Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:36

Om 14.55 helemaal gehaast/rennend naar het station vanuit school, om de trein om 15.00 te halen. Van tevoren nog gecheckt of er geen vertraging was ed. Niks op te zien. Vervolgens om 14.59 op station aankomen, om daar te zien dat de trein storing heeft van minimaal 30 minuten. Lang leven de NS reisplanner check...

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:47

Bedelaars en 'drugs' gebruikers in een vollte tram 1 richting scheveningen.

Laatst zat er een man heroine te spuiten midden in de tram. Ach hij moet t zelf weten. Ik laat hn dood gaan als t mis gaat. Maar oh blowers (mijn vriend is een medische blower, kun je na gaan) in een tram. En dan vol op stomen in een drukke tram.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:55

- als mensen je ee hele tijd aanstaren
- als je naast ze gaat Zitten, en ze kijken je zo aan van: weg
- als je gewoon aan het praten bent en mensen ineens stil gaan roepen terwijl t geen stilte ruimte is
- als mensen roken op t station en het is zo druk dat je niet weg kan uit de stank omdat het naast het afdakje heel hars regent
- als je rent om de trein te halen, vertrekt ie gwn 2 minuten eerder :(

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:03

Mensen die in hun eentje in een 4-zits gaan zitten als er nog genoeg plekken zijn. :evaw:

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:04

leanR schreef:
Mensen die in hun eentje in een 4-zits gaan zitten als er nog genoeg plekken zijn. :evaw:

Met zn tweetjes je benen er op is heerlijk maar als het druk is is het nogal aso om het zo bezet te houden met tassen oid

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:04

Van die vreemde freaks.. waar je niet vanaf komt..

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:05

Mijn grootste ergernis is wel dat ze in die nieuwe sprinters geen wc's hebben gemaakt..
Ik zit er namelijk 1 uur en 5 minuten in en als ik sochtends eerst kranten moet lopen, vervolgens een halfuur heb om van het laatste huis van mijn wijk naar mijn eigen huis te komen, om te kleden en optijd op het station te komen vind ik het heel fijn als ik even in de trein snel naar de wc kan ipv dat thuis er nog ergens tussen te proppen...

Om in te haken op het controleren, ik word echt heel vaak gecontroleerd. Elke dag eigenlijk wel en vaak ook op de heen en op de terugreis. Ook wordt er vaak twee keer op het traject gecontroleerd. De sprinter rijdt van Zwolle naar Amsterdam Centraal en de meeste mensen gaan maar tot Almere en stappen daar in of uit. Dus dan wordt er voor Almere gecontroleerd en na Almere weer.
Ik kan dan echt genieten van de blikken van mijn medereizigers als ik niet (weer) gecontroleerd word. :o

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:17

Oja er rijdt vanaf Leiden CS een buslijn die echt om de 3 of 5 minuten gaat, ik erger me daar altijd enorm aan als ik dan een half uur op m'n eigen bus moet wachten :')
Wordt ook wel jaloezie genoemd _O- mijn bus moet óók elke 5 minuten gaan. Of minstens elk kwartier dan ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:22

Bussen die niet aansluiten op de trein! De trein komt om 13 over op het station en de bus gaan om 10 over weg, de volgende bus komt pas een uur later. Gelukkig wachten de meeste aardige buschauffeurs wel, maar dan snap ik niet dat ze dat niet aanpassen. Er moeten altijd best wel veel mensen met die bus en die moeten altijd rennen!

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:29

rox_en_wilvy schreef:
Ik werk in het openbaar vervoer en mijn grootste ergenis zijn "mensen" _-:( tijdens controle het fatsoen niet hebben om je aan te kijken en of terug te groeten! Mensen die hun kaartje pas gaan zoeken als je bij ze staat terwijl je allang hebt aangekondigd dat je eraan komt! Mensen die je vragen waar ze heen moeten en na je uitleg vervolgens naar je collega lopen en het nog een keer vragen ( overigens hebben ze dan heel vaak een uitdraai mee met Hoe ze moeten reizen) >;) en zo kan ik wel ff doorgaan ~~}>


Mooi, ik erger mij groen en geel aan de arrogantie van de vervoersmaatschappijen.
Kan iemand dan uitleggen hoe het komt dat er twee vervoerders op een lijn zitten en het onderwerp abonnementen onbespreekbaar is.
Kan je vertellen dat elke keer als ik een controleur tegenkom ze de volle laag krijgen.
O ja, provincie Utrecht verwijst naar provincie Zuid-Holland en Zuid-Holland weer naar Utrecht. Iets met aanbestedingen/concessies. Kan je vertellen dat ik een volle dikke Leitzmap heb met alle correspondentie.

