Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:22

Ik ga in de bus ook bijna altijd op de invalideplek zitten. Als dat stoeltje voorin bezet is. Want ik moet zo ver mogelijk naar voren anders krijg ik herbelevingen van mijn eten van die dag. Maar ik sta wel op als er een invalide aankomt / ik dat vermoed en er geen plek meer is in de bus. :=

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:32

Treinvervangend vervoer blijft toch leuk. Zit het propvol, ze weten toch hoeveel reizigers ze kunnen verwachten?
Staat er ook iemand met een koffer, zet ze haar koffer voor de deur zodat niemand er in kan omdat ze al te lang staat te wachten en zeker wil weten dat ze mee kan, kleine sidenote, aan de achterkant waren ze ondertussen al in aan het stappen en de chauffeur was al bezig het kofferhok voor haar open te doen.
En het dan raar vinden dat ik er langs wil, ik heb geen koffer om een plek te claimen en ik ga niet achter iedereen in laten stappen tot deze bus ook vol is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:16

Bowo schreef:
Treinvervangend vervoer blijft toch leuk. Zit het propvol, ze weten toch hoeveel reizigers ze kunnen verwachten


Nee dat weten ze helaas niet. Die werkzaamheden worden 1 tot 2 jaar vooraf gepland en geregeld. Als het dan zover is en het blijkt compleet onvoorzien een prachtige dag te zijn met dus dito dagjesmensen dan kunnen de bussen dat niet aan. En zie last minute in de herfstvakantie maar eens extra bussen en chauffeurs te regelen........

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:30

Gloa schreef:
Bowo schreef:
Treinvervangend vervoer blijft toch leuk. Zit het propvol, ze weten toch hoeveel reizigers ze kunnen verwachten


Nee dat weten ze helaas niet. Die werkzaamheden worden 1 tot 2 jaar vooraf gepland en geregeld. Als het dan zover is en het blijkt compleet onvoorzien een prachtige dag te zijn met dus dito dagjesmensen dan kunnen de bussen dat niet aan. En zie last minute in de herfstvakantie maar eens extra bussen en chauffeurs te regelen........


Ik moet zondag ook reizen met vervangend vervoer ivm werkzaamheden en daar heb ik de NS even over bericht. Gewoon vriendelijk met de vraag hoe dat dan zit en of ze voldoende bussen inzetten etc. Ze vertelden mij dat ze ‘s middags elke 10 a 20 minuten een bus inzetten en ‘s avonds maar één bus per half uur :oo
Daar schrok ik van, want deze route is van en naar Amsterdam en het is dit weekend natuurlijk Amsterdam Dance Event. Geheid drukte dus.
Ik vroeg daarop vriendelijk of zij niet meer bussen in konden zetten, want het gaat sowieso druk worden, hun antwoord:

“Het zal inderdaad erg druk worden. Door de werkzaamheden aan te kondigen, hopen wij dat er ook al wat mensen een alternatief zullen zoeken. Gebeurt dit niet dan zal het denk ik inderdaad erg druk worden.”

Juist -O- kortom: dat wordt heel lang wachten met heel veel mensen op vervangend vervoer, omdat lang niet al die mensen uit een grote intercity in één banketstaaf busje passen.
Toen vroeg ik nogmaals of ze meer bussen in konden zetten als ze weten dat het druk wordt. En toen kreeg ik te horen dat dat niet kon, omdat er niet meer bussen beschikbaar waren van de busmaatschappij 8)7

Dus ik zie er nu al gigantisch tegenop om zondag van Den Helder naar Utrecht te reizen en ‘s avonds weer terug...

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:48

Pfff ik had net toch wel het toppunt!
Net mijn trein gehaald dus helemaal blij.
Blijven er mensen in de deuropening staan, zodat de deuren niet kunnen gaan rijden. Hoe en wat verder heb ik ook niet begrepen. Enfin hele boze conductrice en een trein die niet kon gaan rijden. Na een kwartier werd ons (niet zo vriendelijk) verzocht de trein te verlaten en naar een ander spoor te gaan. Net uit de trein stuurt ander personeel ons weer de trein in, om vervolgens weer in de trein boos personeel achter je aan te krijgen dat je de trein uit moet. Toen het personeel erachter kwam dat ze dus elkaar tegenspraken werd de sfeer daar ook een heel stuk minder ;(
Uiteindelijk ging de trein dus een kwartier later rijden en heb ik dus mijn overstap gemist, waardoor ik nog niet sneller was dan de trein erna :+

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:48

Carpoolen geen optie Adindaa?

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:18

Hoe kan de NS er nou vanuit gaan dat er zoveel mensen vervangend vervoer gaan vinden?
Ik probeerde vanuit een studentenstad weg te komen, op een vrijdagmiddag, terwijl alle sporen dus dicht zaten. Helaas kan de NS dan niet bedenken dat studenten niet makkelijk aan vervangend vervoer komen

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:34

Niet 1, niet 2, maar 3 krijsende kinderen in de bus, feest :):) :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:44

Shadow0 schreef:
Shaggy09 schreef:
Evenals op een invalide parkeerplek gaan staan wanneer je eigenlijk goed kan lopen.

