Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:22

Klacht indienen! :j

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:27

TerraHowrse schreef:
6 keer in 2 week tijd gebeurd dat mijn bus gewoon of veel te vroeg weg rijd of niet langs de halte komt (terwijl dit een station is!) of zelfs gewoon helemaal niet komt opdagen, en ik kan niet naar de volgende halte lopen want daar is te weinig tijd voor. Zit je weer met 15 man een uur in de kou en regen te wachten op de volgende. -:(-
Keer kan gebeuren maar 6 keer? Eerder nooit problemen mee en de dienstregeling is ook niet aangepast..


Lijn 39 en station Zuidhorn? Ik dacht dat die tijdelijk niet langs het station ging ivm met werkzaamheden :=

Oh Edit; ik zie net dat die al voorbij is. Sorry :D

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:33

Vorige week was die stremming er nog. Deels deze week meende ik ook.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:48

MarJon schreef:
TerraHowrse schreef:
6 keer in 2 week tijd gebeurd dat mijn bus gewoon of veel te vroeg weg rijd of niet langs de halte komt (terwijl dit een station is!) of zelfs gewoon helemaal niet komt opdagen, en ik kan niet naar de volgende halte lopen want daar is te weinig tijd voor. Zit je weer met 15 man een uur in de kou en regen te wachten op de volgende. -:(-
Keer kan gebeuren maar 6 keer? Eerder nooit problemen mee en de dienstregeling is ook niet aangepast..


Lijn 39 en station Zuidhorn? Ik dacht dat die tijdelijk niet langs het station ging ivm met werkzaamheden :=

Oh Edit; ik zie net dat die al voorbij is. Sorry :D

goed geraden :=
Steeds nu na de werkzaamheden gaat ie te vroeg weg of komt hij gewoon niet langs het station en met de werkzaamheden steeds een bus eerder gepakt zodat ik naar de Hanckemalaan kon maar daar kwam ie soms ook gewoon niet opdagen :=

Die werkzaamheden waren tot de 25e, daarna moest ie weer langs het station. Deed ie 9 van de 10 keer niet :\

Had al een klacht ingediend maar die werd gewoon weggelachen. Waarom de bus soms niet komt opdagen wisten ze niet :+

Ik hoop wel gewoon dat het door die werkzaamheden kwam en dat het vanaf volgende week weer normaal gaat haha.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:26

eclair98 schreef:
Welke app is handiger? Ov info of 9292?


Met de NS app kan je je route plannen én zien waar het voertuig op dat moment is, dus eigenlijk is die het handigst :D

Flying_Angel

Berichten: 15717
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:17

Haha! Ik zit nu in de trein, in de hele coupe zitten nog 3 mensen. De conducteur vraagt of ik mijn tas in het rek wil leggen, omdat ik geen vervoerbewijs voor die tas heb en zo wel een stoel bezet houd.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:19

Flying_Angel schreef:
Haha! Ik zit nu in de trein, in de hele coupe zitten nog 3 mensen. De conducteur vraagt of ik mijn tas in het rek wil leggen, omdat ik geen vervoerbewijs voor die tas heb en zo wel een stoel bezet houd.

Wow bijzonder, die heb ik niet eerder gehoord :')
Had beste man/vrouw misschien de dag niet? :(:)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:22

Het heeft gesneeuwd, zegt dat genoeg? :')
52 minuten vertraging :D

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:24

Flying_Angel schreef:
Haha! Ik zit nu in de trein, in de hele coupe zitten nog 3 mensen. De conducteur vraagt of ik mijn tas in het rek wil leggen, omdat ik geen vervoerbewijs voor die tas heb en zo wel een stoel bezet houd.

Is het dan heel erg als ik nee zou zeggen? Ik zou hem bijna gegarandeerd vergeten namelijk :+
Dan zou ik hem dus maar op schoot nemen en vervolgens weer naast mij als ie weer weg is.
Natuurlijk hou ik hem op schoot als het druk is.

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:37

Vanochtend een verstandelijk beperkte jongen in de trein die vroeg of iemand geld of eten had voor hem omdat hij sinds 2 dagen dakloos is. Gelukkig waren mensen wel zo lief om hem wat te eten te geven had zelf niets bij

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:56

LisannePruts schreef:
Vanochtend een verstandelijk beperkte jongen in de trein die vroeg of iemand geld of eten had voor hem omdat hij sinds 2 dagen dakloos is. Gelukkig waren mensen wel zo lief om hem wat te eten te geven had zelf niets bij



Zag die jongen er getint uit? Er is nl,sinds 2 dagen een verstandelijk beperkte jongen vermist..

