Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 08:55

Klopt, het is een PUBER pup ondertussen. Maar tot dat hij 12 maanden is, noem ik hem nog lekker pup.

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:16

Mensen die hun fiets installeren midden in bij de ingang van de trein. Loop dan een stuk door :+

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:29

nienmoon schreef:
Ik meldt me hier ook even omdat ik voor het eerst een ergernis in het OV heb. Heb nooit klagen gehad. Mijn bus stopte achter mijn huis en ging rechtstreeks door naar centraal station waar ik dan een minuut of vijf later op de trein naar Amsterdam kon stapen. Nu hebben ze echter mijn bus vijf minuten verlaat en de trein een minuut of twee vervroegd. Dag prachtige aansluiting :evaw:

Nu is mijn enige optie een halte verder te lopen, daar een bus te pakken en twee haltes verder op een bus naar centraal stappen. Maar die aansluiting komt om vrijwel dezelfde tijd bij die (voor mij) overstaphalte aan en er is dus dikke kans dat ik die meer niet dan wel ga halen en vanochtend ook in spanning zat of ik hem wel zou halen := Dat wordt maar weer even een andere oplossing zoeken, want echt relaxed reist die route niet.


Als de bus 5 minuten over dat ritje doet, kan je toch ook met de fiets?

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:58

Laatst kwam ik van de trein en iedereen wilde uitchecken dus stond te wachten in de rij. Precies als ik aan de beurt ben steekt het meisje achter me haar hand uit om snel de ov kaart uit te checken. Heb dr hand weggeduwd en zelf uitgecheckt.
Heel asociaal

Mijn bus doet trouwens 7 minuten over een ritje waar ik anders een half uur voor moet fietsen dus ligt eraan waar je woont

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:15

Amber_anne schreef:
Laatst kwam ik van de trein en iedereen wilde uitchecken dus stond te wachten in de rij. Precies als ik aan de beurt ben steekt het meisje achter me haar hand uit om snel de ov kaart uit te checken. Heb dr hand weggeduwd en zelf uitgecheckt.
Heel asociaal

Mijn bus doet trouwens 7 minuten over een ritje waar ik anders een half uur voor moet fietsen dus ligt eraan waar je woont

Toevallig Kampen Station?

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:28

Nayomie schreef:
Amber_anne schreef:
Laatst kwam ik van de trein en iedereen wilde uitchecken dus stond te wachten in de rij. Precies als ik aan de beurt ben steekt het meisje achter me haar hand uit om snel de ov kaart uit te checken. Heb dr hand weggeduwd en zelf uitgecheckt.
Heel asociaal

Mijn bus doet trouwens 7 minuten over een ritje waar ik anders een half uur voor moet fietsen dus ligt eraan waar je woont

Toevallig Kampen Station?


Ja klopt haha

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:29

Daar mogen ze in het algemeen ook wel meer incheckpaaltjes plaatsen :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:31

Amber_anne schreef:
Nayomie schreef:
Toevallig Kampen Station?


Ja klopt haha

Ben ik heel slecht als ik nu stiekem hoopte op de ergernis "ik wilde uitchecken op het station en ineens duwde degene voor mij heel asociaal mijn hand weg"?

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:34

_O- Nee ik ga altijd via Zuid dus ik was het niet :))

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:52

Over station Kampen gesproken, ik heb echt zo'n schijthekel aan die race voor de 141 bus naar Emmeloord. Als je daar per ongeluk tussenloopt dan wordt je gewoon omvergelopen door al die puberkindjes die graag zsm in de bus willen komen om de beste plek te krijgen..

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:55

Sowieso de drukte op Station Kampen. Ik wacht liever een kwartier op Zuid dan ondergelopen te worden door de hele meute. :=

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:57

Van de week een afro-jongen die keihard loopt te schreeuwen aan de telefoon, wil die de wc in en staat hij daar naar ons te gebaren en te schreeuwen hoe dat hokje dicht gaat :') Goeiemorgen!