Daar zijn toch vergunningen voor nodig? En er zijn zoveel aandoeningen die van moment tot moment verschillen en waaraan je dat niet kunt zien: mensen die wel goed maar niet ver kunnen lopen bv, wegens hart- of longproblemen, stofwisselingsproblemen, of waarbij teveel lopen leidt tot enorme ontstekingen die je dus pas achteraf krijgt. Op het moment van lopen zie je niets, maar misschien ligt iemand bij te ver over de grenzen gaan een week met pijn in bed.

Er zijn ongetwijfeld mensen die er misbruik van maken. Er zijn ook een boel mensen die het niet gebruiken terwijl het hun leven en gezondheid flink zou helpen, maar het niet durven, het niet kunnen betalen of niet door de procedures komen.
Je weet het gewoon niet, het meeste zie je niet.


Ja als dat het geval is kun je dus niet goed lopen. Dat zeg ik toch.
Je moet inderdaad een invalide kaart hebben en neerleggen anders kun je een boete krijgen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:02

Wederom een heerlijk dagje ov.
De bus zit vast achter een stel aso trekkers die weigeren om op zij te gaan, ondanks het feit dat ze hooguit 50 (maar volgens mij echt wel langzamer) rijden op een 80 weg. Daardoor mis ik mijn overstap, maar dat maakt uiteindelijk niets uit omdat die trein überhaupt niet rijdt vanwege een seinstoring.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:55

Bah vreselijk 2e keer in korte tijd aanrijding met persoon moet nu heel rondje limburg door reizen om thuis te komen :(

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:03

Ik geloof dat ik even een poosje op mijn handen ga zitten.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:15

Zie dat er nu 4! Aanrijdingen zijn met de trein.

Laatst ook al 2 X in een week op mijn traject bij Almere. Had alleen geen andere reisoptie :=

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:16

Jolien87 schreef:
Ik geloof dat ik even een poosje op mijn handen ga zitten.


Nou hè.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:24

Iloveiswan schreef:
Zie dat er nu 4! Aanrijdingen zijn met de trein.

Laatst ook al 2 X in een week op mijn traject bij Almere. Had alleen geen andere reisoptie :=


Ohjeej dat is vervelend als je geen andere reis opties heb . Ik ben nu 2 uur van school na huis onderweg geweest terwijl het normaal maar klein half uurtje is

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:25

xPabloBokt schreef:
Jolien87 schreef:
Ik geloof dat ik even een poosje op mijn handen ga zitten.


Nou hè.


Ik ook :')

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:38

Wel echt vreselijke dag zo voor de hulpverleners en het spoor |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:49

biggirl schreef:
Bah vreselijk 2e keer in korte tijd aanrijding met persoon moet nu heel rondje limburg door reizen om thuis te komen :(

Jij komt in elk geval nog thuis.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:36

Laten we die discussie niet weer gaan beginnen, een ergernis is een ergernis en daar is dit topic voor bedoeld.

Mijn ergernisje: Er is een miniscule hoeveelheid asbest gevonden in een metrostation en nu kun je ruim 2 weken niet naar Rotterdam Centraal komen. De gevonden hoeveelheid is 4x lager dan toegestaan maar owee als we er wat van inademen. :+ Tegelijkertijd ademen we met zijn allen wel de zooi in die uit de Botlek komt en daar heeft niemand moeite mee. :roll:

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:35

Dat ik weer vergeten was of ik had ingecheckt...

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:38

Mag je altijd aan een hc vragen, ook op het station. :j
Doe ik best vaak omdat ik altijd vergeet of ik bij NS of Arriva incheck, vinden ze nooit een probleem.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:48

Metro was defect, kon niet eens het station verlaten :+ maar het ergste was dat ik nog 3 haltes moest, intussen buiten moest wachten voor geen idee hoelang en ik moest onwijs naar de wc :=

Uiteindelijk rennen naar het andere perron, want heen en terug gingen de metro’s toen maar over 1 spoor wegens die defecte metro.

Gelukkig 20min later alsnog thuis, wat een opluchting dat ik naar de wc kon _O-

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:50

maava schreef:
Mag je altijd aan een hc vragen, ook op het station. :j
Doe ik best vaak omdat ik altijd vergeet of ik bij NS of Arriva incheck, vinden ze nooit een probleem.


Die kom ik natuurlijk nooit tegen op zo'n moment :')
Maar wel goed om te weten.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:57

Dat ik nou net mijn tas verlies als het loket en gevonden voorwerpen dicht zijn op het station. (En dat ik niet eens weet of ik hem in de trein of op het station ben verloren.)
Gevonden voorwerpen al gebeld, hij ligt niet in de trein en ik moet morgen ochtend terugbellen of ze nog iets gevonden hebben. :(

Hopen op een eerlijke vinder, mijn portemonnee(gevuld met dingen van emotionele waarde) en huissleutels zitten er in.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:36

Dat mijn (laatste) trein vertraging heeft en ik daardoor allebei Mn overstappen kan missen en niet thuis kan komen. Echt leuk