Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:50

Ik sta om diezelfde reden nu in Boxtel te wachten omdat mijn ic niet meer verder reed. -O-

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:06

Ik kwam net met de trein vanaf den bosch langs Boxtel en denk dan echt van hoezo reed de vorige niet? Echt onzin. {:)-:(

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:32

Banjer schreef:
Dat moment als de trein overvol is, mensen er bijna niet bij passen en er nog aso's zijn die een zitplaats bezet houden voor iemand die over 2 stations pas de trein in komt.... -O-


Daar ben ik tegenwoordig vierkant klaar mee. Of ie het wil of niet, ik plof er naast dan. Laatst ook met vervangend busvervoer gehad omdat de treinen niet reden, ik mocht er niet zitten want diegene kwam pas het volgende station er aan. Dan heb je aan mij tegenwoordig een kwaaie. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:35

magda_90 schreef:
Banjer schreef:
Dat moment als de trein overvol is, mensen er bijna niet bij passen en er nog aso's zijn die een zitplaats bezet houden voor iemand die over 2 stations pas de trein in komt.... -O-


Daar ben ik tegenwoordig vierkant klaar mee. Of ie het wil of niet, ik plof er naast dan. Laatst ook met vervangend busvervoer gehad omdat de treinen niet reden, ik mocht er niet zitten want diegene kwam pas het volgende station er aan. Dan heb je aan mij tegenwoordig een kwaaie. :+

Daar zou ik ook schijt aan hebben hoor. Je kan geen plaatsen reserveren in de trein, punt. Dan gaat je reispartner maar lekker staan of sta je zelf op en zoek je een nieuw plekje over twee stations. Dikke doei.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:59

sureido schreef:
Ik kwam net met de trein vanaf den bosch langs Boxtel en denk dan echt van hoezo reed de vorige niet? Echt onzin. {:)-:(


Ik ben idd van Boxtel naar Den Bosch gegaan en van daar naar Breda, langs Tilburg, terwijl de trein van Eindhoven naar Breda, ook via Tilburg, dus niet verder kon dan Boxtel. Ik begrijp er ook weinig van, maar ze doen vast niet voor hun lol zo moeilijk.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:02

Sind 10 december dus nieuwe vervoersmaatschappij en tot nu toe elke keer vertraging en overstap gemist :( word er wel echt schijtziek van.. vooral omdat 9292 en borden vaak niet kloppen.

Wel apart... kreeg net telefoon onder mijn neus gedouwd van een vrouw, klonk stem uit "mijn vrouw spreekt geen Nederlands, vrouw verdwaalt" dus met man over de telefoon als tolk mevrouw juiste richting op gestuurd _O-

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:45

Wauw. Een man zit in de tram met zijn benen over elkaar. Deze zitten iets voor een stoel. Komt een vrouw die gewoon zijn benen aan de kant beukt en gaat zitten. :roll:

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:15

In de nieuwe dubbeldekse treinen heb je een soort onderscheid tussen werkruimtes en klets ruimtes.. Boven staat er zo'n mooi icoontje met een laptop, boek en koptelefoon op de ramen..
Nu denken heel veel mensen dat dat dus stiltecoupes zijn, maar dat zijn het echt niet dus je mag er gewoon praten, op gedempte toon maar toch..

Ik vind het zo vreselijk irritant als mensen dan gaan zeggen dat het een stiltecoupe is.. Nee, dat is het niet. Die zit helemaal voorin of achterin. Get your facts straight!!

Daarnaast is het ook gewoon dom ingedeeld door NS, want de dagjesmensen zitten 75% van de tijd bovenin en de mensen die vaak met de trein gaan zitten veel vaker onderin..

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:23

Ik heb ook altijd moeite met die trein. Heb best vaak als rechter moeten spelen of het nou wel of geen stilte coupe is. Loop ik er doorheen dan beschouw ik ze wel zo, vind verder ook maar 1 of 2 bakken als stilte coupe vrij weinig. :(

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:27

Ik peil als ik aan het werk ben gewoon eerst hoeveel er gepraat wordt en daar pas ik me op aan. Dus ik kijk eigenlijk niet naar stiltecoupe ja of nee..

Maar ik vind stiltecoupes sowieso overgewaardeerd eigenlijk en ga als gewone reiziger er juist niet zitten of ik nou wil leren of niet.. De sfeer is er vaak echt poedersuiker :o

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:39

In de ICE was de stiltecoupé echt een oase van fijne rust :+:

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:42

Femek2902 schreef:
In de nieuwe dubbeldekse treinen heb je een soort onderscheid tussen werkruimtes en klets ruimtes.. Boven staat er zo'n mooi icoontje met een laptop, boek en koptelefoon op de ramen..
Nu denken heel veel mensen dat dat dus stiltecoupes zijn, maar dat zijn het echt niet dus je mag er gewoon praten, op gedempte toon maar toch..

Ik vind het zo vreselijk irritant als mensen dan gaan zeggen dat het een stiltecoupe is.. Nee, dat is het niet. Die zit helemaal voorin of achterin. Get your facts straight!!

Daarnaast is het ook gewoon dom ingedeeld door NS, want de dagjesmensen zitten 75% van de tijd bovenin en de mensen die vaak met de trein gaan zitten veel vaker onderin..

