Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:09

goldenarrow schreef:
Ugh, sta op de bus te wachten en er komt een rokend meisje naast me staan. Op zich prima, het is buiten en er is geen hokje. Maar de wind stond mijn kant op, dus ik kreeg een volle walm rook in mn bakkes :r Ik vind dat echt zo smerig... Ik rook zelf ook niet, dus stel het niet erg op prijs.

En voor ik allemaal rokers over me heen krijg: ja, buiten mag je gewoon roken. Maar ik mag het nog steeds onprettig vinden om ineens in een dikke rookwolk te staan :+


Dan ga je aan de andere kant naast dr staan uit de wind? Haha.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:41

Ik ga nu misschien een hele hoop bokkers tegen het been schoppen maar ik ben voor een rookverbod in de openbare lucht en ruimtes

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:53

purny schreef:
Ik ga nu misschien een hele hoop bokkers tegen het been schoppen maar ik ben voor een rookverbod in de openbare lucht en ruimtes


Ben ik het mee eens! Vind roken zo vies. Ook als mensen dan net gerookt hebben, de trein instappen dan blijft die geur overal hangen :(

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:54

Misschien moet heel rokend Nederland zich maar nergens meer vertonen :+

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:04

Inoterry schreef:
Eske_B schreef:
Een bedelaar (zwerver) die gitaarspelend door de coupee loopt en dan geld wil... die had ik nog niet eerder gezien :')


Welk traject was dat?

Richting Dordrecht, rond Delft erin en bij Schiedam ging was hij eruit.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:10

SavannahNx schreef:
Misschien moet heel rokend Nederland zich maar nergens meer vertonen :+

Waarom moet ik last hebben van die sigaretten? Er zijn ook mensen met longziekten dus...

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:13

SavannahNx schreef:
goldenarrow schreef:
Ugh, sta op de bus te wachten en er komt een rokend meisje naast me staan. Op zich prima, het is buiten en er is geen hokje. Maar de wind stond mijn kant op, dus ik kreeg een volle walm rook in mn bakkes :r Ik vind dat echt zo smerig... Ik rook zelf ook niet, dus stel het niet erg op prijs.

En voor ik allemaal rokers over me heen krijg: ja, buiten mag je gewoon roken. Maar ik mag het nog steeds onprettig vinden om ineens in een dikke rookwolk te staan :+


Dan ga je aan de andere kant naast dr staan uit de wind? Haha.


SavannahNx schreef:
Weer een man naast me die me totaal ongemakkelijk laat voelen :+ Help

Dan ga jij toch ook gewoon ergens anders zitten? Haha.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:44

purny schreef:
Ik ga nu misschien een hele hoop bokkers tegen het been schoppen maar ik ben voor een rookverbod in de openbare lucht en ruimtes

_/-\o_

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:44

Jemig, 't word wel steeds gekker. Waar mag een mens nog wel roken dan? Alleen thuis op de bank of hoe moet ik dit zien? :+

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:01

Shaggy09 schreef:
Jemig, 't word wel steeds gekker. Waar mag een mens nog wel roken dan? Alleen thuis op de bank of hoe moet ik dit zien? :+

Gewoon thuis. Scheelt en een hoop ergernissen en een hoop buk sjek(geen idee hoe je dit schrijft) en een hoop troep op straat van die peuken.
Wel eens aan gedacht dat er veel meer mensen met longziektes lopen? En dat wij er niet voor kiezen om in contact te komen met vieze sigaretten geur.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:03

SavannahNx schreef:
goldenarrow schreef:
Ugh, sta op de bus te wachten en er komt een rokend meisje naast me staan. Op zich prima, het is buiten en er is geen hokje. Maar de wind stond mijn kant op, dus ik kreeg een volle walm rook in mn bakkes :r Ik vind dat echt zo smerig... Ik rook zelf ook niet, dus stel het niet erg op prijs.

En voor ik allemaal rokers over me heen krijg: ja, buiten mag je gewoon roken. Maar ik mag het nog steeds onprettig vinden om ineens in een dikke rookwolk te staan :+


Dan ga je aan de andere kant naast dr staan uit de wind? Haha.

Wat denk je dat ik gedaan heb? Maar als ik daar rustig sta verwacht ik niet ineens dat ik een hele longinhoud aan rook in mn gezicht krijg :+

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:06

Shaggy09 schreef:
Jemig, 't word wel steeds gekker. Waar mag een mens nog wel roken dan? Alleen thuis op de bank of hoe moet ik dit zien? :+


Liever wel ja.
Ik ben vanmorgen met een collega mee gereden en die zat in z'n auto te paffen, echt zo smerig.
Toen we terug zouden moest ie weer roken dus toen hebben we maar ff gewacht.
Iig konden al mijn kleren in de was

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:15

Shaggy09 schreef:
Jemig, 't word wel steeds gekker. Waar mag een mens nog wel roken dan? Alleen thuis op de bank of hoe moet ik dit zien? :+

Ja lijkt mij een goed idee!

