Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:15

Er is nog geen vlok gevallen of de helft van de treinen zijn al geschrapt morgen. Wat een land is dit zeg echt lachwekkend. Paniekzaaiers :+ Misschien kunnen ze een weekje meekijken in Oostenrijk.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:20

Ja, totdat er uiteindelijk wel een laag sneeuw ligt en er alsnog op het laatste moment ritten geschrapt moeten worden.
Dan kunnen ze maar beter op voorhand er rekening mee houden.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:13

Liever te vroeg en dat ik nu alvast ander vervoer kan regelen dan last minute :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:41

sureido schreef:
Er is nog geen vlok gevallen of de helft van de treinen zijn al geschrapt morgen. Wat een land is dit zeg echt lachwekkend. Paniekzaaiers :+ Misschien kunnen ze een weekje meekijken in Oostenrijk.

Ik zou zeggen doen +:)+ maak er een leuke vakantie van en erger je er vooral niet aan dat het daar doodnormaal is om een uurs of 2 uurs dienstregeling te hebben. Dan ben je thuis weer intens gelukkig met je 6 treinen per uur waarvan er misschien 2 uitvallen vanwege sneeuw.

Heel europa komt in NL kijken hoe wij het toch voor elkaar krijgen om zoveel treinen op zo'n kleine hoeveelheid spoor te laten rijden. Andere landen zijn stik jaloers op wat wij hier hebben.

En ja als er dan slecht weer wordt voorspeld dan is het beter om op voorhand de dienstregeling uit te dunnen dan dat de boel compleet vast loopt.

Mensen beseffen zich niet hoeveel impact de kleinste hoeveelheid sneeuw op een trein en het spoor heeft :n . Het zijn geen stoomtreinen en handwissels meer. Het zijn computers op wielen en ook de bediening van rijwegen/wissels/seinen is computer gestuurd. De kleinste afwijking zorgt ervoor dat de systemen vanwege veiligheidsvoorschriften automatisch op slot gaan en er niets meer te bedienen is.......

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:05

Ik wil wel eens zes treinen per uur met sneeuwschuivers er voorop zien. :')

Zat vandaag trouwens in de trein durum döner te eten en zat héérlijk te genieten, tot ik ergens halverwege aan dit topic moest denken en dacht: "Oh ja, waarschijnlijk vindt de rest van de coupe dit echt vreselijk". Sorry dus, reizigers richting Leeuwarden. :o

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:12

Eens met Gloa.
Ik heb weleens staan vloeken in Finland (FINLAND notabene), omdat op de eerste dag sneeuw alles vastliep. Er was één plek met wissels, en daar was iets foutgegaan. Gaat elk jaar fout daar ook hoor _O-
De bussen rijden niet, de treinen rijden nauwelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:17

Hiraeth schreef:
Ik wil wel eens zes treinen per uur met sneeuwschuivers er voorop zien. :')

Zal vast een mooi gezicht zijn :D

Helaas schuiven ze dan wel alles tussen de wissels en de overwegen op. Gaat nog geen half uurtje goed :+

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:20

Hiraeth schreef:
Zat vandaag trouwens in de trein durum döner te eten en zat héérlijk te genieten, tot ik ergens halverwege aan dit topic moest denken en dacht: "Oh ja, waarschijnlijk vindt de rest van de coupe dit echt vreselijk". Sorry dus, reizigers richting Leeuwarden. :o


:') :')

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:45

Afgelopen weekend aan stel buitenlanders. (geen idee welk land, ze spraken iig geen Engels of Nederlands.) ik zat met mijn man in een 4zits 1e klas coupe. De rest van de coupe was helemaal leeg, alle plek voor mensen die later zouden instappen. Toen kwamen de toeristen (aanname) incl. Een baby precies bij ons zitten. En ik heb het niet zo op babys. Tuurlijk begon dat kind aandacht te trekken enzo. Echt, je hebt alle ruimte, waarom ga je precies bij ons zitten?!

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:15

fohadie schreef:
Afgelopen weekend aan stel buitenlanders. (geen idee welk land, ze spraken iig geen Engels of Nederlands.) ik zat met mijn man in een 4zits 1e klas coupe. De rest van de coupe was helemaal leeg, alle plek voor mensen die later zouden instappen. Toen kwamen de toeristen (aanname) incl. Een baby precies bij ons zitten. En ik heb het niet zo op babys. Tuurlijk begon dat kind aandacht te trekken enzo. Echt, je hebt alle ruimte, waarom ga je precies bij ons zitten?!


