Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:52

corine1981 schreef:
SavannahNx schreef:
Ik zit nu in “de” tramlijn die langs de halte rijd waar alles mis ging gisteren, zitten er een paar jongens grappig te lachen en “hier is het” en schietgeluiden te maken... en hard ook... Echt totaal niet fijn en respectloos..

Echt ongelofelijk.... was er nog iets van service en veiligheid aanwezig?
Dit soort tuig zou toch aangesproken moeten worden op hun misdragingen...


Nee niets..

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:42

IMAY1990 schreef:
Ik kwam er gister achter dat een van de slachtoffers een ProRail medewerker is. Dat is dan indirect een collega van me. Het was hier op kantoor qua sfeer ook te merken gister.



Klopt, de voetbalcoach werkte bij ProRail. Mijn man werkt daar ook maar kent hem alleen "van gezicht".

Werk jii ook in de Tulpenburg of Inktpot?

IMAY1990

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:09

fohadie schreef:
IMAY1990 schreef:
Ik kwam er gister achter dat een van de slachtoffers een ProRail medewerker is. Dat is dan indirect een collega van me. Het was hier op kantoor qua sfeer ook te merken gister.



Klopt, de voetbalcoach werkte bij ProRail. Mijn man werkt daar ook maar kent hem alleen "van gezicht".

Werk jii ook in de Tulpenburg of Inktpot?


Ik werk 3 dagen in de week in de Inktpot. Ik werk zelf voor Capgemini en zit 3 dagen in de week op een project bij ProRail

Gizeppie

Berichten: 2788
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:01

Melisssx schreef:
Ik ben heel blij met het nieuwe busstation. Minder lang wachten op de bus, omdat hij er al op tijd staat en ik hoef minder ver te lopen :P Ik ga namelijk naar Windesheim en nu hoef ik niet heel dat station meer door :) Het enige wat ik wel vond is dat ik dus de bus vanaf Windesheim nam naar het station en dat de bocht best wel krap was voor de bus om dus op dat busstation te komen.


Same en niet 100x je pasje te pakken

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:06

Ik erger me dat ik me 5 min vergiste in de bustijd en 25 min moet wachten daardoor - op de helft nu _O-

Flying_Angel

Berichten: 15733
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:31

Geen ergernis, wel een ergernis van de conducteur. ‘Dames en heren, het volgende station is Schiedam Centrum. Ooit komt hier een overstap voor Hoek van Holland. Nu is die er nog niet.’ :+

Flying_Angel

Berichten: 15733
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:54

Oke, nu erger ik me wel. Zit iemand een Chinees rijstgerecht te eten, die geur is behoorlijk intens. Daarnaast zit ze ook lekker te smakken. %)

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:32

Oh dat had ik paar jaar terug elke ochtend om 6.40. Niet echt lekker :=

Heb nu een ijverige conducteur die intussen voor een vierde keer kaarten checkt op een rit van een uurtje. :))

IMAY1990

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:39

De trein waar ik in zit heeft een half uurtje terug een aanrijding met een persoon gehad en er zit hier in de coupe iemand aan de telefoon hardop te verzuchten dat het allemaal zo lang duurt. Denk dan eerst even aan dat arme treinpersoneel dat net langs de trein op onderzoek uit moest, aan de hulpverleners die er bij geroepen zijn en aan het slachtoffer en de nabestaanden.

CupCakes_

Berichten: 3358
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:08

IMAY1990 schreef:
De trein waar ik in zit heeft een half uurtje terug een aanrijding met een persoon gehad en er zit hier in de coupe iemand aan de telefoon hardop te verzuchten dat het allemaal zo lang duurt. Denk dan eerst even aan dat arme treinpersoneel dat net langs de trein op onderzoek uit moest, aan de hulpverleners die er bij geroepen zijn en aan het slachtoffer en de nabestaanden.


Mensen hebben tegenwoordig alleen maar haast en nergens meer tijd of begrip voor helaas.

Hier in de trein zit iemand haar nagels te lakken.. Normaal kan ik wel tegen die geur, maar niet vroeg op de ochtend :=

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:09

Wat Cupcakes zegt, mensen hebben altijd haast en geen begrip voor een situatie.

En bah, ik kan op geen enkel moment van de dag tegen die geur.

Danielleeee_
Berichten: 3181
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:21

IMAY1990 schreef:
De trein waar ik in zit heeft een half uurtje terug een aanrijding met een persoon gehad en er zit hier in de coupe iemand aan de telefoon hardop te verzuchten dat het allemaal zo lang duurt. Denk dan eerst even aan dat arme treinpersoneel dat net langs de trein op onderzoek uit moest, aan de hulpverleners die er bij geroepen zijn en aan het slachtoffer en de nabestaanden.

Jeetje, dat is heftig. Vond je het niet eng? Lijkt me toch wel erg naar als je in die trein zit.. :(

Ik ben vanwege (ik denk) die aanrijding weer onderweg naar huis. Er reed niks meer naar Den Bosch, dus heb de trein naar huis weer gepakt.

