Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:54

Ik ga gewoon nooit met de bus :D Want dan bevuil ik ook de bus en passagiers... niet prettig... :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:57

Omg, er liep net een buitenlandse man met zijn l.ul uit zn broek, zoekend naar een plek om te plassen op t busstation in Utrecht zegmaar en daar kan het gewoon niet, en besloot na een heeeel aantal rondjes zo gelopen te hebben het maar gewoon midden op het busstation te doen. Mijn hemel what de f.uck. :wow:

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:25

Zo heb ik eens een voedselvergiftiging opgelopen in Parijs, 1 dag voordat we terug naar NL moesten. En we moesten met de trein van Parijs naar huis. Heb me nog nooit zo geschaamd in de trein. Kon letterlijk niks binnenhouden, schaamde me dood (had waterdichte boterhamzakjes bij :(:) ). Heb me nog nooit zo beroerd gevoelt als toen en me ook nog nooit zo erg geschaamd :') .

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:55

prugelpiet schreef:
Nayomie schreef:
Doen ze het in Assen beter. Daar was paar jaar geleden een omleiding, welke nog steeds niet klaar is, maar ondertussen is dit ook de standaard route geworden :P


Assen is drama. Één groot drama :')

Fietstunnel Assen-Oost - Centrum is weer dicht tot juni
Kruizing van de ovonde gaat weer dicht :+ Gaat lekker :D

Hier inmiddels wel weer met de trein sinds 2 dagen. Nog best wel wennen... En mijn OVchipkaart heb ik hopelijk eind deze week binnen. Scheelt ook weer op het station qua tijd.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:30

Weet iemand toevallig hoe dit zit?

Eerder reed de syntus hier, sinds kort is dit keolis (blauwnet) geworden. Bij weinig overstap tijd kwam ik soms aan de verkeerde kant van de paaltjes waardoor ik eerst incheckte bij syntus en daarna pas uitcheckte bij ns. Dit gaf nooit problemen.

Nu heb ik 2 keer gehad dat wanneer ik dit nu doe, en ik op mijn thuisstation bij blauwnet wil uitchecken, er staat dat ik incheck. Blijkbaar annuleert het inchecken dus als ik daarna pas uitcheck bij ns?

Hoop dat jullie wat van mijn verhaal snappen :’)

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:37

Vanmiddag in de bus terug naar huis. We komen bij een school aan en er stapt een groepje in. Blijkbaar moest het vriendinnetje van een van de meiden nog komen. Bus bleef al die tijd wachten. Op zich wel aardig maar het vriendinnetje kwam rustig aankakken.
Bij mij had ze een kwartier mogen wachten.
En nog niet eens de chauffeur bedanken...

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:53

Winged schreef:
prugelpiet schreef:


Assen is drama. Één groot drama :')

Fietstunnel Assen-Oost - Centrum is weer dicht tot juni
Kruizing van de ovonde gaat weer dicht :+ Gaat lekker :D

Hier inmiddels wel weer met de trein sinds 2 dagen. Nog best wel wennen... En mijn OVchipkaart heb ik hopelijk eind deze week binnen. Scheelt ook weer op het station qua tijd.


Ik moet er rijlessen, dus als ik geslaagd ben vermijd ik assen héél erg lang :')

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:55

SophieFT schreef:
Weet iemand toevallig hoe dit zit?

Eerder reed de syntus hier, sinds kort is dit keolis (blauwnet) geworden. Bij weinig overstap tijd kwam ik soms aan de verkeerde kant van de paaltjes waardoor ik eerst incheckte bij syntus en daarna pas uitcheckte bij ns. Dit gaf nooit problemen.

Nu heb ik 2 keer gehad dat wanneer ik dit nu doe, en ik op mijn thuisstation bij blauwnet wil uitchecken, er staat dat ik incheck. Blijkbaar annuleert het inchecken dus als ik daarna pas uitcheck bij ns?

Hoop dat jullie wat van mijn verhaal snappen :’)


Volgens mij klopt dat ja!
Ik heb het ook weleens gehad (eerst inchecken bij keolis, dan uitchecken bij ns.. toen was die gecancelled).
Ik vind het maar vaag...

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:18

LoveBodin schreef:
SophieFT schreef:
Weet iemand toevallig hoe dit zit?

Eerder reed de syntus hier, sinds kort is dit keolis (blauwnet) geworden. Bij weinig overstap tijd kwam ik soms aan de verkeerde kant van de paaltjes waardoor ik eerst incheckte bij syntus en daarna pas uitcheckte bij ns. Dit gaf nooit problemen.

