Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24114
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:34

Wow discussie. Als ik een reden achter een ergenis weet kan dat bij mij een ergenisgevoel soms wegnemen omdat ik het beter begrijpt. Een stuk shaggo bij mij wegnemen en ben ik een stuk leuker en blijer. Laat die uitleggen maar komen hoor!

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:26

Ik vind het stuk uitleg bij een ergernis juist heel prettig. Betekent ook niet dat iemands ergernis er niet toe doet, maar het is een verklaring waarom gebeurt wat er gebeurt. En ik vind het soms reuze interessant, want veel dingen weet/wist ik ook helemaal niet. En soms heb ik even geen zin in uitleg en dan scroll ik lekker door :D

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:27

Ik als meelezer vind de uitleg ook vrij onnodig en afdoen aan het topic. Een tip is die personen die gewoon op je foei-lijst te plaatsen, geloof mij, dit is echt de manier om topics leesbaar te houden wanneer mensen zich niet wensen aan te passen :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:38

Waarom zou je überhaupt je ergernissen spuien als je niet op zoek bent naar een oplossing of een verklaring die je leed wat kan verzachten? Wat heeft dat dan voor nut?

Ik ben reuzeblij met de OV- medewerkers hier die ern interessant inkijkje geven in hun werk en die een deel van onze ergernissen weten te vertalen in begrip. Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom mensen daar iets op tegen hebben. Hoe fijn is het niet als je je in het vervolg niet meer hoeft te ergeren aan iets omdat het ineens logisch verklaarbaar is geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:22

Als iets ergens wel logisch en verklaarbaar is dan neemt dat de hele Nederlandse traditie en volksvertier van het zeuren weg :+

Gelukkig zijn er nog mensen die uitleg wel kunnen waarderen. Want anders is het voor mij ook :evaw:

Het ov is verre van perfect. En ik baal soms zowel werk als privé enorm van keuzes die op het spoor gemaakt worden. Ergernissen zullen er altijd zijn en dat mag ook. Maar er is echt niemand die op een kantoortje zit en als functie 'reizigertje pesten' heeft. Of sommige mensen in bepaalde beslissende fucties misschien beter iets anders kunnen gaan doen laat ik maar even in het midden := .

Voor de meeste ergernissen is vaak een hele logische verklaring. Neemt niet weg dat het op dat moment voor die persoon wel heel vervelend is.

Hiraeth

Berichten: 3231
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:33

Jeetjemina.. sommige mensen maken het wel héél duidelijk dat ze hier alleen voor ergernissen komen. Wat een chagrijnig gezeur. Een forum is uiteindelijk een social media platform en daar kan nu eenmaal een dialoog uit voortkomen.

Ik had vandaag een ouderwetse ergernis: de trein naar Leeuwarden ging voor m'n neus weg.

Gelukkig gaat de trein van een half uur later rechtstreeks van Amsterdam Zuid naar Meppel, maar zo middenin de nacht had ik graag de eerdere trein gehaald. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:03

Nayomie schreef:
Nayomie schreef:
Dat er een trein staat die straks gekoppeld wordt aan de andere trein maar ze de trein nog op slot hebben gezet. Heeft dus niet zo veel zin. :')

Citaat:
Dat was niet het geval uiteindelijk. Kwam na 10 minuten iemand aanlopen die alles open gooide. Normaal doet degene die hem van rangeerterrein haalt, hem open voor reizigers. Denk dat deze dat vergeten was. :))

Ik weet niet hoe laat het was maar vroeg in de ochtend met de startende treinen hou ik ze ook dicht totdat er personeel bij is (tenzij het vriest). Dit is om te voorkomen dat er ongewenste gasten zoals zwervers en junks in gaan hangen. Vaak staan die treinstellen volgens een vast patroon elke ochtend een x aantal uur langs het perron en dat hebben die gasten zo door. Daar krijg je echt gedonder mee.

Maar als het bijvoorbeeld heel koud is en een 'normale' reiziger heeft de avond ervoor zijn laatste trein gemist dan zet ik er 's nachts meestal wel 1 open langs het perron zodat die persoon warm kan zitten.

friendly
Berichten: 8402
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:30

Ik had vanmorgen ook een kleine ergernis, wel netjes geholpen gelukkig. Wilde inchecken maar kreeg de melding: inchecken niet mogelijk.. wut? Heb een abbo.. dus ik naar de balie die gelukkig vlakbij de poortjes zit waar ik doorheen moet en even vragen. Vermoeden ze storing want een monteur of iets die daar toevallig stond te kletsen met de ns medewerker had t ook. Kreeg ik nadat ze gecheckt had of ik idd een abbo had een kaartje van haar mee om door t poortje te gaan. Dus ik hop naar t poortje: zelfde melding -O- Meisje naast me ook: dus ik zeg van die storing.. zij probeert ander poortje..deze doet het wel!! Dus ik: dan ren ik ff snel met je mee *\%/* Gelukkig heb ik voor mijn aankomststation een passagepas :j

