Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:57

enamorada schreef:
De bus kwam net aangereden dus ik rennen naar de bushalte, kom ik bij de deuren aan, doet de chauffeur ze dicht en rijdt weg. Ik stond letterlijk al voor de deur 8)7

Was het toevallig al tijd (geweest) om te vertrekken?

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 07:44

Nu mogen hier ook even zakdoekverkopers komen, meneer achter mij haalt steeds zo ranzig zijn neus op. >;)

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:42


goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:53

Nou ja, als er iedere halte wordt gedrukt zou ik het ergens ook wel snappen, maar zoals het hier beschreven staat was het maar bij 1 halte en dan vind ik het toch wel ergens een beetje een overdreven reactie.

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:06

Ik heb liever dat ze een keer te vaak stoppen :+
Ik heb al een aantal keer gehad dat ik wel had gedrukt (en ja, ik weet zeker goed) en de buschauffeur gewoon door reed. Vind het altijd zo vervelend om dan door de bus te schreeuwen dat ik eruit wil.

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:52

Ik vorige week nog.
Was 20 minuten te laat vanuit Den Bosch naar Gorinchem vertrokken vanwege files.
Was Wijk en Aalburg nog niet in of de stopknop word ingedrukt. Netjes bij de halte gestopt en niemand eruit. Vriendelijk verzocht dit niet te doen vanwege tijdsdruk. Volgende halte weer hetzelfde.
Heb toen naar achteren geroepen dat iedereen die eruit moest naar voren toe kon komen lopen en aan me kon vragen of hij of zij eruit mocht bij de halte die ze moeten hebben.
Volgende halte keurig meisje naar me toe. Halte daarna ook.
Volgende dorp met 1 halte en de volgende halte ligt op een 2 kilometer afstand in de polder, komt een meisje naar voren toe maar zegt niks, jongens naar voren toe maar zeggen ook niks. Dus bij de halte ben ik doorgereden. En toen was het paniek :') Ja maar chauffeur ik moet er hier uit, ja heb je dat gevraagd....uhm nee was het antwoord. Dus helaas pech voor je ik heb jullie 2x gewaarschuwd. Ja maar ik moet er echt hier uit, jammer voor je. Toen was het meisje zo snugger om te vragen mag ik er dan uit bij de volgende? Ben toch maar gestopt met de mededeling dat ik de volgende keer door rijd en ze pech hebben. Maar voor nu ik ze dan nog in het dorp afzetten 300 meter voorbij de halte.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:09

Heb ik ook al gehad en dat de buschauffeur nee zei als je ernaar toe liep.. ik moest naar de eindhalte gelukkig maar dan liep er iemand naar hem toe “meneer ik moet er zo uit” en toen zei hij dat zr dan gewoon pech had..

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:49

Hier in de omgeving rijden ze niet door. Ze stoppen 1x voor niks zonder commentaar, de 2e keer komt er meestal een waarschuwing en de 3e keer (bij sommige al bij de 2e keer) blijven ze staan tot de "dader" uit stapt. Gebeurt dat niet binnen 10 minuten, dan worden de controleurs opgeroepen en de deuren gesloten.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:15

Ik kom me ook even melden... Dit is nu de tweede keer dat het mij overkomt en heb al van meerdere mensen gehoord dat het hen ook is overkomen: bus komt helemaal niet opdagen. Vorige keer anderhalf uur gewacht tot ik het maar opgaf, nu na een half uur maar gebeld of moeder-lief me alsjeblieft zou kunnen komen halen. Vervelend, dit -O-

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:25

Heb je een smartphone? Ik kan je dan aanraden om de app OVInfo te installeren, kan je je bus volgen enzo :j Daar staat ook altijd als hij niet rijdt dus dan hoef je iig niet zo verschrikkelijk lang in de kou te staan blauwbekken... Vervelend!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:28

Warboel schreef:
Heb je een smartphone? Ik kan je dan aanraden om de app OVInfo te installeren, kan je je bus volgen enzo :j Daar staat ook altijd als hij niet rijdt dus dan hoef je iig niet zo verschrikkelijk lang in de kou te staan blauwbekken... Vervelend!

Nee die heb ik inderdaad niet. Bedankt! Ik zal eens kijken. Sta nu toch te wachten :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:30

OvInfo app is leven, ik kan echt niet zonder :')

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:33

Ik ook niet :')

Altijd voor ik wegga even checken waar de bus op dat moment is en of die wel op tijd komt, zo sta ik nooit langer dan nodig in de kou :brr:

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:55

Warboel schreef:
Ik ook niet :')

Altijd voor ik wegga even checken waar de bus op dat moment is en of die wel op tijd komt, zo sta ik nooit langer dan nodig in de kou :brr:

Precies, niet te lang onnodig in de kou staan _O-

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:34

Die app ga ik ook installeren! :D

Hier ook wel eens van die lolbroeken die bij elke halte op het knopje drukken. Nu rijd mijn bus een kwartier lang door het platteland, dus als we daar 3 keer voor niks stoppen word er ook doorgereden. Er hoeven daar toch bijna nooit mensen uit dus degene die eruit moeten moeten dat maar even komen vragen. En groot gelijk hebben de chauffeurs.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:46

Welke app is handiger? Ov info of 9292?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:50

Ovinfo als je mij vraagt. Je kunt geen route plannen maar je kunt wel zien waar je bus rijdt, hoe veel vertraging die heeft. En welke bussen hoe laat van welke halte gaan. Maar smaak is denk ik afhankelijk van je eisen :)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:06

Dat ik 3 minuten te vroeg bij mijn halte ben en dat mijn bus dus 4 minuten te vroeg is vertrokken... als ze te laat zijn kan ik t nog handelen maar te vroeg {:)-:(

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:57

Tram rijdt bijna weg bij halte, mevrouw met rollator wil uitstappen terwijl de tram weer bijna wegrijdt, had ze dus te laat door en deuren gaan niet meer open.
Begint hard te roepen: kan je niet wachten? En nog wat boze dingen... maar de tramchaffeurs zitten hier achter een glazen deur. Dat hoort ie dus niet :=

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:21

eclair98 schreef:
Welke app is handiger? Ov info of 9292?


Op 9292 komen heel veel klachten.
Ovinfo is fijn, Maar kan je alleen geen reis mee plannen.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:44

eclair98 schreef:
Welke app is handiger? Ov info of 9292?

Ik heb ze allebei. 9292 om mijn reis te plannen en OVinfo om daarna de precieze vertrektijd op te zoeken.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:50

Reis plannen doe ik dan vaak via de u-ov.info app. Net wat fijner dan 9292.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:50

De app van de NS is ook fijn met plannen :j die pakt ook alle OV tegenwoordig

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:14

Die ov app is echt geweldig.. vanmorgen meteen gedownload, wat een openbaring. Reisinformatie die nog klopt ook

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:53

6 keer in 2 week tijd gebeurd dat mijn bus gewoon of veel te vroeg weg rijd of niet langs de halte komt (terwijl dit een station is!) of zelfs gewoon helemaal niet komt opdagen, en ik kan niet naar de volgende halte lopen want daar is te weinig tijd voor. Zit je weer met 15 man een uur in de kou en regen te wachten op de volgende. -:(-
Keer kan gebeuren maar 6 keer? Eerder nooit problemen mee en de dienstregeling is ook niet aangepast..