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:32

leanR schreef:
Mensen die in hun eentje in een 4-zits gaan zitten als er nog genoeg plekken zijn. :evaw:


Huh, wat is daar vervelend aan dan? :') Ik doe het meestal, omdat ik heel veel spullen (koffer etc) bij me heb en een vierzits heeft gewoon meer ruimte.

-OV dat staakt, altijd fijn.
-Bussen die niet stoppen bij de halte, terwijl je wel op het knopje hebt gedrukt.
-Mensen die eerder in willen stappen dan mensen uitgestapt zijn _-:( Serieus hoe moeilijk is het? Dit geldt voor de metro en de trein.
-Metro's die niet normaal kunnen remmen, waardoor je de halve metro doorvliegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:35

Morganlefay schreef:
rox_en_wilvy schreef:
Ik werk in het openbaar vervoer en mijn grootste ergenis zijn "mensen" _-:( tijdens controle het fatsoen niet hebben om je aan te kijken en of terug te groeten! Mensen die hun kaartje pas gaan zoeken als je bij ze staat terwijl je allang hebt aangekondigd dat je eraan komt! Mensen die je vragen waar ze heen moeten en na je uitleg vervolgens naar je collega lopen en het nog een keer vragen ( overigens hebben ze dan heel vaak een uitdraai mee met Hoe ze moeten reizen) >;) en zo kan ik wel ff doorgaan ~~}>


Mooi, ik erger mij groen en geel aan de arrogantie van de vervoersmaatschappijen.
Kan iemand dan uitleggen hoe het komt dat er twee vervoerders op een lijn zitten en het onderwerp abonnementen onbespreekbaar is.
Kan je vertellen dat elke keer als ik een controleur tegenkom ze de volle laag krijgen.
O ja, provincie Utrecht verwijst naar provincie Zuid-Holland en Zuid-Holland weer naar Utrecht. Iets met aanbestedingen/concessies. Kan je vertellen dat ik een volle dikke Leitzmap heb met alle correspondentie.

En waarom krijgt die controlleur dan de volle laag? Alsof hij/zij er wat aan kan doen dat ze ergens boven in de boom waar ze aanzienlijk meer verdienen dan hij besloten hebben dat abbonementen niet mogelijk zijn. Maar hij heeft wel dag in dag uit te maken met het gezeur van reizigers..............

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:37

Oja, dit:

Mensen die heel obvious vlakbij poortjes gaan wachten tot jij incheckt en dan heel snel achter je door het poortje lopen. Ik ga dan altijd expres heel langzaam door het poortje O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:38

Wauw, ik voel mezelf zo tolerant als ik dit topicc lees :D Ik ben al jaren frequent OV-reiziger maar erger me niet snel.

Ja bus 12, dat was een dingetje haha :')

Verder had ik vandaag een volwassen gozer die tegen een volwassen meid die tegen die meid uitgebreid ging vertellen dat ze een watje was omdat ze geen ritalin wilde proberen omdat ritalin 'superleip' is... :') Hij praatte op een volume dat deed vermoeden dat hij maar al te graag wilde dat iedereen dit statement kon horen. Ik snapte z'n punt niet echt :') ....