Vreselijk dat als ik lekker in het zonnetje op het bankje bij de bushalte zit te wachten op de bus, en er vervolgens iemand naast mij komt zitten en een sigaret opsteekt...
Soms vraag ik mij af waar de manieren van deze mensen zijn gebleven? Als jij wilt roken in de directe omgeving van andere dan vraag je toch netjes of iemand hier problemen mee heeft? Of sta op en loop 3 meter weg en ga daar je peuk roken. Waarom moet ik verplaatsen omdat een ander niet het fatsoen heeft om even een eigen plekje op te zoeken om te roken.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:26

Eske_B schreef:
Richting Dordrecht, rond Delft erin en bij Schiedam ging was hij eruit.


Dan was het Alexander of Hugo. Alexander mats ik tegenwoordig, die heeft me al 2 keer geholpen. 1 Keer toen er iemand een brandje had gesticht in de trein, hij had het geblust en 1 keer met een vervelende reiziger.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:42

purny schreef:
Shaggy09 schreef:
Jemig, 't word wel steeds gekker. Waar mag een mens nog wel roken dan? Alleen thuis op de bank of hoe moet ik dit zien? :+

Gewoon thuis. Scheelt en een hoop ergernissen en een hoop buk sjek(geen idee hoe je dit schrijft) en een hoop troep op straat van die peuken.
Wel eens aan gedacht dat er veel meer mensen met longziektes lopen? En dat wij er niet voor kiezen om in contact te komen met vieze sigaretten geur.


Kunnen rokers ruiken dat jij of anderen een longziekte hebben?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 01:11

Ik heb geen longziekte maar ik vind het gewoon goor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 05:26

Hier nog iemand die het goor vind. Maar daarnaast heb ik chronische bronchitis met bronchiale hyperreactiviteit (met dank aan familie die veelvuldig in huis en de auto rookte).
Rook zorgt er dus voor dat mijn longen acuut dicht gaan zitten en ik amper lucht krijg.
Valt me trouwens ook op dat rokers vaak niet door hebben dat de kleren die ze dragen er vaak ook naar stinken.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 05:31

Polly schreef:
Liever wel ja.
Ik ben vanmorgen met een collega mee gereden en die zat in z'n auto te paffen, echt zo smerig.
Toen we terug zouden moest ie weer roken dus toen hebben we maar ff gewacht.
Iig konden al mijn kleren in de was


Wel lekker meerijden maar toch lekker commentaar geven.
Jij zou dus echt nooit meer met mij mee mogen rjjden.

En nee, ik rook niet.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:42

Morniclum schreef:
Polly schreef:
Liever wel ja.
Ik ben vanmorgen met een collega mee gereden en die zat in z'n auto te paffen, echt zo smerig.
Toen we terug zouden moest ie weer roken dus toen hebben we maar ff gewacht.
Iig konden al mijn kleren in de was


Wel lekker meerijden maar toch lekker commentaar geven.
Jij zou dus echt nooit meer met mij mee mogen rjjden.

En nee, ik rook niet.


Dit betrof een zakelijke rit en ik heb dit ook met hem besproken.
Vind het niet netjes om jezelf en je auto beschikbaar te stellen en dan ongevraagd gaan zitten paffen. Dat overleg je even.
Gelukkig begreep bij het wel en was het geen probleem om op de terugweg even buiten te roken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:53

Het is toch zijn auto? :wow: Ik vind het echt te gek voor woorden hoe egoïstisch mensen kunnen doen. Imago van een roker is tegenwoordig bijna sneu, maar daar zorg je ook wel voor als het nergens meer mag.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:06

Shaggy09 schreef:
Het is toch zijn auto? :wow: Ik vind het echt te gek voor woorden hoe egoïstisch mensen kunnen doen. Imago van een roker is tegenwoordig bijna sneu, maar daar zorg je ook wel voor als het nergens meer mag.

Maar het roken zelf is toch ook sneu ? Hoeft niets over de persoon te zeggen maar de eigenschap roken vind ik wel snue ja. Zou wat zijn als iedereen het stoer vond :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:12

Shaggy09 schreef:
Het is toch zijn auto? :wow: Ik vind het echt te gek voor woorden hoe egoïstisch mensen kunnen doen. Imago van een roker is tegenwoordig bijna sneu, maar daar zorg je ook wel voor als het nergens meer mag.


We hebben het hier over een voertuig waarin ook KINDEREN vervoerd worden. En jullie mogen egoïstisch vinden hoor, gelukkig begreep mijn collega het prima en had hij er alleen niet bij nagedacht dus ik begrijp de heisa die jullie er hier over maken ook niet, tis best grappig eigenlijk.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:17

Over roken waar en waar niet en/of niet asociaal het zal hier een eeuwige discussie blijven tussen de anti rokers en de rokers (of mensen die roken niet zo erg vinden) heeft toch geen zin zo :+

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:19

Het is wel goed voor de belastingsschatkist en de gezondheidszorg. Lekker blijven roken, maar inderdaad het liefst alleen thuis.

Biebz

Berichten: 5506
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:24

Ik ben een keer de bus de eerst volgende halte uitgestapt omdat de hele bus naar rook stonk. Ik werd er behoorlijk misselijk van.

Maar ik zou mij dan dus maar moeten aanpassen en niet overal buiten mogen zijn als ik niet tegen rook kan omdat iemand zo graag wil roken? Ik vind dan dat jij rookt
Jij voor overlast zorgt en dus rekening moet houden met anderen. Niet anderen met die ene persoon die rookt. Gelukkig heb ik tot nu toe altijd vriendelijke mensen gehad die als ik het vroeg er rekening mee hielden!