Mag zo weer met de bus want heb geen zin om te fietsen naar mn afspraak :')

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:58

Gisteren was er een defecte trein tussen den haag en delft zuid. Daardoor kon ik niet met de trein naar huis maar moest ik met de bus wat een half uur extra reistijd opleverde.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:48

Amber_anne schreef:
Nayomie schreef:
Toevallig Kampen Station?


Ja klopt haha

Ben ik heel slecht als ik nu stiekem hoopte op de ergernis "ik wilde uitchecken op het station en ineens duwde degene voor mij heel asociaal mijn hand weg"?[/quote]

Ik voelde m Al aan komen :')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:16

Mijn bus was 4 minuten te vroeg. Was nog onderweg naar de halte en hij sjeest zo mijn neus voorbij. Omdat die bus maar om het uur gaat moest ik dus een half uur verder lopen naar centraal station en mis ik daar mijn overstap. Doei middag...

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:55

Dat gebeurt bij onze halte ook super vaak.
Vaak zijn ze echt 4/5 minuten te vroeg. Gelukkig gaan ze vaak naar het station, maar irritant is het wel

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:50

Hier ook. Bus komt eens in het half uur en hij is vaak of veel te laat, of gerust 10 minuten te vroeg. Ik ben er dus altijd ruim op tijd maar komt ook wel voor dat hij vervolgens 10 minuten te laat is en ik dan 20 minuten voor jan met de dikke banketstaaf zit te wachten.

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:51

Dit topic doorlezen terwijl ik in de trein zit naar Assen. :+ Lange reis, bijna 2,5u onderweg. Wel heerlijk: 1e klas gekozen. Zodat ik gewoon zeker wist dat ik een stoel had tijdens de spits, maar tot nu toe valt het volgensmij wel mee.
Ergernis van vanmorgen: De eerste bus richting het station kwam gewoon niet opdagen, hierdoor miste ik de trein die ik eigenlijk moest hebben, en hierdoor ben ik 30 minuten te laat. {:)-:(

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:54

Welke trein zit jij dan Caitlin? O:)
Deze trein is namelijk ook vrij rustig die naar Groningen.

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:16

Nayomie schreef:
Welke trein zit jij dan Caitlin? O:)
Deze trein is namelijk ook vrij rustig die naar Groningen.

Ik rij nu tussen Amersfoort / Zwolle. Treincoupé 4085. :D

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:25

Oh yeah een topic voor mij. :+

Mijn rot bus valt de laatste weken steeds op het allerlaatste moment uit, waardoor ik steeds een half uur in de vrieskou moet wachten. Dan kijk ik 5 minuten voor ik vertrek (15 minuten voor de bus vertrekt) of hij nog rijdt en als ik sta te wachten dan komt hij ineens niet meer opdagen.
Ik heb al gekeken of ik ergens een klacht in kan dienen, maar dan moet je een serieuze klacht indienen en dat gaat me net iets te ver. :o

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:28

mensen die ondanks dat t omgeroepen word toch met hun fiets in de metro stappen :/ en dan blijft de metro staan tot dat die persoon eruit is, ja daar zit ik niet op te wachten...

mag je eigenlijk op de tijden dat je geen fiets mee mag, wel n vouwfiets mee?

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:30

Ja, maar ingeklapt. Hij mag ook niet in de trein worden uitgeklapt

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:33

jaa dat bedoel ik! dacht anders zou je dus niet met n fiets mee kunnen.. maar stel je wilt echt n fiets mee kan je dus altijd n vouwfiets meenemen

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:12

Een vrouw die staat te zuchten en te steunen in de tram... ja, het is druk. Maar het is slecht weer, en spits, en de tram ervoor was uitgevallen dus moeten we even sardientje spelen. Het is niet anders, en mensen boos aankijken omdat ze te dichtbij staan gaat echt niet helpen :+