Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:25

Steeph schreef:
Wat doen jullie meestal met die Ipsos mensen die om je kaartje vragen in de trein? Mee werken of (vriendelijk) afslaan?


Ik werk altijd er aan mee. Maar dat kan er aan liggen dat ik bij mijn afstudeer onderzoek van die data gebruik heb gemaakt en dus weet hoe belangrijk het voor NS is om zo veel mogelijk meewerkende mensen te hebben. Ze registreren geen persoonsgegevens, enkel het type kaartje waarmee je reist.

EDIT: En het is ze nadrukkelijk verboden om de conducteur te contacten wanneer je zonder kaartje reist.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:25

Maar waarom? Dat kunnen die paaltjes nu toch ook doen?

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:28

Shadow0 schreef:
Maar waarom? Dat kunnen die paaltjes nu toch ook doen?


Niet alle kaartjes zijn te scannen(denk aan internationale reizen bijvoorbeeld), niet iedereen checkt netjes in en uit, niet iedereen heeft een kaartje en er zijn soms meerdere routes om van A naar B te komen.

EDIT: Wel is het zo dat er nu minder steekproeven nodig zijn dan dat er waren voor de OV chip en nog minder sinds het sluiten van veel poortjes.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:43

Ik woon in een klein dorp waar wel paaltjes staan maar geen poortjes. Dus zwart reizen zou nog kunnen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:52

Ik zat net in de trein, waarin ook een vrouw met krijsjong zat... had mn iPod op zn hardst staan en nog kwam het gekrijs erbovenuit.... -O- en op zn hardst is zo hard, dat het terecht zou zijn als mensen ziuden vragen om m zachter te zetten...

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:52

Ach die vrouw voelt zich vast een stuk ongemakkelijker dan jij ;)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 03:47

Nikass schreef:
Ach die vrouw voelt zich vast een stuk ongemakkelijker dan jij ;)

Dit gaat toch over ergenissen en krijsende kinderen in de trein staat bij mij echt op 1, boven bellende of pratende mensen in de stilte coupe. Kan misschien mevrouw weinig aan doen, maar denk dat Banjer zich niet ongemakkelijk voelde maar geïrriteerd. :+

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:58

Nikass schreef:
Ach die vrouw voelt zich vast een stuk ongemakkelijker dan jij ;)

Vast maar het is dan ook enorm irritant.

Heb het uiteraard vaker gehad maar 2 van die situaties springen er wat mij betreft echt uit:

1 was in de bus, de busreis duurde voor mij een half uur en zeker de helft daarvan zat ik met een vol krijsend kind.
De moeder of opvoeder kon in dit geval wél wat aan dat gekrijs doen, maar deed exact wat ze niet moest doen in mijn inziens.
Ze het kind een ijsje belooft en hij wilde dat NU. Elke keer werd gezegd je krijgt straks een ijsje. Hij krijsen ( en omg hij zette echt die hele bus op zijn kop zo hard) en dat dus zeker een kwartier lang en die moeder maar dat ijsje blijven beloven.

Uit mijn eigen kindertijd weet ik dat ik dat écht niet had moeten flikken, want ik had ijsje op mijn buik kunnen schrijven en had er iets anders voor in de plaats gekregen >;)

2 was in de metro, kind was aan het gillen en werd ook nog aangemoedigd om dit te doen, want het blijkbaar heel goed en leuk.
De mensen voor mij waren dat op een gegeven moment zat en zeiden er wat van. Werden die ouders heel boos en nog erger een andere passagier ook.
Dus besloot ik er ook maar wat van te zeggen. Heb gezegd dat als ze dit normaal gedrag vonden dat ze dat dan maar thuis moesten doen zodat alleen zij daar naar hoefden te luisteren.
Toen had ik het natuurlijk ook gedaan, maar heb gezegd dat het gedrag van hun kind dan niet van een vreemde kwam in dat opzicht ( en ja ik was inmiddels dus echt boos :o )
Allerlei verwensingen kreeg ik naar mijn hoofd.
Kon het niet na laten om te zeggen dat hun kind zo écht een mega goed voorbeeld kreeg hoe ze zich niet moest gedragen.