Ik dacht juist dat dat de stiltecoupés waren? Het is ook zo vreselijk slecht aangegeven. Niemand lijkt er wat van te snappen want mensen gaan ook luidkeels zitten bellen in die coupés.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:44

Femek2902 schreef:
In de nieuwe dubbeldekse treinen heb je een soort onderscheid tussen werkruimtes en klets ruimtes.. Boven staat er zo'n mooi icoontje met een laptop, boek en koptelefoon op de ramen..
Nu denken heel veel mensen dat dat dus stiltecoupes zijn, maar dat zijn het echt niet dus je mag er gewoon praten, op gedempte toon maar toch..

Ik vind het zo vreselijk irritant als mensen dan gaan zeggen dat het een stiltecoupe is.. Nee, dat is het niet. Die zit helemaal voorin of achterin. Get your facts straight!!

Daarnaast is het ook gewoon dom ingedeeld door NS, want de dagjesmensen zitten 75% van de tijd bovenin en de mensen die vaak met de trein gaan zitten veel vaker onderin..


Ik ben altijd stiekem blij als mensen denken dat het een stiltecoupé is, lekker rustig :D :o

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:34

Hier hebben we nu echt klacht ingediend over hoe het met nieuwe vervoerder gaat... Ik ben gewoon elke keer minimaal 15 min vertraagd omdat er altijd overstappen niet gehaald worden of vertraging is... Word nu wel echt heel vervelend.. nu weer 20 min later thuis omdat er vertraging is en dus overstap niet heb gehaald

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:50

Gianti schreef:
Hier hebben we nu echt klacht ingediend over hoe het met nieuwe vervoerder gaat... Ik ben gewoon elke keer minimaal 15 min vertraagd omdat er altijd overstappen niet gehaald worden of vertraging is... Word nu wel echt heel vervelend.. nu weer 20 min later thuis omdat er vertraging is en dus overstap niet heb gehaald


Tip stuur je klacht niet alleen naar de vervoerder maar ook naar de wethouder vervoer daar bereik je vaak meer mee.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:29

Mijn bussen zijn de laatste par weken standaard te vroeg... 9 minuten, 11 minuten, 7 minuten, 3 minuten, 14 minuten... als t weer gebeurd ga ik een officiële klacht indienen

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:26

Hier ook weer 2 ergernissen. Mensen die keihard dar klepje van de prullenmand laten kletteren. Dat geluid is echt heftig. En mensen die al instappen terwijl er nog mensen uit moeten, die krijgen een beuk :+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:34

Flying_Angel schreef:
Hier ook weer 2 ergernissen. Mensen die keihard dar klepje van de prullenmand laten kletteren. Dat geluid is echt heftig. En mensen die al instappen terwijl er nog mensen uit moeten, die krijgen een beuk :+

Ik druk ze terug naar buiten of krijgen een tackle :')

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:43

Zo heb ik per ongeluk een keer iemand echt tegen de grond gewerkt :o Ik moest echt de trein halen, dus ik stond in de IC al in starthouding. Op Utrecht gaan de deuren open en er staat netjes een halve cirkel aan mensen om die deur heen. Voordat ik dat in de gaten had, lag er al iemand op de grond. Sorry not sorry, maar moge duidelijk zijn dat je niet letterlijk VOOR een treindeur gaat staan in de spits.

Ik heb mijn trein wel gehaald tho :+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:47

Sinds wanneer gaat de IC vanuit Groningen niet meer stoppen op Duivendrecht? :')

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:55

Nayomie schreef:
Sinds wanneer gaat de IC vanuit Groningen niet meer stoppen op Duivendrecht? :')

Stopte die daar nog? Die vanuit Leeuwarden is met de dienstwijziging van vorig jaar al gestopt met daar stoppen.

Stond toen vlak daarna daar een perongeluk stil :') foutje van de machinist haha

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:56

Pabie schreef:
Nayomie schreef:
Sinds wanneer gaat de IC vanuit Groningen niet meer stoppen op Duivendrecht? :')

Stopte die daar nog? Die vanuit Leeuwarden is met de dienstwijziging van vorig jaar al gestopt met daar stoppen.

Stond toen vlak daarna daar een perongeluk stil :') foutje van de machinist haha

Vorig jaar of 2 jaar geleden stapte ik daar nog wel eens over. Viel me net pas op dat ie er niet meer stopt _O-

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:58

Pabie schreef:
Nayomie schreef:
Sinds wanneer gaat de IC vanuit Groningen niet meer stoppen op Duivendrecht? :')

Stopte die daar nog? Die vanuit Leeuwarden is met de dienstwijziging van vorig jaar al gestopt met daar stoppen.

Stond toen vlak daarna daar een perongeluk stil :') foutje van de machinist haha



Ik Mag hopen dar die van Groningen nog stood :oo anders is er geen ic van duiv naar almere meer

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:00

Die van Groningen stopt er niet meer, Gina. Daar zit ik nu in.


Die tunnel na Kampen vanaf Zwolle gezien, is echt een vreselijke tunnel -O-

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:52

Er zit hier iemand heel zenuwachtig te doen met handen trommelen op z'n benen, heel fijn. Ik kan daar niet zo goed tegen merk ik