Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4885
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:43

Ladybird schreef:
Niet elke balkon heeft toilet. Tis even fe juiste zoeken, maar ik word ook echt bloedchaggie als er mensen een 4sits in beslag nemen voor bagage. Snap dat echt niet. Daar zijn die balkons voor. Desnoods stapel je daar alles op en ga je zelf in de coupé zitten als je niet op z'n klapstoel wilt. :')


Dat, en er zijn inmiddels ook balkons met een vierzits. Ik snap wel dat mensen je boos aankijken als jij vrolijk met al je pakkelarie drie plekken bezet houdt terwijl zij gewoon willen zitten :=

LoveBodin

Berichten: 4357
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:08

Ik heb laatst iemand nog heel chagrijnig aangekeken omdat ze vond dat haar vouwfiets een zitplek nodig had in een ramvolle sprinter. En met mij keken nog wel meer anderen haar boos aan. Ze werd ook aangesproken en na gemopper heeft ze toch maar ingeschikt.
En ja, i ga ook op skivakantie met de trein. Gelukkig met een trein met een bagagerek, dus ik zorg altijd dat daar mijn koffer ligt. De ski's kunnen vaak ook bovenin.
Alleen de ski-thalys had vorig jaar een bijzondere manier van bagage opslaan, namelijk in aangewezen vierzits. Maar dat was niet ideaal, echt één grote puinhoop en allemaal mensen die alleen wilde zorgen dat hun eigen spulletjes goed stonden, en vervolgens andermans spullen dus gewoon wegsmeten. 8)7

purny

Berichten: 27508
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:13

Volgens mij zijn er gewoon te weinig treinen waar je je fiets ed. kwijt kan en dat terwijl Nederland een fietsland is.
Maar dat geeft nog niet het recht om 3 plekken bezet te houden. En dan vooral niet te denken dat de mensen dan maar ergens anders moeten zitten/staan. Dat vind ik min of meer echt asociaal.

Foaly

Berichten: 4885
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:16

purny schreef:
Volgens mij zijn er gewoon te weinig treinen waar je je fiets ed. kwijt kan en dat terwijl Nederland een fietsland is.


Ik zat een keer in het boemeltje Roodeschool-Groningen toen er één of andere fietstocht gaande was en op drie achtereenvolgende stations een stuk of tien boomers met (al dan niet elektrische) fiets stonden te wachten. De laatste groep was behoorlijk pissig dat ze niet meer meekonden en een uur moesten wachten op de volgende trein :+

mvdende

Berichten: 5719
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:43

Foaly schreef:
purny schreef:
Volgens mij zijn er gewoon te weinig treinen waar je je fiets ed. kwijt kan en dat terwijl Nederland een fietsland is.


Ik zat een keer in het boemeltje Roodeschool-Groningen toen er één of andere fietstocht gaande was en op drie achtereenvolgende stations een stuk of tien boomers met (al dan niet elektrische) fiets stonden te wachten. De laatste groep was behoorlijk pissig dat ze niet meer meekonden en een uur moesten wachten op de volgende trein :+


Ook een keer meegemaakt: op de Veluwe op een zondag middag met erg mooi weer. Trein afgeladen vol met fietsen en bij ieder volgend Station nog meer mensen met fietsen, die inderdaad moesten wachten op de volgende trein.

Ik had geen fiets bij me, alleen een hond en backpack, dus wij konden gelukkig nog wél mee.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:27

ik begrijp dat ook niet helemaal. Je mag bagage meenemen in de trein, maar je betaald er niet voor. Het is dus een gunst. Je betaald zelfs. iet voor een plek, maar voor vervoer van a naar b. En anders hooguit 1 plek. geen 4. Ik snap je frustratie als er in de coupe nog veel vrije 4 zits waren. Maar als dat niet het geval is moet je toch echt plaats maken.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 03:19

Ik denk dat ik de jackpot had vandaag. Offeh gisteren inmiddels.

Traject Heerenveen - Leiden, volgens de dienstregeling hoef je alleen maar een paar uur te blijven zitten waar je zit en is er niks aan de hand. Maar na Zwolle stijgt de kans op gedoe exponentieel en zo gebeurde dat in Almere Oostvaarders de mededeling kwam dat de trein weer terug zou gaan naar Zwolle. Mensen zouden daar van de NS zonder meerprijs de gelegenheid krijgen om een trein naar Utrecht te zoeken en daar het spelletje ren-je-rot te spelen voor de trein naar Leiden.

