Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:04

Carol_Beer schreef:
Dat de Conducteur de wc deur openmaakt terwijl ik afscheid neem v mn bruine vriend. Kommop, mag ik geeneens 7 min op t toilet zitten zonder dat ik als zwartrijder wordt gezien? Ik moet al eerst die plank schoonmaken voordat het feest kan beginnen, wat dus al 2 min duurt en dan ook nog zon hobbeltrein.

Make. My. Day
NS.
Again.


Ik heb je opmerking op het NS forum geplaatst, uiteraard anoniem en zonder linkje naar dit topic ;) daar kam van een medewerker service en veiligheid de volgende reactie:
Citaat:
Bij controle klop je op de deur. Daarna geef je aan dat er controle is en wacht je op een reactie. Vervolgens klop je eventueel nog een keer aan als je niets hoort en zeg je dat je de deur open maakt als er geen reactie komt. En dan maak je de deur open

Dus er zou iig geroepen moeten zijn, voor de deur werd opengedaan... :)

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:06

Ik heb dat ook ooit eens gehad. Er werd geroepen dat er controlle was en ik riep terug dat ik bijna klAar was, effe mn broek ophijzen. Dacht toen ook wtf?! Werd ook de deur opengedraait met sleutel zonder waarschuwing. Toen heb ik toch echt eerst mijn kleding fatsoenlijk gedaan voor ik mijn kaartje toonde.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:07

fohadie schreef:
Ik heb dat ook ooit eens gehad. Er werd geroepen dat er controlle was en ik riep terug dat ik bijna klAar was, effe mn broek ophijzen. Dacht toen ook wtf?! Werd ook de deur opengedraait met sleutel zonder waarschuwing. Toen heb ik toch echt eerst mijn kleding fatsoenlijk gedaan voor ik mijn kaartje toonde.

En gelijk een klacht ingediend hoop ik?

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:11

purny schreef:
fohadie schreef:
Ik heb dat ook ooit eens gehad. Er werd geroepen dat er controlle was en ik riep terug dat ik bijna klAar was, effe mn broek ophijzen. Dacht toen ook wtf?! Werd ook de deur opengedraait met sleutel zonder waarschuwing. Toen heb ik toch echt eerst mijn kleding fatsoenlijk gedaan voor ik mijn kaartje toonde.

En gelijk een klacht ingediend hoop ik?



Jazeker, maar niets meer van gehoord. Is al een paar jaar geleden, voor hst ovchipkaarttijdperk.

Flying_Angel

Berichten: 15717
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:21

Ik zit op zo’n heel lang bankje op het station. Gaat een vrouw half op mijn tas zitten. Sorry, maar je mag ook gewoon even vragen of je erbij kan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:53

Een jongen van een jaar of 10 vond het nodig om luidruchtig aan zijn vrienden mede te delen dat “zijn lūl ook lekker is”.... -O-

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:09

Mensen die hun poten op de stoel leggen. Of in hun eentje een vier zits innemen.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:42

Lau schreef:
Mensen die hun poten op de stoel leggen. Of in hun eentje een vier zits innemen.

Ik ga t liefst ook in een 4zits zitten hoor :') heb je nog een beetje ruimte tenminste

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:11

Ik doe dat ook :P helemaal als ik anders achteruit ga want dat vind ik niet fijn haha

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:12

Heerlijk een vierzits , is het rustig dan plof ik daar neer . Gelukkig reis is niet vaak

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:39

Ik irriteer mij aan mensen die door een stilte coupe lopen en dan mega hard gaan lopen praten of schreeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:44

Ik hoop dat ik mijn vraag hier even mag stellen: hier in ons dorp kun je gewoon een los kaartje kopen voor in de bus, kan dat in een grote stad zoals Utrecht ook gewoon?

Moet morgen namelijk met mijn ouders de bus nemen maar geen een van ons heeft OV-chipkaart.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-18 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Berichten: 15717
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:50

Volgens mij kun je wel een kaartje kopen, maar je kunt alleen pinnen. Welke maatschappij is het?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:53

In Breda en omstreken (volgens mij bijna heel Brabant?) kun je alleen een ritkaartje kopen vóór 9 uur 's ochtends. Na 9 uur kun je zowel een rit als dagkaartje kopen. En vaak kun je alleen pinnen en niet met contant geld betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:07

Flying_Angel schreef:
Volgens mij kun je wel een kaartje kopen, maar je kunt alleen pinnen. Welke maatschappij is het?

Oh ik heb geen idee eigenlijk, weet alleen dat het een bus is naar Utrecht centraal.