Steeds meer passagiers begonnen zich er mee te bemoeien tegen de ouders die daarop eindelijk inbonden en zich normaal gingen gedragen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:54

sureido schreef:
Nikass schreef:
Ach die vrouw voelt zich vast een stuk ongemakkelijker dan jij ;)

Dit gaat toch over ergenissen en krijsende kinderen in de trein staat bij mij echt op 1, boven bellende of pratende mensen in de stilte coupe. Kan misschien mevrouw weinig aan doen, maar denk dat Banjer zich niet ongemakkelijk voelde maar geïrriteerd. :+

Klopt, behoorlijk geïrriteerd... :+ een kind kan huilen, dat vind ik niet zo erg... daar zijn het kinderen voor, maar vanaf het beginpunt tot het station waar ik eruit moest, zo’n 40 minuten, zonder dat de moeder moeite leek te doen het kindje stil te krijgen.... daar kan ik echt niet tegen... net als meerdere medereizigers trouwens :+

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:59

Vanaf maandag wil het streekvervoer voor onbepaalde tijd staken -O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:17

ik las het net ja... maar uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de treinen wel blijven rijden...

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:28

Voor onbepaalde tijd? -O-

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:53

Het is niet om banketstaaf te doen, maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee -O-

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:18

Ik denk meer mensen. Onbepaalde tijd is ook niet normaal. Er zijn mensen afhankelijk van het streekvervoer

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:25

Tuurlijk snap ik dat ze een betere CAO willen. In de omgeving zie ik ook hoe dienstregelingen kunnen lopen, en dat is niet prettig werken is. Dus ergens kan ik wel begrijpen dat ze nu hardere maatregelen gaan treffen, maar is staken dan wel de oplossing? Dat heeft de vorige keer ook niet geholpen.

En zoals purny ook zegt, mensen zijn afhankelijk van streekvervoer.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:36

Vanaf volgende week kan je hier geen contante kaartjes meer kopen in de bus, compleet van de zotte gewoon. Hoe kun je een wettelijk geldig betaalmiddel weigeren? Nederland wordt steeds smaller.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:42

Onbepaalde tijd.... dat klinkt lang :')

Zag dat ze nog met bemiddelaars in gesprek gaan, hopen dan maar dat die deze week een oplossing vinden dan. Ben er ook wel een beetje klaar mee :roll:

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:42

BarbaLala schreef:
Vanaf volgende week kan je hier geen contante kaartjes meer kopen in de bus, compleet van de zotte gewoon. Hoe kun je een wettelijk geldig betaalmiddel weigeren? Nederland wordt steeds smaller.

Dat is bij veel vervoerders al langer zo. Is veiliger ivm overvallen. Ik vind het zelf ook prettiger, vaak geen contant geld bij me.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:44

BarbaLala schreef:
Vanaf volgende week kan je hier geen contante kaartjes meer kopen in de bus, compleet van de zotte gewoon. Hoe kun je een wettelijk geldig betaalmiddel weigeren? Nederland wordt steeds smaller.


Veiligheid van de chauffeurs, en ik vind het niet eens heel slecht. Ik heb nooit contant geld bij, vind het juist vervelender als je ergens niet kan pinnen.
De bus is gewoon makkelijk overvallen en als er alleen gepind kan worden valt er ook niks te halen. Dat is alleen maar fijn voor hun en voor jou.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:52

Je gaat het steeds meer zien. Let maar op over 15 jaar of korter heb je ook geen caissières in de supermarkt meer en kan je nergens meer contant betalen

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:22

Manmanman lijkt wel Frankrijk met die stakingen steeds :n . Begrijp waarom ze t doen, maar het komt me de neus uit ondertussen :x .

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:26

ik heb examens -O-

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:27

Ik heb werk -O- en mogelijk hertentanens -O-

Rijden de treinen wel?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:30

Zoals het lijkt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:33

NS rijdt gewoon