Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:50

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:54

Ik denk dat je de tram bedoelt, een metrospoor oversteken is al spelen met je leven als er niks aankomt :=

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:08

Inoterry schreef:
Ik denk dat je de tram bedoelt, een metrospoor oversteken is al spelen met je leven als er niks aankomt :=

Wat bedoel je? Een metro spoor met slagbomen kun je veilig over als de spoorbomen open zijn.

Werkt het zelfde als bij een trein....

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:15

Ligt eraan wat je als metro ziet: als je alleen die voertuigen die via een geleiderail op de grond hun stroom pakken, dan wil je daar echt niet overheen rijden bij een spoorwegovergang. De metrovoertuigen die hun stroom pakken via een bovenleiding zie je in dat geval als sneltram (of randstadrail).

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:27

Nee... bestaat al heel lang bijvb in Rotterdam Alexander. Op dat stuk metro spoor heb je meerdere overgangen al jarenlang. Zo lang bestaat de Randstadrail nog niet eens.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:29

Is toch echt een metro hoor. :+
Het was trouwens inderdaad een metrostation in Rotterdam.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:11

Pijnacker ook. Als je met de e lijn. En ik weet me zelfs te herinneren dat in den haag ook een situatie met de tram en slagbomen is.
Als er maar vaak genoeg ongelukken voorkomen dan gaan ze het plaatsen.
Was met de bankjes ook zo bij de haltes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:16

Ineke2 schreef:
Nee... bestaat al heel lang bijvb in Rotterdam Alexander. Op dat stuk metro spoor heb je meerdere overgangen al jarenlang. Zo lang bestaat de Randstadrail nog niet eens.


Dat er daar zo weinig slachtoffers vallen verbaast me ook al jaren.. niet te geloven :roll: slagbomen gaan al dicht en toch nog ff rennen om de metro te halen. Hallo 5 minuten later komt er nog één, zijn die vijf minuten je je hele leven waard?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:13

Zojuist een fietser tegen de bus aan, jonge scholier die verkeerde richting fietste en toen de achterband van de bus dichtbij mocht bekijken.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:17

Oei... gelukkig niet onder de bus...

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:20

Gelukkig niet. Chauffeur is even gestopt om te kijken of alles okay was met de scholier. Met de botsing gok ik dat zijn fiets redelijk verbogen is.
Chauffeur zag hem niet en de fietser hoorde er niet. Maar is wel even schrikken.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:24

Ineke2 schreef:
Inoterry schreef:
Ik denk dat je de tram bedoelt, een metrospoor oversteken is al spelen met je leven als er niks aankomt :=

Wat bedoel je? Een metro spoor met slagbomen kun je veilig over als de spoorbomen open zijn.

Werkt het zelfde als bij een trein....


Ik wist eigenlijk niet beter dan dat metro's hun stroom krijgen via een 3de rail. We hebben voor bepaalde plekken bij Amsterdam zelfs speciale instructie dat als je daar je reizigers moet evacueren dat je moet waarschuwen dat ze bij de metro sporen uit de buurt blijven, mede vanwege de 3de rail.
Randstadrail kan ik echt niet als metro zien. Dat is onze oude Hofpleinlijn en de Zoetermeerlijn. Hofpleinlijntje vond ik altijd wel leuk om naartoe te gaan. Dat vond ik echt jammer dat we dat kwijtraakten. Zoetermeerlijn vond niemand erg geloof ik. Ik heb ooit een keer toestemming gekregen om, tijdens mijn 2 uur durende schaft, mee te rijden met mijn machinist die een rondje Zoetermeerlijn moest doen en heb daar de zeer uitdrukkelijke waarschuwing gekregen dat ik absoluut NIETS mocht doen aan dat treintje vanwege het hoge percentage tuig wat er altijd in dat treintje zat :+

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:55

In Rotterdam rijd de metro deels boven de grond en maakt dan gebruik van de bovenleiding, tunnel uit pantograaf omhoog en karre maar. het wordt dan eigenlijk een sneltram die ook beveiligde gelijkvloerse kruisingen heeft. Op stukken waar er niemand bij kan zit wel een derde rail (gele killer) bovengronds.
Daar moet je trouwens nooit aan zitten want 800 vlot gelijkstroom overleef je niet.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:59

FelineNanet schreef:
Er ligt hier iemand op de stoelen :+, het is ook best druk maar iedereen kijkt elkaar zo aan van wij gaan t niet aan dr vragen omdat ze super boos al kijkt :')



O god, ze ligt er weer alleen nu in de spits :'). Hoe kunnen mensen zo zijn... gelukkig wordt het zo op amstel druk en gaat er vast iemand klagen :+ (nu is er nog genoeg plek).

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:08

Bizar echt... ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren :')

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:11

Jammer genoeg was dit weer zo'n dag dat de spits niet druk was en de conductrice geen rondje ging lopen :+

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:25

FelineNanet schreef:
Jammer genoeg was dit weer zo'n dag dat de spits niet druk was en de conductrice geen rondje ging lopen :+

Jammer :D :o

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:44

Hier 2 jongens die erg lawaaierig zijn in de stilte coupé, heb echt de neiging om er wat van te zeggen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:47

SindyKaya schreef:
Hier 2 jongens die erg lawaaierig zijn in de stilte coupé, heb echt de neiging om er wat van te zeggen :\

Dat kun je toch gewoon doen?
Rustig en vriendelijk; sorry, maar dit is een stilte coupé, zouden jullie daar rekening mee willen houden?

Maar....ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat aandurft, helaas.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:49

Hele coupe begint nu te praten :\ Ga er niet in mn 1tje wat van zeggen :P

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:56

Vaak als je er wat van zegt, helpen andere mensen wel mee hoor!
Als de pratende mensen meteen ophouden, dan niet, maar als er discussie komt zijn er ineens veel meer mensen in de coupé die meehelpen met jou :).

Ik zouz e ook gewoon aanspreken. Je kan altijd zeggen joh het staat er misschien niet al te duidelijk, maar op de ramen staat stilecoupe, dus zou fijn zijn als jullie stil zijn.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:20

Dat de bussen hier altijd gewoon 5 tot 10 minuten te vroeg rijden wordt daar helemaal gek van

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:26

Dat je voor het opwaarderen van je kaart naar een automaat moet welke natuurlijk zelden dichtbij zit. :+
Ik woon strak tegen een winkelcentrum maar moet naar een ander winkelcentrum, de stad, of het station om mijn kaart op te waarderen.
Online kan, maar dan moet je je bestelling nog ophalen bij wederom de eerder genoemde automaat.
Erg gebruiksonvriendelijk vind ik. -O-
Moest vandaag dus speciaal op pad omdat ik morgen met de bus moet. :')

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:09

lor1_1984 schreef:
Dat je voor het opwaarderen van je kaart naar een automaat moet welke natuurlijk zelden dichtbij zit. :+
Ik woon strak tegen een winkelcentrum maar moet naar een ander winkelcentrum, de stad, of het station om mijn kaart op te waarderen.
Online kan, maar dan moet je je bestelling nog ophalen bij wederom de eerder genoemde automaat.
Erg gebruiksonvriendelijk vind ik. -O-
Moest vandaag dus speciaal op pad omdat ik morgen met de bus moet. :')


Dat is dus de reden dat ik automatisch opwaarderen heb aanstaan. Ik vergeet om dat te doen.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:15

Automatisch opwaarderen gaat hier niet goedkomen, dan waardeert hij op wanneer ik blut ben oid en krijg ik later rekeningen binnen die hoger zijn dan ik zelf voorzien had. :+