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:49

Staan in een overvolle bus, en een chauffeur die iets te sportief reed. Je leert jezelf wel goed vasthouden :=

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:15

Gloa schreef:
Nayomie schreef:
Nayomie schreef:
Dat er een trein staat die straks gekoppeld wordt aan de andere trein maar ze de trein nog op slot hebben gezet. Heeft dus niet zo veel zin. :')

Citaat:
Dat was niet het geval uiteindelijk. Kwam na 10 minuten iemand aanlopen die alles open gooide. Normaal doet degene die hem van rangeerterrein haalt, hem open voor reizigers. Denk dat deze dat vergeten was. :))

Ik weet niet hoe laat het was maar vroeg in de ochtend met de startende treinen hou ik ze ook dicht totdat er personeel bij is (tenzij het vriest). Dit is om te voorkomen dat er ongewenste gasten zoals zwervers en junks in gaan hangen. Vaak staan die treinstellen volgens een vast patroon elke ochtend een x aantal uur langs het perron en dat hebben die gasten zo door. Daar krijg je echt gedonder mee.

Maar als het bijvoorbeeld heel koud is en een 'normale' reiziger heeft de avond ervoor zijn laatste trein gemist dan zet ik er 's nachts meestal wel 1 open langs het perron zodat die persoon warm kan zitten.

Ah dan zal dat de achterliggende gedachte zijn geweest. Er was namelijk geen medewerker aanwezig en had inderdaad dit vermoeden. :j het was om 7.20 uit mijn hoofd.

Ik erger me nu aan reizigers die de prullenbakjes gewoon keihard dichtgooien. Vervelend nu ik ook geen medicatie meer heb voor prikkels. -O-

Foaly

Berichten: 4971
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:34

Mensen die om half 8 's ochtends muziek afspelen in de tram zonder oortjes {:)-:(

xPabloBokt

Berichten: 9499
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:42

In mijn coupé vond iedereen massaal dat telefoonringtones gewoon hardop af mochten gaan en zat een vrouw in de vierzits voor mij hardop een taalcursus te doen op haar mobiel. Joe :')

Bowo
Berichten: 2842
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:31

En nog meer geluidsergernis. Iemand die zijn muziek zo hard heeft staan, dan ik ook mee kan genieten, ondanks de oortjes.

Vraag me altijd af hoeveel gehoorschade dat soort mensen willen oplopen

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:32

Bowo schreef:
En nog meer geluidsergernis. Iemand die zijn muziek zo hard heeft staan, dan ik ook mee kan genieten, ondanks de oortjes.

Vraag me altijd af hoeveel gehoorschade dat soort mensen willen oplopen

Wat zeg je :+?

Das echt zo hatelijk...

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:47

Incheckpaal in de bus doet het niet, buschauffeur geeft aan dat mevrouw gewoon mag gaan zitten. Reactie van de vrouw: ‘Ok, wat jij wil joh.’

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:48

Vanmiddag weer iemand gehad die achter mij aan het poortje van het station door stoof.
Laatst had ik ook al een jongen die dat deed maar ik heb dan te weinig lef om ze echt aan te spreken. "Gek genoeg" zijn het telkens wat ongure types en ik zit echt niet te wachten op een pak slaag.

De vorige keer was het een knul die ik al verdacht dicht achter mij vond lopen maar in mijn naïviteit heb ik daar niks achter gezocht, behalve dat ik mijn tas wat steviger tegen mij aan hield. :o
Maar vanmiddag zag ik een jongen praten tegen een man die halverwege het poortje stond en hem zei een pas naar achteren te zetten. Uiteindelijk droop die knul af en liep hij in mijn richting dus toen zag ik de bui al hangen. Helaas had ik toen al mijn pas over de scanner gehaald en wilde ik toch graag door het poortje voor deze dicht zou gaan dus ik heb nog een beetje getreuzeld halverwege het poortje in de hoop dat deze dicht zou gaan voor die knul erdoorheen zou gaan maar helaas was hij sneller dan het poortje. Ik heb hem semi-verbaasd aangekeken maar durfde niet echt iets te zeggen. Gelukkig zag ik verderop 2 agenten staan maar toen zag ik dat die eerdere man ze al had aangesproken dus ik heb alleen gezegd waar die jongen heen was gelopen en hoe hij eruitzag. Ik hoop echt zo dat hij niet alsnog is weg gesneakt want ik kan er maar slecht tegen dat ik braaf betaal voor mijn ritten en er dan zo'n snuiter ongestraft misbruik van kan maken.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:02

Jolien87 schreef:
Vanmiddag weer iemand gehad die achter mij aan het poortje van het station door stoof.
Laatst had ik ook al een jongen die dat deed maar ik heb dan te weinig lef om ze echt aan te spreken. "Gek genoeg" zijn het telkens wat ongure types en ik zit echt niet te wachten op een pak slaag.

