Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:46

Hoe vervelend het ook mag zijn voor de reizigers, ik wil even laten weten dat ik de actie 100% steun en dat ik hoop dat de arbeidsomstandigheden voor personeel in het openbaar vervoer drastisch gaan verbeteren. Het is eigenlijk schandelijk, dat een dienst waar zo belachelijk veel mensen in Nederland gebruik van maken alsnog zo omgaat met het personeel.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:51

Wat Emma zegt :j ik steun jullie!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:00

Hier nog iemand! :j
Heel veel succes morgen

Flying_Angel

Berichten: 15730
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:03

Ik ook, toch belachelijk dat er geen tijd is om naar het toilet te gaan.

LoveBodin

Berichten: 4364
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:11

Ik steun jullie ook! Dan maar een dagje met de auto morgen.
Hoop dat deze actie zin heeft en er meer overstap tijden en gewoon normale pauzes komen!

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:31

Morgen wordt even *** van mijn dorp zonder station naar werk, maar ik steun jullie ook hoor! Is toch van de zotte dat je niet normaal naar het toilet kan of even rustig kan eten... succes morgen iedereen die staakt en ook aan alle busreizigers morgen! Hopelijk heeft het zin ook de staking.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:14

Ik word echt SCHIJT ziek van de nieuwe allgo bus.... Ik ben mijn ov kwijt... Heeft mijn vriend anonieme ov voor mij gekocht en heb daar tijdelijk studentreisproduct voor gehaald. Keurig bevestiging gehad van dat hij klaar staat....

Stap bus in bij zo'n ophaalpunt... leest die verdomme mijn kaart niet.... moet dus op saldo reizen...

colette40
Berichten: 238
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:50

Hier ook een buschauffeuse,
ik zit al twintig jaar achter het stuur, en nee,het wordt er niet beter op.
Tien jaar geleden hebben we eerst klantvriendelijke acties gehouden,lees gratis meenemen.
Helaas zijn wij daar keihard op afgerekend,vandaar dat het gelijk plat gaat.
Wij zijn een nieuwe consessie begonnen AML,en we weten van voren niet wat we van achteren moeten doen.
Niks werkt,bussen met heel veel storingen schades enz.
Lijnen gecombineerd die van te voren al gedoemd waren te mislukken.door twee minuten overstap op andere lijnen in te plannen.
Gevolg ,bussen staan stil en zoek maar waar jou bus is.
Gaat inmiddels wat beter maar is rijden tegen de klok.
Hopelijk worden ze morgen wakker gechud dat eer echt tijd bij moet,die drie en halve procent liggen de meeste niet wakker van

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:01

Ik neem morgen mensen met de auto mee van en naar Mn werk zodat ze geen last hebben van de busstoeing, ook ik sta achter jullie. Ik fungeer tijdelijk als mini bus haha

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:11

Dank voor jullie steun betuigingen!

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:32

Kunnen wij eigenlijk als publiek ook iets doen? Brief richting de bedrijven ofzo? Weet dat ik jullie steun, maar ik wil ook best aan de bazen laten weten dat ik graag heb dat de chauffeurs en medewerkers hun werk goed kunnen doen en goed behandeld worden.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:35

Shadow0 schreef:
Kunnen wij eigenlijk als publiek ook iets doen? Brief richting de bedrijven ofzo? Weet dat ik jullie steun, maar ik wil ook best aan de bazen laten weten dat ik graag heb dat de chauffeurs en medewerkers hun werk goed kunnen doen en goed behandeld worden.


Ik denk dat dat altijd wel kan.

Maar vooral naar de provincie enzo... zij hebben deze ellende die privatisering heet in gang gezet en een moderne vorm van slavernij laten creëren.

Ineke2

Berichten: 33165
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:39

Ik reis momenteel niet zo vaak met de bus, maar heb absoluut begrip voor jullie situatie. Het is schandalig wat de hoge piefen van achter hun bureautje beslissen. In de praktijk werken veel van die beslissingen niet of zeer nadelig voor het personeel. Dat moet maar eens veranderen ipv alleen maar op de centen te letten moeten ze zorgen dat het tevens werkbaar blijft voor het personeel.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:06

Gianti schreef:
Ik word echt SCHIJT ziek van de nieuwe allgo bus.... Ik ben mijn ov kwijt... Heeft mijn vriend anonieme ov voor mij gekocht en heb daar tijdelijk studentreisproduct voor gehaald. Keurig bevestiging gehad van dat hij klaar staat....

Stap bus in bij zo'n ophaalpunt... leest die verdomme mijn kaart niet.... moet dus op saldo reizen...


En in bus terug ook niet.... mooi 8 euro armer....

lor1_1984

Berichten: 12061
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:43

Ik wou net morgen met de bus ivm het voorspelde weer, maar dat wordt hem dus niet. :+
Ik vertrek wel wat eerder met de fiets dan en neem een handdoek mee voor als we nat op de plek van bestemming aankomen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:50

lor1_1984 schreef:
Ik wou net morgen met de bus ivm het voorspelde weer, maar dat wordt hem dus niet. :+
Ik vertrek wel wat eerder met de fiets dan en neem een handdoek mee voor als we nat op de plek van bestemming aankomen.