Misschien vonden ze jullie er lief uit zien :))

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:49

Werecat schreef:
fohadie schreef:
Afgelopen weekend aan stel buitenlanders. (geen idee welk land, ze spraken iig geen Engels of Nederlands.) ik zat met mijn man in een 4zits 1e klas coupe. De rest van de coupe was helemaal leeg, alle plek voor mensen die later zouden instappen. Toen kwamen de toeristen (aanname) incl. Een baby precies bij ons zitten. En ik heb het niet zo op babys. Tuurlijk begon dat kind aandacht te trekken enzo. Echt, je hebt alle ruimte, waarom ga je precies bij ons zitten?!


Misschien vonden ze jullie er lief uit zien :))


Geloof me, ik had mijn onweersgezicht op!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:40

Dat er word gezegd dat er minder treinen rijden, maar er niet word gezegd welke treinen er wel rijden. Is het het wachten dan waard of word het de bus :+

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:35

SindyKaya schreef:
Dat er word gezegd dat er minder treinen rijden, maar er niet word gezegd welke treinen er wel rijden. Is het het wachten dan waard of word het de bus :+



Kan je dat ook niet op de site zien? Kon ik wel..

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:58

fohadie schreef:
SindyKaya schreef:
Dat er word gezegd dat er minder treinen rijden, maar er niet word gezegd welke treinen er wel rijden. Is het het wachten dan waard of word het de bus :+



Kan je dat ook niet op de site zien? Kon ik wel..

Nee werd alleen gezegd dat er minder treinen reden..
Gelukkig reed de trein die ik moest hebben wel

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:05

Via de NS-app en dan die reis in je favorieten of hoe het heet zetten? Dan krijg je updates toch?

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:30

Ik denk dat de mensen in de sprinter naar Uitgeest van 1849 vanaf Sloterdijk zich wel hebben geërgerd, en flink ook. Al 20 min vertraging en dan niet weg kunnen omdat er praktijken uitgehaald worden die je in t buitenland zou zien. Stond nog net geen aanduwer bij :') De deuren konden niet meer dicht en maar blijven staan... Heb mij er enorm over staan verbazen de 10 min die ik had voor mijn trein. En hard lachen als de andere sprinter naar Uitgeest op mijn spoor stopt en die meteen weg kan. Ok die ging maar tot Zaandam maar toch _O-

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:21

Kan je dat ook niet op de site zien? Kon ik wel..[/quote]
Nee werd alleen gezegd dat er minder treinen reden..
Gelukkig reed de trein die ik moest hebben wel[/quote]


Wat gek, op ns.nl stond precies aangegeven welke trein reed en welke niet. Gewoon in de reisplanner. Vandaag reden bijna alle treinen weer.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:38

Het kwam denk ik omdat er een storing was tussen Meppel en Zwolle en niet een aangepaste dienstregeling zoals eerdere dagen :)

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:40

SindyKaya schreef:
Het kwam denk ik omdat er een storing was tussen Meppel en Zwolle en niet een aangepaste dienstregeling zoals eerdere dagen :)



Ah, das wat anders idd. Dan weten zebij ns zelf ook misschien nog niet wanneer en welke trein er dan wel kan rijden. Dat kan heel snel verschillen.

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:01

Als er ipv 3 maar 1 trein rijd en het zo druk is dat er van voor en achter in je geport wordt met tassen...

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:44

Dagjesmensen |o

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:33

Vandaag geen ergenis maar juist een gelukje. De bus die ik wilde nemen, was nogal krap te halen, maar de chauffeur zag ons lopen (3 studenten bij een uni met koffers op een vrijdagmiddag) en hij was zo lief om te wachten.
Hadden verder overigens geen mensen last van. Buslijn die om de 10 minuten rijdt en de bus daarvoor had 8 minuten vertraging, dus deze bus was praktisch leeg en de 1a2 minuten vertraging die hij opliep, haalt hij altijd makkelijk weer in, zeker als er weinig verkeer is zoals s middags. We kwamen ook alsnog 2 minuten te vroeg aan

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:05

Ah, aardig van hem!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:23

Mensen die schreeuw-bellen omdat ze verrekken dat ding tegen hun kop aan te houden maar via oortjes bellen :roll: _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:26

Steeph schreef:
Mensen die schreeuw-bellen omdat ze verrekken dat ding tegen hun kop aan te houden maar via oortjes bellen :roll: _-:(

Of bellen via de speaker zodat iedereen kan meegenieten |o