Bedankt voor jullie antwoorden! We zullen rond 12 uur de bus pakken denk ik.
Dan zorg ik er voor dat ik m’n pinpas mee neem. :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:54

Believe schreef:
Ik hoop dat ik mijn vraag hier even mag stellen: hier in ons dorp kun je gewoon een los kaartje kopen voor in de bus, kan dat in een grote stad zoals Utrecht ook gewoon?

Moet morgen namelijk met mijn ouders de bus nemen maar geen een van ons heeft OV-chipkaart.


Dit kan in Utrecht ook. Het ligt eraan hoe ver je met de bus gaat, minst ver kost 2,70, middelmatig kost 4,70 en als je ver moet met de bus 6,40. Dit zijn kaartjes die enkele reis zijn. Mocht je binnen een uur na afstempelen van je kaartje al terugwillen/gaan dan geldt het voor retour, is het langer dan een uur geleden dat je teruggaat moet je weer opnieuw betalen. Je kunt ALLEEN contant betalen, en 50,- word NIET aangenomen. Tot zover Utrecht met de bus haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:58

SavannahNx schreef:
Believe schreef:
Ik hoop dat ik mijn vraag hier even mag stellen: hier in ons dorp kun je gewoon een los kaartje kopen voor in de bus, kan dat in een grote stad zoals Utrecht ook gewoon?

Moet morgen namelijk met mijn ouders de bus nemen maar geen een van ons heeft OV-chipkaart.


Dit kan in Utrecht ook. Het ligt eraan hoe ver je met de bus gaat, minst ver kost 2,70, middelmatig kost 4,70 en als je ver moet met de bus 6,40. Dit zijn kaartjes die enkele reis zijn. Mocht je binnen een uur na afstempelen van je kaartje al terugwillen/gaan dan geldt het voor retour, is het langer dan een uur geleden dat je teruggaat moet je weer opnieuw betalen. Je kunt ALLEEN contant betalen, en 50,- word NIET aangenomen. Tot zover Utrecht met de bus haha :D

Huh alleen contant? De rest zegt alleen pinnen? :')
Maar het is een rit van 10 minuten dus denk dat het dan 2,70 kost per persoon?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:59

Je kan NIET pinnen bij ons in de bus! Was het maar zo. Nee dat is alleen in Arriva bussen geloof ik, of in het Zuiden. In Utrecht kan je NIET pinnen. Ik ga elke dag, en heb wel eens mn ov vergeten en geen contant geld, dan mag je uitstappen want pinnen gaat hier niet.

Dat denk ik wel. Het ligt volgens mij aan het aantal haltes.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:01

SavannahNx schreef:
Believe schreef:
Ik hoop dat ik mijn vraag hier even mag stellen: hier in ons dorp kun je gewoon een los kaartje kopen voor in de bus, kan dat in een grote stad zoals Utrecht ook gewoon?

Moet morgen namelijk met mijn ouders de bus nemen maar geen een van ons heeft OV-chipkaart.


Dit kan in Utrecht ook. Het ligt eraan hoe ver je met de bus gaat, minst ver kost 2,70, middelmatig kost 4,70 en als je ver moet met de bus 6,40. Dit zijn kaartjes die enkele reis zijn. Mocht je binnen een uur na afstempelen van je kaartje al terugwillen/gaan dan geldt het voor retour, is het langer dan een uur geleden dat je teruggaat moet je weer opnieuw betalen. Je kunt ALLEEN contant betalen, en 50,- word NIET aangenomen. Tot zover Utrecht met de bus haha :D



Voor dat geld kan je net zo goed 3 anonieme ov’s kopen er 5 euro opzetten.

@believe, pinnen of contant betalen us echt regio afhankelijk. Hier in arnhem kan je overdag beiden en volgens mij s avonds alleen pinnen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:02

Ja Lau, het is ontzettend duur. Vanwaar ik moet komen en ik zou een kaartje moeten kopen is dat 6,40. En de rit is al 45 minuten dus als ik terug moet, moet ik het weer neerleggen. Je kan idd echt beter met de ov-kaart gaan.

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:22

Hier in Overijssel met syntes/keolis is het nu ook alleen pin. In Deventer tenminste wel

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:01

Brabant (Eindhoven dan, bravo) is alleen nog pinnen, Arriva (Limburg) is beide nog geloof ik. Is echt heel erg regio en maatschappij gebonden.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:29

wanneer je met een groepje flink doorloopt op de roltrap omdat je metro eraan hoort komen en de voorste plots er achter komt dat niet zijn metro is en midden op de roltrap blijft stilstaan -O-

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:33

Iemand duwde mij laatst van de roltrap naar beneden omdat ze er niet langs kon met 2 grote schoudertassen.. ik stond gewoon rechts..

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:04

Bij de htm gaat het contante geld ook uit de bussen en trams.