Nu heb ik 2 keer gehad dat wanneer ik dit nu doe, en ik op mijn thuisstation bij blauwnet wil uitchecken, er staat dat ik incheck. Blijkbaar annuleert het inchecken dus als ik daarna pas uitcheck bij ns?

Hoop dat jullie wat van mijn verhaal snappen :’)


Volgens mij klopt dat ja!
Ik heb het ook weleens gehad (eerst inchecken bij keolis, dan uitchecken bij ns.. toen was die gecancelled).
Ik vind het maar vaag...


Ik heb mijn vraag bij keolis voorgelegd, en ik kreeg maar een raar antwoord terug :')

Dat keolis en syntus hetzelfde zijn en dat ik dus niet uit en in hoef te checken bij een overstap, en dat wanneer je 12 keer niet uitcheckt je OVkaart word geblokkeerd. Dus ik moest de volgende keer wel echt uitchecken.

:')

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:22

SophieFT schreef:
LoveBodin schreef:

Volgens mij klopt dat ja!
Ik heb het ook weleens gehad (eerst inchecken bij keolis, dan uitchecken bij ns.. toen was die gecancelled).
Ik vind het maar vaag...


Ik heb mijn vraag bij keolis voorgelegd, en ik kreeg maar een raar antwoord terug :')

Dat keolis en syntus hetzelfde zijn en dat ik dus niet uit en in hoef te checken bij een overstap, en dat wanneer je 12 keer niet uitcheckt je OVkaart word geblokkeerd. Dus ik moest de volgende keer wel echt uitchecken.

:')


Die hebben duidelijk de vraag niet gelezen! :') :')
Denk ook niet dat ze blij worden als je bij overstap van NS naar keolis niet in/uit checkt haha :Y) .

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:21

Ik zat gister naast een man in de bus die de hint van 'stug uit het raam kijken en alleen éénlettergrepige antwoorden geven' niet snapte... hij bleef maar tegen me aan kletsen, ga weg man :=

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:35

Station Breda, een grote open hal, wat geeft dat een kolere herrie als er een goederen trein doorheen raast...

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:04

Mijn moeder moet 1x per maand naar Amersfoort en bij haar is het dus helemaal mis gegaan met inchecken :=
Gezien daar Connexxion en NS rijdt. M'n ma moet met NS naar Utrecht en dan op Utrecht overstappen naar Alphen a/d Rijn.
Ze heeft alleen elke keer ingecheckt bij Connexxion als ze naar huis ging (is het meest rechtse poortje... Wist zij veel dat daar verschil in zit). Maar als je dan in Alphen (bij NS dus) uit wil checken gaat dat niet en checkt hij weer in bij NS := Alphen heeft ook paaltjes ipv poortjes dus als je dan door het rumoer de piepjes niet hoort merk je er ook niet echt wat van. Poortjes gaan niet open dus merk je gelijk dat er iets misgaat...

Ze vroeg of ik er even naar wilde kijken want haar automatisch opwaarderen gebeurde zo vaak. Logisch dus, want ze is dus elke keer 2x in het instaptarief kwijt omdat ze zowel bij Connexxion als bij NS niet uitcheckte :wow:
Gelukkig is het super opgelost en heeft ze haar geld teruggekregen op haar OV chipkaart, maar ging om best veel geld!
Heb haar gelijk maar een foto laten zien van de verschillende poortjes, en dat je altijd bij de goede vervoerder in moet checken :=

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:11

Dit was echt smerig. Een jonge vrouw zat gewoon met haar vinger rondjes in haar neus te draaien, vervolgens met smakgeluiden het op te slikken. :r

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:34

Foaly schreef:
Ik zat gister naast een man in de bus die de hint van 'stug uit het raam kijken en alleen éénlettergrepige antwoorden geven' niet snapte... hij bleef maar tegen me aan kletsen, ga weg man :=
Is dat een hint dan? Hoe moet hij dat raden als je het niet gewoon uitspreekt? Mannen doen over het algemeen niet aan telepathie.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:36

Warboel schreef:
Mijn moeder moet 1x per maand naar Amersfoort en bij haar is het dus helemaal mis gegaan met inchecken :=
Gezien daar Connexxion en NS rijdt. M'n ma moet met NS naar Utrecht en dan op Utrecht overstappen naar Alphen a/d Rijn.
Ze heeft alleen elke keer ingecheckt bij Connexxion als ze naar huis ging (is het meest rechtse poortje... Wist zij veel dat daar verschil in zit). Maar als je dan in Alphen (bij NS dus) uit wil checken gaat dat niet en checkt hij weer in bij NS := Alphen heeft ook paaltjes ipv poortjes dus als je dan door het rumoer de piepjes niet hoort merk je er ook niet echt wat van. Poortjes gaan niet open dus merk je gelijk dat er iets misgaat...

