Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:30

Heftig al die aanrijdingen.

Ik ben mijn OV kwijt |o Nu moet ik voor straf maar met de auto naar school, maar ik wil toch wel graag weer gratis kunnen reizen met mijn studenten OV :+

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:31

Kan ook. Je kan een anonieme OV chipkaart aanschaffen en daar een tijdelijk studenten reisproduct op zetten. Dan kan je gewoon met je OV reizen totdat de nieuwe binnen is. Dit kan binnen een half uurtje gedaan zijn.

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:43

Waarom snappen zo veel mensen het concept van een stilte coupé nou niet? -O-

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:02

Inoterry schreef:
Kan ook. Je kan een anonieme OV chipkaart aanschaffen en daar een tijdelijk studenten reisproduct op zetten. Dan kan je gewoon met je OV reizen totdat de nieuwe binnen is. Dit kan binnen een half uurtje gedaan zijn.


Dat is handig! Ik wou al een nieuwe aanvragen, ware het niet dat moeders het niet aan kon dat zij het ook niet kon vinden en het hele huis heeft doorzocht. Hij zat in de was... :+

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:03

Er ligt hier iemand op de stoelen :+, het is ook best druk maar iedereen kijkt elkaar zo aan van wij gaan t niet aan dr vragen omdat ze super boos al kijkt :')

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:04

prugelpiet schreef:
Inoterry schreef:
Kan ook. Je kan een anonieme OV chipkaart aanschaffen en daar een tijdelijk studenten reisproduct op zetten. Dan kan je gewoon met je OV reizen totdat de nieuwe binnen is. Dit kan binnen een half uurtje gedaan zijn.


Dat is handig! Ik wou al een nieuwe aanvragen, ware het niet dat moeders het niet aan kon dat zij het ook niet kon vinden en het hele huis heeft doorzocht. Hij zat in de was... :+

Ach is die weer schoon en wel _O-


FelineNanet schreef:
Er ligt hier iemand op de stoelen :+, het is ook best druk maar iedereen kijkt elkaar zo aan van wij gaan t niet aan dr vragen omdat ze super boos al kijkt :')

Ik zou gewoon brutaal zijn hoor, zij heeft geen recht om zo op de stoelen te gaan liggen.

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:17

FelineNanet schreef:
Er ligt hier iemand op de stoelen :+, het is ook best druk maar iedereen kijkt elkaar zo aan van wij gaan t niet aan dr vragen omdat ze super boos al kijkt :')


Ik had der benen eraf gegooid hoor, is ze nou God geworden. Kom nou, daar heb ik echt schijt aan :') .

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:49

Ik ben ergens anders gaan zitten en kijken hoe andere mensen erop reageerden, was best vermakelijk :')

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:08

Amber_anne schreef:
Soweiso mensen die op je gaan zitten.
Ik ben klein en smal dus dan voelt de bredere medemens blijkbaar vaak de behoefte om naast mij te gaan zitten, ofwel mijn halve stoel in beslag te nemen terwijl ik tegen het raampje aankruip


Mijn excuses dan vast voor de volgende keer dat ik naast je kom zitten.
Ik kies ook namelijk ook altijd een dunner persoon uit om naast te zitten, want dat betekent namelijk dat ik niet geplet tegen een ander aan hoef te zitten en iemand anders niet tegen mij, maar gewoon zonder lichamelijk contact naast mijn medereiziger kan zitten.

germie

Berichten: 25990
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:15

Maar 1 keer was ik achteraf blij dat er gestaakt werd. Ik was op een tijdstip bij mijn ouders waarop ik er normaal niet ben en toen kreeg mijn vader een hartaanval, succesvol gereanimeerd. Het heeft zo moeten zijn.

Verder zijn staken en vertragingen en businzet wegens uitval van treinen echt ergerlijk. Straks weer bijna 2 weken tussen Groningen en Buitenpost.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:19

Terwijl ik dit typ zit ik ook tegen mijn raampje gedrukt door iemand die groot en breed is :(
Normaal doe ik de armleuning naar beneden maar deze meneer deed hem bewust weer omhoog :(.

Verder irriteer ik me dood aan mensen die hun tas met de enorme spits hun tas laten staan of onwijs breed gaan zitten..