Verder ben ik er ook zo één die zich aan etende mensen ergert, maar als zelf schaamteloos alles wegwerk als ik in de trein zit :)) Ik weet dat mijn ergernissen nergens op slaan, ik houd er gewoon niet van haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:45

Mensen die niet doorlopen. En dan bedoel ik dus in een overvolle bus (ze kunnen met z'n allen nog 3 meter naar voren, maar nee, dus wij staan met 6 man op 1 vierkante meter voor in de bus omdat zij vertikken nog wat dichter bij de persoon voor hun te gaan staan). Of niet doorlopen in de metro, als in; instappen, stil staan en dan rustig gaan kijken 'waar zou ik eens gaan zitten!'. Ja hallo, zet effe een stap want ik kan zo de metro niet instappen als je op de drempel blijft staan!

MagicMuffin

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:50

Oei, ik moet zeggen dat ik mij schuldig maak aan de tas altijd naast mij op de stoel zetten, ook al is het druk. Hierdoor zit ik wel vaker lekker alleen in een redelijk volle trein. Maar als mensen vragen of ze kunnen zitten antwoord ik altijd vriendelijk en zet ik mijn tas weg, geen problemen hoor.

Waar ik mij dan aan irriteer is dat mensen zomaar naast je gaan zitten, zonder wat te zeggen of een vriendelijk knikje oid, dan voel ik mij ongemakkelijk. Of mensen die heel breed uit naast je gaan zitten. Prima, ik leun wel terug haha. Ik heb wel meerdere keren heel intiem met een onbekende in de trein gezeten.

Regelmatig zit ik ook in de stiltecoupé. Zwaar vervelend dat mensen dan gaan bellen, of kletsen met elkaar. Ik zit er niet voor niets.

Of mensen die voor de deur gaan staan zodat je niet meer kan uitstappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:51

Oh en mensen die in de bus aan het gangpad zitten als het druk is. Schuif OF op, OF sta even op zodat ik aan het raam kan gaan zitten maar ik word er ZO ontiegelijk moe van als ik over je benen heen moet klimmen om maar te kunnen zitten. Dan slinger ik ook expres nog even mijn 6 kilo zware tas over mijn schouder in de beperkte ruimte die je me (niet) gunt. Dikke doei hoor...

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:52

Sein- en wisselstoringen. -O-

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:55

Esmee_98 schreef:
_sharonnn schreef:
Lijn 15 in Groningen is ook altijd leuk :')

Lijn 38 in Maasland is ook geweldig <3


Lijn 38 is echt vrijwel altijd leeg? :')

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:02

Ik heb heel lang op krukken gelopen.. en ondervond erg vaak dat mensen gewoon niet voor je opstaan in zowel bus als trein. Ik heb regelmatig gewoon hardop gevraagd wie er voor mij wou op staan, mensen kijken dan ook nog eens eerst om hun heen van is er toevallig iemand anders die op staat....?

En ook erg vervelend als mensen gaan praten in de stilte coupé!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:04

leanR schreef:
Mensen die in hun eentje in een 4-zits gaan zitten als er nog genoeg plekken zijn. :evaw:

Wat? Ik ga daar altijd zitten. Mooi ruim. Plus... Je kan er prima bij komen zitten. Ik bijt niet hoor.. Tas heb ik overigens altijd op schoot of op de grond.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:05

friendly schreef:
leanR schreef:
Mensen die in hun eentje in een 4-zits gaan zitten als er nog genoeg plekken zijn. :evaw:

Wat? Ik ga daar altijd zitten. Mooi ruim. Plus... Je kan er prima bij komen zitten. Ik bijt niet hoor.. Tas heb ik overigens altijd op schoot of op de grond.

Idd... Je kan er gewoon bij gaan zitten!

xChiva

Berichten: 925
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:07

Mensen die aan hun ov-kaart zitten te knagen, hun ov-kaart vervolgens aan de conducteur geven, die daarna jouw ov-kaart weer vastpakt :\ :')

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:10

mensen die tegen ander zeuren dat ze teveel geluidoverlast veroorzaken en vervolgens zelf luidruchtig zitten bellen

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:18

Ghostattack schreef:
Oja, dit:

Mensen die heel obvious vlakbij poortjes gaan wachten tot jij incheckt en dan heel snel achter je door het poortje lopen. Ik ga dan altijd expres heel langzaam door het poortje O:)


Ja ik ook.. En als ze duwen kijk ik ze aan alsof ik ze ga vermoorden.. :+