Vloerverwarming in badkamer, budget en do it yourself!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Vloerverwarming in badkamer, budget en do it yourself!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 00:44

Heyhey,

Ik heb een heerlijk huisje met een minder heerlijke douche. Het raam moet altijd open staan vanwege vocht en de CV. Nou kan ik best wat kou hebben maar mijn voeten! In no-time zijn ze koud en ze houden me wakker...
De kleedjes helpen niet, de kontrakt op en is tot aan mijn enkels te voelen aan de lucht. Ik zoek dus iets van badmatten die aan gezet kunnen worden zodra ik de badkamer binnen stap of iets dat reageert zodra ik er op ga staan.

Het is een huurhuis en zodra ik er uit ga wordt de badkamer er uit gebroken, dus vloerverwarming is geen optie.

Hoop dat jullie het verlossende woord kunnen brengen *\o/*

Nassie

Re: Vloerverwarming in badkamer, budget en do it yourself!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 03:19

Kun je niet een vloerverwarming mat neerleggen, daarover tegels/planken en dan een matje. Dat je hem zelf provisorisch een beetje isoleert?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:22

Al aan sloffen gedacht? werkt voor de enkels, en zeker de makkelijkste en goedkoopste oplossing :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:56

Rintah schreef:
Al aan sloffen gedacht? werkt voor de enkels, en zeker de makkelijkste en goedkoopste oplossing :+

In de douche..?

Ik heb hetzelfde probleem en het is ook nog een koophuis, overal vloerverwarming behalve in de badkamer :') hebben we gewoon vergeten zeg maar }:0

Wij hebben dikke badmatten :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:02

En het raam een uur voor je gaat douchen dicht en dan bv een hetelucht kachel en straalkachel aan de muur wat van boven warmt.Hebben wij ook.En daarna het raam weer open.Is maar een idee hoor.Ik weet natuurlijk niet hoe dat met de zuurstof in de ruimte gaat.Dat je niet flauwvalt na het douchen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:12

Ik heb een heteluchtkacheltje in de badkamer, met afstandbediening. Ik zet hem aan vanuit mijn bed en dan lees ik nog even de krant/mail/bokt op de aaipad en als ik eruit ga dan is de badkamer warm. Je kunt het kacheltje zo zetten dat ie de vloer verwarmt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:32

Xyris schreef:
Heyhey,

Ik heb een heerlijk huisje met een minder heerlijke douche. Het raam moet altijd open staan vanwege vocht en de CV. Nou kan ik best wat kou hebben maar mijn voeten! In no-time zijn ze koud en ze houden me wakker...
De kleedjes helpen niet, de kontrakt op en is tot aan mijn enkels te voelen aan de lucht. Ik zoek dus iets van badmatten die aan gezet kunnen worden zodra ik de badkamer binnen stap of iets dat reageert zodra ik er op ga staan.

Het is een huurhuis en zodra ik er uit ga wordt de badkamer er uit gebroken, dus vloerverwarming is geen optie.

Hoop dat jullie het verlossende woord kunnen brengen *\o/*

Hoe groot is dat raam dan?
En waarom helemaal open? Klein kiertje om te ventileren is genoeg.
Wat bedoel je met CV? Hangt de cv-ketel in de badkamer?
Voor het afvoeren van het vocht kun je ook een afzuig ventilator in de ventilatiebuis doen.

Verder de radiator in de badkamer altijd aan laten, blijft het ook droger en warmer in badkamer en na hetndouchen het raam even open.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:09

herken het issue..
had een jaren dertig woning, waar ooit geen douche in zat..
dus toilet en douche in een ruimte in de aanbouw..

mijn oplossing.. 5 minuten voor je gaat douchen.. douche gloeiend heet aanzetten even je drinken opdrinken en dan pas de douche betreden..

omdat dit natuurlijk 'duurder' is dan gewoon je badkamer inlopen..
1x per twee dagen douchen.. andere dag gewoon met washandje bij de wastafel (of als je die niet hebt, de gootsteen).

overigens is op stoom zetten niet eens zoveel duurder als verwarming er vol opengooien of met verwarmingsmatten gaan werken (electrisch verwarmen is heel erg duur)

raampje sluiten voor je de douche opengooit by the way..
en een trekkertje neerleggen in de douche, zodat je na het douchen even snel de boel kunt droogtrekken.. je handdoek gebruiken voor het nadrogen en het scheelt je ook nog in de antikal kosten ;)

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:30

geen idee of het zou werken, maar een elektische deken met daarover een badkleedje ofzo?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 02:56

In de badkamer met kans op water knoeien zou ik niet met een electrische deken gaan werken! elektrocuteer je jezelf nog