Wel jammer was dat er een trein naar Maastricht stond. Alleen we mochten er niet in, want de conducteurs wisten niet zeker of die kon vertrekken. Uiteindelijk waren er toch veel mensen ingekropen, maar ik ben braaf op het perron blijven wachten. Uiteindelijk floot de conducteur ineens, dus ik liep gauw naar hem toe met de vraag of die naar Den Bosch ging. Zegt hij ja en doet voor mijn neus de deur dicht. Bedankt :=
Maar goed, in zo'n chaotische situatie kan ik het wel enigszins begrijpen.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:09

Ik zie dat alles rondom Utrecht een beetje problemen heeft.
NS adviseert ander soort vervoer of als je toch met de trein moet rekening houden met extra drukte!

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:11

Amsterdam centraal is ook chaos. Wilden net gigantisch veel mensen in een trein met 3 delen. We konden er niet eens uit bijna.

Heel veel treinen vallen uit. Ze adviseren ook later te reizen.

Gelukkig zit ik nu in laatste tram dus ben er bijna. Om 2 uur weer naar huis reizen. Ben benieuwd of het allemaal bedaard is dan _O-

IMAY1990

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:18

Dat komt dus omdat het tussen Utrecht en Amsterdam niet rijden kan, aanrijding was vlak bij Breukelen

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:33

En voor de 2e week achter elkaar komt weer een bedelaar langs met precies hetzelfde verhaal. Vraag me dan toch altijd af hoe je zoiets aan kan geven bij NS

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:26

Santigo_ schreef:
En voor de 2e week achter elkaar komt weer een bedelaar langs met precies hetzelfde verhaal. Vraag me dan toch altijd af hoe je zoiets aan kan geven bij NS


In de trein of op het station?
Je kan het melden aan een (hoofd)conducteur, of die veiligheidsmensen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:33

Es_ther schreef:
Santigo_ schreef:
En voor de 2e week achter elkaar komt weer een bedelaar langs met precies hetzelfde verhaal. Vraag me dan toch altijd af hoe je zoiets aan kan geven bij NS


In de trein of op het station?
Je kan het melden aan een (hoofd)conducteur, of die veiligheidsmensen.


Twitter!

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:48

Ik tweet dat ook altijd, met ook welke trein het is en welk treindeel.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:11

Pabie schreef:
Ik tweet dat ook altijd, met ook welke trein het is en welk treindeel.

Voordeel is dat je in iedere trein toegang hebt tot twitter (als je een twitteraccount hebt), terwijl je een conducteur maar hoogst zelden aantreft.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:55

oomens schreef:
Pabie schreef:
Ik tweet dat ook altijd, met ook welke trein het is en welk treindeel.

Voordeel is dat je in iedere trein toegang hebt tot twitter (als je een twitteraccount hebt), terwijl je een conducteur maar hoogst zelden aantreft.


Dat is het ook een beetje. Ik werk eigenlijk altijd aan school tijdens de reis, dus geen zin om de hele trein door te moeten lopen op zoek naar een conducteur die ik vaak niet vind ook nog... misschien toch maar eens twitter aanmaken voor deze dingen

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:48

Sommige oudere mensen die echt een hekel lijken te hebben aan jongere mensen. :=
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 26-03-19 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:50

Nayomie schreef:
Sommige oudere mensen die echt een hekel lijken te hebben op jongere mensen. :=

Oh God, vertel :+.

Ik kreeg laatst op mn flikker omdat ik vroeg of iemand op mijn plaats wilde zitten..
Toen kreeg ik naar mn kop geslingerd dat zij zich niet oud voelde en dat het een belediging was.
Nou sorry dat ik beleefd was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:50

Nayomie schreef:
Sommige oudere mensen die echt een hekel lijken te hebben op jongere mensen. :=

aan.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:56

Es_ther schreef:
Nayomie schreef:
Sommige oudere mensen die echt een hekel lijken te hebben op jongere mensen. :=

Oh God, vertel :+.

Ik kreeg laatst op mn flikker omdat ik vroeg of iemand op mijn plaats wilde zitten..
Toen kreeg ik naar mn kop geslingerd dat zij zich niet oud voelde en dat het een belediging was.
Nou sorry dat ik beleefd was..

Twee oude vrouwtjes die me zien staan en eentje alsnog tegen me aan loopt alsof ik er niet moest staan. Want vervolgens loopt ze terug en doet ze aan de voorzijde van mijn lichaam precies hetzelfde. Terwijl ik absoluut aan de kant stond. Naar oudere mensen was ze overigens uiterst respectvol. :j

Ze weten soms echt niet wat ze willen :')


Anoniem schreef:
Nayomie schreef:
Sommige oudere mensen die echt een hekel lijken te hebben op jongere mensen. :=

aan.

Thanks, aangepast, maar denk niet dat dit de plek is om op taalfouten te wijzen. :)