Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:25

De vertraging van mijn bus op het moment :')

Normaal pak ik altijd om 18:39 de bus op de A12 bij station Zoetermeer. Nou is die bus altijd een beetje een aparte, rijdt maar 6x tijdens de beide spitsen (dus 12x per dag in totaal) en zag op OVinfo een dikke rode streep door die van 18:39 staan. Dat is dus mooi oliebol, want dat is de laatste.

Die van een half uur eerder bleek +27 te zijn, wat echt een mega krappe overstap was (want ik ging gewoon uit van 39, deze zou dan om 36 er al zijn).

Uiteindelijk ben ik met +37 opgestapt, en is dit inmiddels de tussenstand, +57 minuten vertraging.

Afbeelding

En voorlopig zijn we er nog niet :=

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:35

xTammyy schreef:
Gister bij mij in de trein ook opeens weer zo iemand die zakdoekjes verkocht inderdaad.
Had ze ook al lang niet meer gezien.

Tegenwoordig lopen ze ook te bedelen op het platform bij centraal voor de trams. Laatst liep er iemand te bedelen en een jongen gaf hem wat en meneer stond letterlijk in z'n portemonnee te kijken en te wijzen dat hij nog meer had

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:36

xTammyy schreef:
Gister bij mij in de trein ook opeens weer zo iemand die zakdoekjes verkocht inderdaad.
Had ze ook al lang niet meer gezien.

Ja, hier ook weer inderdaad! Traject Leiden-Rotterdam CS.
Op de heen- en terugweg beide keren dezelfde dame. Ben dan altijd zo geneigd om die briefjes in de prullenbak te gooien O:)

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:21

Mijn bus heeft besloten gewoon helemaal niet te komen

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:01

Ik heb t reizen al wel zo gehad :’)
Ga sinds dit schooljaar in Zwolle naar school, maar t is echt bijna elke dag tussen Zutphen en Zwolle raak. Ene keer vergeten ze de handrem er af te halen, dan een verdacht pakketje, deze week al 2 springers. Werd gisteren toen er iemand gesprongen was aangeraden via Amersfoort te reizen, maar tussen Amersfoort en Apeldoorn was het ook al raak.
Ben al zo lang onderweg maar wordt er nu wel beetje moe van dat ik deze week al 3 keer veel later thuis was :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:37

De poortjes zijn dicht op Utrecht CS, en zelfs als je alleen even wat wil kopen of naar de wc wil moet je al 20 euro op je kaart hebben staan. Ben benieuwd wanneer de eerste natte plekken buiten de poortjes ontstaan :+ je zou toch demonstratief met je plastuit buiten het station plassen :=

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:41

Jans schreef:
De poortjes zijn dicht op Utrecht CS, en zelfs als je alleen even wat wil kopen of naar de wc wil moet je al 20 euro op je kaart hebben staan. Ben benieuwd wanneer de eerste natte plekken buiten de poortjes ontstaan :+ je zou toch demonstratief met je plastuit buiten het station plassen :=

Je kunt gewoon gratis een eenmalig passageproduct op je kaart zetten. Geen reden om te gaan wildplassen dus.

Marjo

Berichten: 37267
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:47

oomens schreef:
Jans schreef:
De poortjes zijn dicht op Utrecht CS, en zelfs als je alleen even wat wil kopen of naar de wc wil moet je al 20 euro op je kaart hebben staan. Ben benieuwd wanneer de eerste natte plekken buiten de poortjes ontstaan :+ je zou toch demonstratief met je plastuit buiten het station plassen :=

Je kunt gewoon gratis een eenmalig passageproduct op je kaart zetten. Geen reden om te gaan wildplassen dus.

Ja want daar heb je tijd voor als je nodig moet :')

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:56

Iejoorr schreef:
xTammyy schreef:
Gister bij mij in de trein ook opeens weer zo iemand die zakdoekjes verkocht inderdaad.
Had ze ook al lang niet meer gezien.

Ja, hier ook weer inderdaad! Traject Leiden-Rotterdam CS.
Op de heen- en terugweg beide keren dezelfde dame. Ben dan altijd zo geneigd om die briefjes in de prullenbak te gooien O:)


Ik doe dat altijd. En ik maak een foto van het briefje en zet die op de NS Twitter, met traject en treinstelnummer erbij.
Het zijn ook altijd andere mensen maar de situaties zijn allemaal hetzelfde :+ Twee kinderen, geen werk.

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:57

Warboel schreef:
Iejoorr schreef:
Ja, hier ook weer inderdaad! Traject Leiden-Rotterdam CS.
Op de heen- en terugweg beide keren dezelfde dame. Ben dan altijd zo geneigd om die briefjes in de prullenbak te gooien O:)


Ik doe dat altijd. En ik maak een foto van het briefje en zet die op de NS Twitter, met traject en treinstelnummer erbij.
Het zijn ook altijd andere mensen maar de situaties zijn allemaal hetzelfde :+ Twee kinderen, geen werk.