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:07

fohadie schreef:
LisannePruts schreef:
Vanochtend een verstandelijk beperkte jongen in de trein die vroeg of iemand geld of eten had voor hem omdat hij sinds 2 dagen dakloos is. Gelukkig waren mensen wel zo lief om hem wat te eten te geven had zelf niets bij



Zag die jongen er getint uit? Er is nl,sinds 2 dagen een verstandelijk beperkte jongen vermist..


Er wordt gezegd dattie niet kan spreken en alleen communiceert met gebaren. Dus ik denk niet dat het dezelfde jongen is ;)

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:31

Zag die jongen er getint uit? Er is nl,sinds 2 dagen een verstandelijk beperkte jongen vermist..[/quote]

Er wordt gezegd dattie niet kan spreken en alleen communiceert met gebaren. Dus ik denk niet dat het dezelfde jongen is ;)[/quote]

De jongen die ik bedoel kwebbelt nogal graag en maakt "grapjes" over dakloos zijn/uit huis gezet zijn omdat hij zijn zin niet kreeg.

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:58

Nee blanke jongen met zwart haar en een brilletje en kon ook niet helemaal goed lopen

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:29

Die vermiste jongen was toch doof?

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:41

AmyII schreef:
Die vermiste jongen was toch doof?


Doof, autistisch en een laag iq (functioneerde als een peuter volgens mij)
Hopelijk vinden ze hem snel.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:44

Lau schreef:
AmyII schreef:
Die vermiste jongen was toch doof?


Doof, autistisch en een laag iq (functioneerde als een peuter volgens mij)
Hopelijk vinden ze hem snel.


Hij is gevonden en maakt het goed.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:14

Fijn dat die ene jongen gevonden is, die ik bedoelde helaas nog niet. Maar zo te lezen ging het in dit topic over een andere jongen want die ik bedoel is niet blank. Sorry voor het oftopic gaan!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23449
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:40

AmyII schreef:
Die vermiste jongen was toch doof?


Er waren er twee vermist.
De dove is terecht de ander bij mijn weten nog niet.,

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:31

Staat hier lekker vast. Er is een wagen stenen aan het lossen die asociaal breed staat op de weg waarbij de bus er niet langs kan. M'n aansluiting heb ik al gemist. Chauffeur heeft aan die man gevraagd of hij de wagen een stukje opzij kan zetten maar schijnbaar kan dat dus niet
Afijn. Chauffeur van de stenen ging de buschauffeur lekker uit lopen dagen met gebaren. Uiteindelijk ging de buschauffeur zowat door het lint.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:12

Dat die {:)-:( *piep* NS niet eens een minuut kan wachten zodat iedereen zijn overstap redt.
Een overstap tijd van drie minuten is al kort, zeker als er dan bij een station extra lang wordt stilgestaan waardoor je dus aankomt op het moment dat de andere trein wegrijdt..

Irritatie moment van de dag :Y)

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:55

purny schreef:
Staat hier lekker vast. Er is een wagen stenen aan het lossen die asociaal breed staat op de weg waarbij de bus er niet langs kan. M'n aansluiting heb ik al gemist. Chauffeur heeft aan die man gevraagd of hij de wagen een stukje opzij kan zetten maar schijnbaar kan dat dus niet
Afijn. Chauffeur van de stenen ging de buschauffeur lekker uit lopen dagen met gebaren. Uiteindelijk ging de buschauffeur zowat door het lint.

Chauffeur heeft toch contact met andere chauffeurs en hoofdkantoor?
Ik had dan doorgegeven aan hoofdkantoor dat er “ obstakel” is die niet aan kant kan dus dat ik niet meer op tijd kon rijden daardoor.
Obstakel om het netjes te houden, mag vervangen worden door een zelf in te vullen woord :D

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:04

Ja er kwam zelfs een mannetje van kantoor, werkplaats ofzo poolshoogte nemen.
Overstap was op een andere maatschappij.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:18

xTammyy schreef:
Dat die {:)-:( *piep* NS niet eens een minuut kan wachten zodat iedereen zijn overstap redt.
Een overstap tijd van drie minuten is al kort, zeker als er dan bij een station extra lang wordt stilgestaan waardoor je dus aankomt op het moment dat de andere trein wegrijdt..

Irritatie moment van de dag :Y)



Omdat we met zoveel treinen op zo,n klein spoor rijden kan die piepNS niet wachten nee.,Dan krijg je straks dat alle treinen vertraging hebben. Nu willen ze nog meer treinen op bepaalde trajecten, zijn ook bepaalde aanpassingen gedaan aan het spoor, maar even wachten is er vaak niet bij. Dat zit echt heel strak vast gepland!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:26

Ik snap het ook wel hoor, maar neemt niet weg dat het heel vervelend is.
Zeker als je weet dat die trein op een aantal stations ruim 5 minuten stil staat :=