Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:16

oomens schreef:
Flying_Angel schreef:
Iemand die met een fiets het enige uitcheckpoortje blokkeert, terwijl hij op z’n dooie gemak zijn ov-kaart zoekt... :\

Mensen op hun dooie gemak in het algemeen. Doe dat lekker buiten het OV.

Doe dit buiten openbare plekken :')

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:59

Selina schreef:
Ik rijd nu al jaren het traject Ede-Arnhem en valt me op dat die trein eigenlijk 99,9% van de tijd rijdt. Dus mensen, ik zou zeggen, verhuis naar Ede en ga werken in Arnhem :+


Bij mij rijden de treinen ook van van Arnhem naar Zwolle. Denk alleen dat hij met de sneeuw niet reed.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:22

Goed ik ken het boeren leven. Dat vooropgesteld. Maar muh die vieze koeienstal geur hoef ik niet ook in een busje te hebben. Jeweetwel. Zo'n taxibusje :')

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:08

Mensen die om 06.15 op vol volume een gesprek gaan voeren.. -O-

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:20

xPabloBokt schreef:
Mensen die om 06.15 op vol volume een gesprek gaan voeren.. -O-

Jaaa vre-se-lijk

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:34

Mensen in de stilte coupe die niet stil zijn... ze hebben geshopt en dat weet de hele trein maar ik wil gewoon rustig werken -O-

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:52

Geen ergernis, maar ik wilde het toch even kwijt...

Vandaag reed ik terug naar huis over een N/weg die een heel groot stuk parallel loopt aan het spoor. ik zag de trein midden op het spoor stilstaan, dus ik dacht al dat is gek. Stukje verderop zag ik iets wat ik liever niet wilde zien. Had eerst nog gehoopt dat ik het verkeerd zag en het misschien een dier was. Hoorde vanaf toen ook van alle kanten sirenes en overal politieauto´s. Toen ik bijna thuis was hoorde ik op de radio dat daar geen treinen reden ivm een aanrijding met een persoon... Heeft er echt even flink ingehakt bij mij :(

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:55

SophieFT schreef:
Geen ergernis, maar ik wilde het toch even kwijt...

Vandaag reed ik terug naar huis over een N/weg die een heel groot stuk parallel loopt aan het spoor. ik zag de trein midden op het spoor stilstaan, dus ik dacht al dat is gek. Stukje verderop zag ik iets wat ik liever niet wilde zien. Had eerst nog gehoopt dat ik het verkeerd zag en het misschien een dier was. Hoorde vanaf toen ook van alle kanten sirenes en overal politieauto´s. Toen ik bijna thuis was hoorde ik op de radio dat daar geen treinen reden ivm een aanrijding met een persoon... Heeft er echt even flink ingehakt bij mij :(


Heel veel sterkte! En het is nooit verkeerd om, hierom om hulp te vragen hè :(:) kalm aan.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:03

Nee dit weet ik... Heb er al goed over kunnen praten met mijn moeder.
Het is ook niet het beeld wat ik heb gezien, maar mijn gevoel erbij. Hoe moet die persoon zich in godsnaam hebben gevoeld om dit te doen... Wat had ik diegene graag willen helpen...
En hoe moet de machinist zich hebben gevoeld? en de conducteur, politieagenten...

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:18

Ja, bah. Dat mensen bedenken dat te gaan doen, ongelofelijk. Hoe erg moet die persoon zich inderdaad hebben gevoeld. Lijkt me ook heel naar om dit te zien, of je het nou goed hebt gezien of niet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:25

SophieFT schreef:
Nee dit weet ik... Heb er al goed over kunnen praten met mijn moeder.
Het is ook niet het beeld wat ik heb gezien, maar mijn gevoel erbij. Hoe moet die persoon zich in godsnaam hebben gevoeld om dit te doen... Wat had ik diegene graag willen helpen...
En hoe moet de machinist zich hebben gevoeld? en de conducteur, politieagenten...

Misschien kan je de NS Bellen of je een kaartje mag sturen naar die conducteur / machinist? :(:)

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:56

Heftig SophieFT, dat zijn dingen die je gewoon niet wilt zien... sterkte :(:) helemaal niet gek dat je ervan van slag bent!