Wait zakdoeken verkopen? Is dit nou normaal of klinkt dit gewoon heel raar? _O-

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:58

Warboel schreef:
Ik doe dat altijd. En ik maak een foto van het briefje en zet die op de NS Twitter, met traject en treinstelnummer erbij.
Het zijn ook altijd andere mensen maar de situaties zijn allemaal hetzelfde :+ Twee kinderen, geen werk.

Dan heeft hun bende vast ook een soort kinderverhuur, waar je voor het begin van je bedeldienst een setje bijpassende zielige kindertjes kunt ophalen.

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:23

Mag ik mijn hier ook melden?
Ik reis 2 dagen in de week het traject delft-Nootdorp en valt mijn op dat de bus niet meer op tijd kunnen rijden.
Alleen vorige week was die op tijd :9

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:45

Nayomie schreef:
Warboel schreef:
Iejoorr schreef:
Ja, hier ook weer inderdaad! Traject Leiden-Rotterdam CS.
Op de heen- en terugweg beide keren dezelfde dame. Ben dan altijd zo geneigd om die briefjes in de prullenbak te gooien O:)


Ik doe dat altijd. En ik maak een foto van het briefje en zet die op de NS Twitter, met traject en treinstelnummer erbij.
Het zijn ook altijd andere mensen maar de situaties zijn allemaal hetzelfde :+ Twee kinderen, geen werk.

Wait zakdoeken verkopen? Is dit nou normaal of klinkt dit gewoon heel raar? _O-


:j


Afbeelding

Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:47

Nog meer mensen die vanochtend in Den Haag met de tram wilden? Dat ging zeg maar niet heel soepel :')

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:54

What the actual fiets. :') ik dacht nog wel dat het een grap was, niet dus. Zeer bijzonder als je het mij vraagt :=

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:09

zakdoekverkopers/bedelaars is een serieus probleem in de trein. Het is zelfs al zo erg dat de medewerkers van de Etos verzocht worden om het te melden als er ergens meer dan 2 pakken zakdoeken worden verkocht. Er word dus serieus aan gewerkt om dat probleem op te lossen. En als ze de zakdoekverkopers weg hebben gaan die bendes waarschijnlijk weer over op een andere manier om geld af te troggelen >;) . We hebben tenslotte ook jaren last gehad van muziekkanten in de trein :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:20

Inoterry schreef:
zakdoekverkopers/bedelaars is een serieus probleem in de trein. Het is zelfs al zo erg dat de medewerkers van de Etos verzocht worden om het te melden als er ergens meer dan 2 pakken zakdoeken worden verkocht. Er word dus serieus aan gewerkt om dat probleem op te lossen. En als ze de zakdoekverkopers weg hebben gaan die bendes waarschijnlijk weer over op een andere manier om geld af te troggelen >;) . We hebben tenslotte ook jaren last gehad van muziekkanten in de trein :roll:

Het gaat ze ook niet om het bedelen........zakenrollen is hun hoofdtaak.

Zou fijn zijn als ze dat ook op gaan nemen in de omroepberichten. Dan gaan mensen veel beter opletten en meldingen maken.

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:26

Ik heb het al wel regelmatig gehoord in de omroepberichten :j zouden ze vaker moeten doen idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:33

Warboel schreef:
Ik heb het al wel regelmatig gehoord in de omroepberichten :j zouden ze vaker moeten doen idd!

Wordt wel regelmatig omgeroepen dat er bedelaars actief zijn maar niet dat het feitelijk zakkenrollers zijn :(

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:40

Vanochtend te laat op stage door 'gladde sporen' :') Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:50

DarkCupid schreef:
Vanochtend te laat op stage door 'gladde sporen' :') [ [url=m/vn5itN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tja helaas een berucht traject voor gladheid.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:00

Foaly schreef:
Nog meer mensen die vanochtend in Den Haag met de tram wilden? Dat ging zeg maar niet heel soepel :')


Yep! Zeker niet soepel pff. Uiteindelijk kwam er een tram 54? Maar wel richting Uithof dus ben maar ingestapt en gelukkig reed hij gewoon de normale route.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:54

Ik had vandaag precies datzelfde bedelbriefje in de trein! Eindhoven-heerlen. Volgens mij kwam ze ergens tussen Eindhoven en weert.

En echt, waarom is mijn bus nooit op tijd. Als ze de tijden 3 minuten verschuiven is het hele probleem opgost. Ding sluit ook nooit ergens op aan dus dat kan het niet zijn... Nergens op geen enkel station, beginpunt of eindpunt. En tis de drukste lijn nog ook. Arriva logica

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:21

Tis nu heerlijk knus in de trein doordat ie veel te klein is -O-

Flying_Angel

Berichten: 15730
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:27

Afbeelding
In deze trein was het ook knus :=