Klein uurtje later, inmiddels weer in Zwolle, staat daar de IC naar... Leiden :Y) Twee aardige conductrices verzekerden mij dat de kans groot was dat het ding Leiden zou gaan halen en meldden bovendien dat er net een aanrijding was geweest bij Amersfoort. Dus vooruit maar. We gaan weer terug naar Almere :Y) Of heen. Of krijg het heen-en-weer :Y)

En inderdaad, uiteindelijk kwam eerst Almere en uiteindelijk ook nog op inmiddels zaterdag Leiden in zicht. Met een kwartier vertraging dus mijn aansluiting was nét weg. De volgende sprinter voor de laatste paar kilometertjes had ook vertraging, hoera *\o/* Want zo had ik zomaar 5 uur reistijd ipv 2,5. Gewoon dubbel waar voor je geld :Y)

Jolien87

Berichten: 17459
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 08:15

Fijn dat jij weer bent thuisgekomen.
Dat kan waarschijnlijk niet gezegd worden van de aangereden persoon.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:58

Maar gelukkig hebben ze blijkbaar wel vrij gauw de mensen (meervoud) die bij Weesp langs het spoor liepen daar weg weten te krijgen.

mvdende

Berichten: 5719
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:36

Carnaval drukte én een aanrijding tussen Breda en Roosendaal. Dat gaat straks erg leuk worden weer..... omreizen via Dordrecht.

Ik geloof dat m'n avondeten ergens rond 22:00 op tafel gaat staan :+ :+ -:(-

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:16

Als het een aanrijding met persoon is geweest is het super balen. Maar die mensen zijn zo ver weg dat ze niet instaan voor de gevolgen, helaas.
Jammer dat je eten laat klaar is. Daarom heb ik altijd een paar kant en klaar maaltijden in de diepvries, 6 minuten magnetron en klaar.
Ja en carnavals drukte :D

mvdende

Berichten: 5719
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:18

x_Jeanine_x schreef:
Als het een aanrijding met persoon is geweest is het super balen. Maar die mensen zijn zo ver weg dat ze niet instaan voor de gevolgen, helaas.
Jammer dat je eten laat klaar is. Daarom heb ik altijd een paar kant en klaar maaltijden in de diepvries, 6 minuten magnetron en klaar.
Ja en carnavals drukte :D


Uiteindelijk 19:15 nu eten klaar.

De NS was zo vriendelijk de IC naar Vlissingen een extra stop te laten maken op Lage Zwaluwe, dus dat was een meevaller. Uiteindelijk maar een dikke 30 minuten later in Roosendaal dan gepland en nu hoefde ik in Roosendaal niet over te stappen op de IC naar Vlissingen. Dus Uiteindelijk viel de schade mee.

Snel en vlug eten (en gewoon 2x helemaal niet eten) had ik afgelopen week al een paar keer gedaan en het vlees moest nu echt op, anders had ik het weg kunnen gooien. Dus ik ontkwam ff niet aan koken vanavond.

Jolien87

Berichten: 17459
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:27

Meid, maak je vooral druk om je vlees dat op moest.
Ik heb vooral te doen met de nabestaanden en betrokkenen bij het ongeluk.

Ik ga nooit zo goed op mensen die klagen over de gevolgen van een aanrijding. Zeker als het gaat om de categorie 'Dan ben ik zo laat thuis'.

Bowo
Berichten: 2820
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:32

Het is wel een 'ergenissen' topic. Natuurlijk is het voor de nabestaanden en betrokkenen veel erger wat er is gebeurd, maar dan mag je je alsnog best ergeren aan het oponthoud. Zolang je maar wel respectvol blijft richting het slachtoffer. Anders kunnen we ook dit topic wel opdoeken, er is altijd wel iets ernstigers gaande dan vertraging of drukte of wat dan ook. Als je je niet mag ergeren omdat iemand anders het zwaarder heeft, vind ik nogal krom.

Jolien87

Berichten: 17459
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:52

Zeker waar.
Maar het is de toon die de muziek maakt.

mvdende

Berichten: 5719
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:58

Sorry, maar echt 0 respect voor het "slachtoffer"! Ten minste, die 99% van de keren dat het om een zelfmoord gaat. De zeldzame "echte" ongelukken zijn natuurlijk heel erg voor het slachtoffer, maar zelfmoord plegen door voor een trein te springen heb ik echt 0,0 begrip voor.

Waarom?

Omdat de springer de machinist een trauma voor het leven bezorgd, de mensen die de rommel moeten opruimen, moeten zowat robots zijn, want een lijk in stukjes van het spoor vissen is nou niet bepaald het leukste werk...

En als laatste het oponthoud voor alle reizigers en de kosten voor de NS (en dus de gehele samenleving) die een "aanrijding met een persoon" met zich meebrengt!

Er zijn tig manieren om jezelf van het leven te beroven, en elke manier is een ramp voor de nabestaanden, maar voor de trein springen heeft niet alleen voor de nabestaande grote gevolgen, maar voor 100den mensen met de machinist als ergste slachtoffer.

Ik word er daarom ook altijd goed pissig om als er wéér een springer is geweest (en trust me, als het echt een ongeluk was geweest, dan had het nu groot in het nieuws geweest vanochtend) en daardoor mijn reis ondersteboven word gegooid.

Doe het gewoon niet!