Handdoek mee? Eerder regenpak aan dan kom je droog over. :D

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:00

Gianti schreef:
Gianti schreef:
Ik word echt SCHIJT ziek van de nieuwe allgo bus.... Ik ben mijn ov kwijt... Heeft mijn vriend anonieme ov voor mij gekocht en heb daar tijdelijk studentreisproduct voor gehaald. Keurig bevestiging gehad van dat hij klaar staat....

Stap bus in bij zo'n ophaalpunt... leest die verdomme mijn kaart niet.... moet dus op saldo reizen...


En in bus terug ook niet.... mooi 8 euro armer....


Zover ik weet kan je geen studentenreisproduct laden op een anonieme chipkaart?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:02

theadora99 schreef:
Gianti schreef:

En in bus terug ook niet.... mooi 8 euro armer....


Zover ik weet kan je geen studentenreisproduct laden op een anonieme chipkaart?


Tijdelijke variant juist wel :) heb ook gewoon bevestiging gehad.. alleen ophaal automaten in de bus lazen mijn ov überhaupt niet:(

lor1_1984

Berichten: 12061
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:12

SavannahNx schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik wou net morgen met de bus ivm het voorspelde weer, maar dat wordt hem dus niet. :+
Ik vertrek wel wat eerder met de fiets dan en neem een handdoek mee voor als we nat op de plek van bestemming aankomen.


Handdoek mee? Eerder regenpak aan dan kom je droog over. :D

Heb ik niet. :')
Maar is maar 20 minuten fietsen met stevige tegenwind en onderweg schuilen gok ik.
En bij thuiskomst gelijk onder de douche en daarna schone en droge kleding aan, dan overleef ik het wel.

xPabloBokt

Berichten: 9463
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:28

Ook ik steun jullie volledig in deze actie. Pauzes moeten gewoon rustig gehouden kunnen worden, zeker als je de hele dag op de weg zit. Dat is belangrijk voor jullie eigen veiligheid en die van je medeweggebruikers en passagiers.

Ikzelf hoef gelukkig morgen niet met de bus, heb geen werk en hoef niet ver te fietsen. Als het weer het toelaat moet ik naar mijn paard toe maar that's it.

Ik wens jullie heel veel succes met de staking en ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:52

Rijd NS morgen wel gewoon?

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 05:18

NS rijdt wel ja, maar de plaatselijke treinvervoerders geloof ik ook niet...

Sorry voor de fietsers...:(

Ineke2

Berichten: 33165
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:19

Gianti schreef:
Gianti schreef:
Ik word echt SCHIJT ziek van de nieuwe allgo bus.... Ik ben mijn ov kwijt... Heeft mijn vriend anonieme ov voor mij gekocht en heb daar tijdelijk studentreisproduct voor gehaald. Keurig bevestiging gehad van dat hij klaar staat....

Stap bus in bij zo'n ophaalpunt... leest die verdomme mijn kaart niet.... moet dus op saldo reizen...


En in bus terug ook niet.... mooi 8 euro armer....


Klacht indienen en aankaarten bij het vervoersbedrijf.

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:31

colette40 schreef:
Hier ook een buschauffeuse,
ik zit al twintig jaar achter het stuur, en nee,het wordt er niet beter op.
Tien jaar geleden hebben we eerst klantvriendelijke acties gehouden,lees gratis meenemen.
Helaas zijn wij daar keihard op afgerekend,vandaar dat het gelijk plat gaat.
Wij zijn een nieuwe consessie begonnen AML,en we weten van voren niet wat we van achteren moeten doen.
Niks werkt,bussen met heel veel storingen schades enz.
Lijnen gecombineerd die van te voren al gedoemd waren te mislukken.door twee minuten overstap op andere lijnen in te plannen.
Gevolg ,bussen staan stil en zoek maar waar jou bus is.
Gaat inmiddels wat beter maar is rijden tegen de klok.
Hopelijk worden ze morgen wakker gechud dat eer echt tijd bij moet,die drie en halve procent liggen de meeste niet wakker van


Mijn steun hebben jullie ook, hoor!
Alleen al het feit dat je niet fatsoenlijk naar het toilet kunt zou voor mij een reden zijn om in opstand te komen. Veel succes!

Lau

Berichten: 16679
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:57

Het is toch achterlijk dat je niet ff kan plassen! Ze rijden in een enorm voertuig met mensen erin. Je zou maar flauw worden omdat je geen eten op hebt. Of je niet kunnen focussen omdat je moet plassen. En dan veroorzaak he een ongeluk omdat je als een idioot moet rijden.
Ik snap echt niet dat deze mensen niet even mogen relaxen.
Hier bij een halte in het centrum zijn er vaak zat bussen door de hokjes geknald omdat ze te hard reden. Want ze moesten natuurlijk wel optijd zijn. Zo treurig dat mensen achter een bureau in een duur pak alles weer beter denken te weten.