Ze vroeg of ik er even naar wilde kijken want haar automatisch opwaarderen gebeurde zo vaak. Logisch dus, want ze is dus elke keer 2x in het instaptarief kwijt omdat ze zowel bij Connexxion als bij NS niet uitcheckte :wow:
Gelukkig is het super opgelost en heeft ze haar geld teruggekregen op haar OV chipkaart, maar ging om best veel geld!
Heb haar gelijk maar een foto laten zien van de verschillende poortjes, en dat je altijd bij de goede vervoerder in moet checken :=

Heel vervelend voor je moeder, maar hoe kun je dat niet zien? Het staat er niet alleen gewoon als tekst en logo op, maar die hele poortjes hebben ook een andere kleur dan alle poortjes van de NS.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:44

Ik snap wel dat dat verwarrend is als je bijna nooit met de trein gaat.

Mijn collega had het van de week met uitchecken, ze wilde uitchecken maar pakte de verkeerde OV kaart. Ze legde de kaart op het poortje en hij ging open. Zij naar buiten. Was ze ook 20 euro kwijt. Terwijl ze aan de uitcheckkant bliepte. Ze heeft het ook teruggekregen direct bij het loket. Dit was op Utrecht CS.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:59

M'n vader ging dus vandaag met de trein met een kruidvat kaart. Op de terugweg bleek de kaart niet meer te werken. Knap l*llig dus.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:07

oomens schreef:
Is dat een hint dan? Hoe moet hij dat raden als je het niet gewoon uitspreekt? Mannen doen over het algemeen niet aan telepathie.


Hmm, ja, misschien dat dit soort dingen toch wat explicieter geleerd moeten worden :j Als de gesprekspartner niet uit zichzelf enigzins enthousiast meedoet in het gesprek (door tegenvragen te stellen, of wat uit te wijden) kun je er, zeker in het OV, vanuit gaan dat de ander niet geinteresseerd is.
Daar is op zich geen telepathie voor nodig - wel het respecteren van nonverbale communicatie. (Wat de meeste mensen overigens best prima kunnen begrijpen of kunnen leren.)

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:45

Wat Shadow0 zegt, je hebt telepathie en nonverbale communicatie. En mijn nonverbale communicatie was echt wel duidelijk genoeg :=

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:10

purny schreef:
M'n vader ging dus vandaag met de trein met een kruidvat kaart. Op de terugweg bleek de kaart niet meer te werken. Knap l*llig dus.

Dit heb ik ook eens gehad maar toen werkte het kaartje vanaf het begin al niet. Was gelukkig de eerste dag dat je ermee mocht reizen, en ik moest echt met de trein. Op het begin station was geen loket om even te vragen hoe ik het moest oplossen. Gelukkig een begripvolle conducteur die zei dat dit heel vaak voorkomt met die eendaags kaartjes.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:23

M'n vader was ook alles behalve blij. Hij is geloof ik teruggegaan naar Kruidvat. Weet verder ook niet hoe het is afgelopen

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:05

Het is 1 groot wereldwonder. Ging vandaag sinds tijden weer eens met de trein en wat zag ik daar op station Winschoten... Snelle Arriva paaltjes! Had verwacht dat dat ook nog eens 6 jaar ging duren, maar gelukkig niet. :D

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:35

Nou gisteren liep het feestje met een sisser af, mijn trein reed ondanks storing wel.

Maar vandaag doe ik er al een uur over van Zutphen naar deventer, inmiddels zijn we omgedraaid en weer terug richting Zutphen. Vermoeiend!

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 12:10

Niet echt een ergernis, maar een vreemde/zielige situatie.
Een blinde Franstalige man wordt in Brussel noord op de trein richting Ottignies gezet door een familielid/kennis. Die persoon stapt terug uit en laat de blinde alleen verder. Denk ik prima de man weet waar hij eruit moet zn daar zal hij de weg kennen ofzo. Niet dus. Hij moet de volgende halte overstappen. Vraagt hij aan iedereen hulp hem naar het volgende spoor te begeleiden en hem op zijn volgende trein te zetten.
Ik vind het zo zielig voor de man. De nmbs heeft hier prima begeleiding voor om blinden te helpen opstappen, overstappen en uitstappen. Maar de familie laat hem zo aan zijn lot over. Gelukkig is er een vrouwtje met hem mee naar het andere spoor gelopen.