Jolien87

Berichten: 17459
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:06

Geloof me: op het moment dat je zover bent, kun je daar niet meer over nadenken.
Ik ben blij voor jou dat jij je dat niet kunt voorstellen.

LoveBodin

Berichten: 4357
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:14

Eens met Jolien87.
En omdat dit een ergernissen over het OV topic is:

Ik erger me gigantisch aan de NS. Ik heb de afgelopen weken regelmatig vertraging. Kan gebeuren. Dan vraag ik geld terug. Dit wordt dan meteen afgewezen. Vervolgens kan ik dan dus mailen, daar reageren ze op binnen vijf werkdagen werkweken, als je geluk hebt. En dan krijg ik 'm dus wel toegewezen.
Maar dit hele systeem van eerst moet je met het handje een formulier invullen (want ICD werkt niet met het automatische systeem), dan wordt die sowieso afgewezen, dan kun je er achteraan mailen en dus weken wachten. Mijn compensatie van vijf december heb ik afgelopen week ontvangen...

En ik reis al weken met vertraging, heb sinds november ofzo al niet meer gewoon m'n vaste traject kunnen reizen vanwege werkzaamheden, scholingen en toen toch nog meer scholingen...
En deze week probeer ik de treinen ook maar te vermijden, vorig jaar lieten ze met carnaval treinen uitvallen omdat ze zo smerig waren dat ze er niet mee durfden te rijden. Moet wel ergens vandaag nog weg, maar dat kan nu toch niet, want er rijden geen treinen ergens bij Oss door.. Carnaval *\o/*

purny

Berichten: 27508
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:23

mvdende: iets meer begrip voor deze mensen mag ook wel. Zoals een docent psychiatrie ooit vertelde tegen ons: Je zou maar de hele dag met een stemmetje in je hoofd rondlopen die tegen je zegt dat je niks waard bent omdat je niet meetelt in de wereld. Of dat je elke dat langs het spoor loopt en in gedachten te horen krijgt dat je beter voor de trein kan springen.

Echt ik heb 0,0 % begrip voor mensen die zo verschrikkelijk egoïstisch en egocentrisch zijn, alleen maar omdat ze misschien te laat thuis komen omdat ze anders hun vlees weg kunnen gooien. Voor de mensen in de omgeving van de springer maakt een stuk vlees niet meer uit hoor. Tip voor de volgende keer: Geen vlees kopen of je weekmenu erop aanpassen.

Ik heb vanmorgen de politie gebeld omdat er een verward persoon bijna tegen een rijdende tram liep. Deze persoon loopt er wel vaker en is aardig in de war. Maar ik ben blij dat ik dat heb gedaan heb dan krijgt hij hopelijk de hulp die hij nodig heeft.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:00

Purny, super dat je gebeld heb! Zouden meer mensen mogen doen!

Mvdende, er is een podcast/boek over, https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~ab429db8/ bijv.
Maar er is ook een boek van 189 in flarden. Als je dat gelezen heb, heb je kippenvel.

Ik ben in opleiding voor de trein. Hoop het dan ook niet mee te maken. Maar er word over gepraat en de nazorg is goed.

Ga vanavond weer zien wat mijn dienst brengt!

Maar ergernissen snap ik zeker wel door het openbaar vervoer. Mijn vorige werkgever op de bussen was ook drama met uitval ervan.


LoveBodin: Er is een aanrijding geweest met een carnavalswagen en een trein, waarbij de machinist gewond is geraakt.
https://nos.nl/artikel/2508516-trein-bo ... ist-gewond

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:11

mvdende schreef:
Sorry, maar echt 0 respect voor het "slachtoffer"

!


Sorry.... say what???? Dus jij hebt geen respect voor mensen die door de huidige, vaak onmenselijke maatschappij zo ver gedreven worden dat ze geen uitweg meer zien? Door de jaren heen heb ik met 2 van deze mensen gesproken die we na een melding langs de baan in de trein hebben weten te praten. De pijn en ellende die er uit komt is met geen pen te omschrijven en in deze maatschappij is het verdomde moeilijk om hulp te krijgen. En jij hebt dan het lef om over je vlees te zitten klagen. Ik gun niemand de ellende die deze mensen hebben, jou ook niet. Maar die mensen die voor de trein springen zouden hebben gewild dat later eten het enige probleem was in hun leven. Dan waren ze namelijk niet gesprongen.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:57

Kunnen we alstublieft ophouden met dit gehakketak over springers? :o

Open er anders een topic over. Zodat we het hier weer over het OV kunnen hebben.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:47

Ik had er niet eens over willen beginnen. Maar aangezien dergelijke opmerkingen voor mij een enorme OV ergernis zijn...

Flubberboot

Berichten: 2888
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 14:29

Als een halte vanaf 13:30 vervallen is, de NS app zegt dat de 13:20 bus nog gewoon rijd en hij niet komt opdagen… Fijn…

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:44

Voor bussen kan je het beste de OVInfo app gebruiken. Die volgen de bussen op hun GPS.