De vorige keer was het een knul die ik al verdacht dicht achter mij vond lopen maar in mijn naïviteit heb ik daar niks achter gezocht, behalve dat ik mijn tas wat steviger tegen mij aan hield. :o
Maar vanmiddag zag ik een jongen praten tegen een man die halverwege het poortje stond en hem zei een pas naar achteren te zetten. Uiteindelijk droop die knul af en liep hij in mijn richting dus toen zag ik de bui al hangen. Helaas had ik toen al mijn pas over de scanner gehaald en wilde ik toch graag door het poortje voor deze dicht zou gaan dus ik heb nog een beetje getreuzeld halverwege het poortje in de hoop dat deze dicht zou gaan voor die knul erdoorheen zou gaan maar helaas was hij sneller dan het poortje. Ik heb hem semi-verbaasd aangekeken maar durfde niet echt iets te zeggen. Gelukkig zag ik verderop 2 agenten staan maar toen zag ik dat die eerdere man ze al had aangesproken dus ik heb alleen gezegd waar die jongen heen was gelopen en hoe hij eruitzag. Ik hoop echt zo dat hij niet alsnog is weg gesneakt want ik kan er maar slecht tegen dat ik braaf betaal voor mijn ritten en er dan zo'n snuiter ongestraft misbruik van kan maken.



Heb ik stiekem ook wel eens gedaan.

Nu ik met hond reis, is het juist het tegenovergestelde: al meerdere keren gehad dat het poortje begon te loeien omdat hij meerdere "mensen" detecteerde, terwijl het "aleen maar" mens en hond samen zijn die door het poortje gaan :+

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:11

Ik kan me er heel boos om maken en ik vind dat er flinke sancties aan mogen hangen.

Ik heb het ook wel met mijn fiets inderdaad, dan begint het poortje te piepen maar gek genoeg gebeurde dat met die mensen achter mij aan niet. := Er was op dat moment ook geen bewaking in de buurt.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:03

Ik had het vandaag ook met de auto.. ik was even laden bij vd Valk (elektrische auto) en je hebt 4 uur gratis parkeren. Staan ze bij de slagboom te wachten om achter je aan te sneaken om maar niet te hoeven betalen. Ik ben pal na de slagboom gestopt. :evaw:

Ik heb al een poosje geen ergernissen meer op het OV, gaat eigenlijk altijd wel goed nu als ik ga, maar pak toch heel vaak de auto :+

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:49

Dit _-:(
Alle niet rokers en de ‘ iewll mijn mede passagier stinkt personen’ Zullen hier blij mee zijn maar ik niet :(
Geen eens meer sigaretten verkoop, wat een onzin.

Afbeelding

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:04

SindyKaya schreef:
Dit _-:(
Alle niet rokers en de ‘ iewll mijn mede passagier stinkt personen’ Zullen hier blij mee zijn maar ik niet :(
Geen eens meer sigaretten verkoop, wat een onzin.

[ [url=m/UvBslT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het dus echt super!

Vaak zat dat ik in iemands rook sta omdat diegene niet netjes naast de rookpaal staat.

Van de week op het werk stond ik in een "bushokje" te wachten totdat ik naar binnen kon. Komt een groepje collega's aan en ze gaan allemaal staan roken in het hokje. Ik werd compleet misselijk van de rook en ben ergens anders gaan staan. Maar ik stond vervolgens wel vol in de wind en hun stonden lekker uit de wind....

Ik was woest kan ik je vertellen.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:25

Zo jammer als rokers zielig gaan lopen doen over het beperkt worden in het uitvoeren van iets waar ze zelf voor gekozen hebben.

Ik ben er inderdaad heel blij mee!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:25

Ja jammer dat de mensen die zich wel aan de regels houden nu de dupe zijn. :(

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:46

SindyKaya schreef:
Ja jammer dat de mensen die zich wel aan de regels houden nu de dupe zijn. :(


Je kan toch ook gewoon thuis voordat je weg gaat een peuk opsteken? Of onder het fietsen/ lopen naar de bushalte/tramhalte/ station?


Waarom moeten andere mensen last hebben van jouw pleziertje?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:48

PeerAppel schreef:
Zo jammer als rokers zielig gaan lopen doen over het beperkt worden in het uitvoeren van iets waar ze zelf voor gekozen hebben.

Ik ben er inderdaad heel blij mee!


Jeetje wat een negativiteit. Als rokers gewoon netjes bij de paal staan is er toch niets aan de hand?

Ik vind het belachelijk dat de mensen die zich gewoon aan de regels houden nu ook worden benadeeld. Denk dat het ook averechts gaat werken en dat mensen nu overal op het perron hun sigaret opsteken zolang er geen NS rondloopt.