Wat wel leuk is dat de conducteur zei ‘ heeft u het gevoel dat je bij elkaar opschoot zit er komt straks een......’ radiostilte :+
Kwam dus een ander deel bij

germie

Berichten: 25990
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:20

SindyKaya schreef:
Terwijl ik dit typ zit ik ook tegen mijn raampje gedrukt door iemand die groot en breed is :(
Normaal doe ik de armleuning naar beneden maar deze meneer deed hem bewust weer omhoog :(.

Verder irriteer ik me dood aan mensen die hun tas met de enorme spits hun tas laten staan of onwijs breed gaan zitten..

Ik vraag juist altijd of de tas aan de kant mag, ook al is er elders nog plaats. Demeesten doen dat dan zonder morren.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:39

Femek2902 schreef:
Amber_anne schreef:
Soweiso mensen die op je gaan zitten.
Ik ben klein en smal dus dan voelt de bredere medemens blijkbaar vaak de behoefte om naast mij te gaan zitten, ofwel mijn halve stoel in beslag te nemen terwijl ik tegen het raampje aankruip


Mijn excuses dan vast voor de volgende keer dat ik naast je kom zitten.
Ik kies ook namelijk ook altijd een dunner persoon uit om naast te zitten, want dat betekent namelijk dat ik niet geplet tegen een ander aan hoef te zitten en iemand anders niet tegen mij, maar gewoon zonder lichamelijk contact naast mijn medereiziger kan zitten.


Ergens snap ik het maar dan zit ik dus op een klein stukje met mijn tas op schoot en een dikke winterjas in de winter terwijl ik normaal genoeg plek heb

Oh of mensen die gewoon op je jas gaan zitten... Heel fijn altijd _-:(

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:55

Hier ook schuldig aan overgewicht , reis amper dus ga ook naast wat dunnere mensen zitten maar wel zover mogelijk het gangpad in .


Heb momenteel een reismand voor de kat mee en een rugtas , heeft iemand een plek nodig kan het zo op schoot en is de stoel bruikbaar

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:35

Ik had het laatst, was het super rustig, plek zat. Ging er toch iemand op mijn tas zitten terwijl ik al bezig was met hem weghalen. Twee tellen later ging ze ergens anders zitten. Is dit nou een tassenpletter die mij duidelijk wilde maken dat ik mijn tas moest weghalen terwijl ik daar al mee bezig was? :')

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:46

Ugh, ja, mensen die je passief aggressief gaan duidelijk maken dat je tas niet op de stoel moet.. Nee, dat snap ik ook wel meneer, en zodra het nodig is haal ik hem eraf. Sorry, dat ik nu heel even in mijn schoolwerk verdiept was en net niet optijd was om de stoel leeg te maken voordat we bij station Assen waren. Hoef je me nog niet zo kleinerend aan te kijken en heel betweterig naast mij te komen staan. Als je gewoon even vraagt dan haal ik hem direct weg :)

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:56

germie schreef:
Ik vraag juist altijd of de tas aan de kant mag, ook al is er elders nog plaats. Demeesten doen dat dan zonder morren.


Waarom doe je dat juist ook als er elders nog plaats is?

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:46

Ja hoooor we hebben weer een nagelknipper in de eerste klas! Wat is dat toch smerig

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:14

_-:( %)

Yuk! Dat is zo smerig. Doe dat lekker thuis!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:19

Flying_Angel schreef:
_-:( %)

Yuk! Dat is zo smerig. Doe dat lekker thuis!

Ik vind het ook onbegrijpelijk schaamteloos

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:24

Ik had vorige week iemand die uitgebreid haar nagels liep te lakken. Ook niet zo aangenaam.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:28

Aaaah gatver, doen mensen dat echt!?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:00

Ja hoor. Het leukste vind ik iemand die met oogpotlood of mascara in de weer is en de trein dan ineens een wissel pakt :')

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:28

Ik zie mensen ook super vaak hun nagels lakken in de trein, vaak in de 1e klas of stilte coupe. Het is zo jammer dat de hele trein er dan naar gaat ruiken. ;(

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:42

Hilli schreef:
Ja hoor. Het leukste vind ik iemand die met oogpotlood of mascara in de weer is en de trein dan ineens een wissel pakt :')

Dit is mij ook wel eens overkomen toen ik om 6 uur de deur uit moest _O-
Terwijl ik mijn panda gezicht probeerde te redden kwam ook nog de conducteur langs voor controle. Die wierp één blik op me en had toen medelijden. 'Ik ga wel even verder' :+ _O-