Ik zit nu in een “intercity” naar Leiden vanaf Utrecht. Ze hadden niet genoeg treinen, dus nu is het een 4 delige sprinter :wow: de deuren zijn al een paar minuten dicht omdat de trein gewoon vol zit. Propvol. Begrijp me niet verkeerd hoor, liever dit dan niks. Maar toch is het ernstig benauwd :oo normaal rijdt er gewoon een Koploper of een dubbeldekker, dan wel VIRM dan wel zo’n andere. Er is gelukkig net wel iemand opgestaan voor me (loop met kruk) maar zelf zitten en dan allemaal mensen zo dicht op je hebben staan is zo benauwend. Maargoed ik hoef maar tot Alphen.
Afbeelding

Oja en er rijden al 2 dagen geen treinen tussen Alphen en Gouda wegens blikseminslag :oo moest vanochtend van Alphen naar Utrecht maar was helaas een springer. Dus kon ook niet echt omreizen. Was even balen maargoed ik ben er gekomen.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:03

Ik geloof dat die sprinter in is gezet na de aanrijding van vanochtend bij Bodegraven :j ze misten natuurlijk een IC toen!
Ze hebben volgensmij de sprinter alphen-leiden toen utrecht-leiden gemaakt. (Toen het treinverkeer weer richting utrecht ging natuurlijk). De sprinter heeft tijdens die verstoring namelijk ook constant alphen-leiden gereden, dus ook buiten de ochtendspits :D
Maarja, in de spits niet handig en druk, ook niet handig in combinatie met de storing alphen-gouda :')

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:14

Oja dat is een logische verklaring :j
Stond wel ff gek te kijken hoor, vroeg aan de conducteur “is dit nou die naar leiden?” Zegt ie zo terwijl die naar m’n kruk kijkt “ja.... sorry” :')

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 01:53

Vanochtend was het echt chaos op het spoor volgens mij, dat zal ook de sprinter verklaren tussen Leiden en Alphen, aangezien er door de meerdere verstoringen niet de juiste treinen op de juiste plekken kunnen komen. Voor elf uur waren er al 5 aanrijdingen met een persoon vandaag, dat hakte er toch ff in toen ik dat las toen ik wakker werd. (Ik zit voor in een groepsapp met een aantal treinfanaten die alle storingen uitmelken.)
Heftig dat je dat zo hebt gezien SophieFT en ik snap je gevoel volledig, zeker als het dan opeens realistisch wordt door de beelden. Want via een omroepje of een melding blijft het toch ver weg..

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:14

SophieFT schreef:
Geen ergernis, maar ik wilde het toch even kwijt...

Vandaag reed ik terug naar huis over een N/weg die een heel groot stuk parallel loopt aan het spoor. ik zag de trein midden op het spoor stilstaan, dus ik dacht al dat is gek. Stukje verderop zag ik iets wat ik liever niet wilde zien. Had eerst nog gehoopt dat ik het verkeerd zag en het misschien een dier was. Hoorde vanaf toen ook van alle kanten sirenes en overal politieauto´s. Toen ik bijna thuis was hoorde ik op de radio dat daar geen treinen reden ivm een aanrijding met een persoon... Heeft er echt even flink ingehakt bij mij :(


Heel veel sterkte gewenst :(:)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:14

Mijn halte bevind zich net na een bocht.. Dit is verdorie de zoveelste keer dat 2 busse zo dicht achter elkaar bevinden dat de tweede heel ruim ruim door de bocht gaat (wanneer eerste stopt) en zo met noodgang door rijdt.... dus verdorie mijn eerste bus kwam niet en tweede reed zo verder........ |o

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:40

Dat de Conducteur de wc deur openmaakt terwijl ik afscheid neem v mn bruine vriend. Kommop, mag ik geeneens 7 min op t toilet zitten zonder dat ik als zwartrijder wordt gezien? Ik moet al eerst die plank schoonmaken voordat het feest kan beginnen, wat dus al 2 min duurt en dan ook nog zon hobbeltrein.

Make. My. Day
NS.
Again.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:58

Hahahaha, sorry maar dat vind ik echt een briljant verhaal. Maar heeft de conducteur dan niet gewoon aangeklopt en dat jij terug kon blèren dat je een grote boodschap aan het doen was?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:22

Poep jij in de trein? Serieus :')

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:23

Als je moet moet je

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:24

Nou dan hou ik het wel de hele rit en desnoods de hele dag op. Ook met plassen. Getverderrie niet in de trein hoor :r

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:26

Als je darmproblemen hebt is dat zo simpel niet , nog nooit in de trein gedaan maar heb ik kramp dan moet ik gaan anders komt het niet goed

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:29

Rebecca schreef:
Als je darmproblemen hebt is dat zo simpel niet , nog nooit in de trein gedaan maar heb ik kramp dan moet ik gaan anders komt het niet goed


Als je darmproblemen hebt of diarree dan idd omdat het nood is maar als je dat niet hebt, zoals ik dan hou ik het de gehele dag op. Ben helemaal niet panisch voor openbare wc’s maar in de trein heb ik wel zulke gore dingen gezien dat ik daar echt een fobie voor heb gekregen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:44

Haha omg heftig :') conducteur zal zichzelf er ook niet blij bij hebben gevoeld.

Ik doe dat echt bijna nooit ergens anders, iedereen doet het maar ik zit niet relaxt op een openbaar toilet. Dadelijk staat iemand te wachten of ze horen het of ruiken het. Blegh.