en dit dus best die trein zou kunnen die naar rangeerterrein oid gaat...
Heb er gewoon wat van gezegd, maar dat begrepen ze echt niet.. Nare mensen...

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:19

laatst iemand die gwn zn kauwgum op de bank spuugde, waar ik op wilde gaan zitten..
ranzige idioten

Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:35

Ik zit straks in de nieuwe sprinter ruim een uur lang. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. :=

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:10

Nayomie schreef:
Ik zit straks in de nieuwe sprinter ruim een uur lang. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. :=

Oohh sterkte, heb al moeite met een half uur :(:)