Woonadvies gevraagd voor omgeving Venray :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Woonadvies gevraagd voor omgeving Venray :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 15:50

Allereerst; ik weet niet zeker of ik dit in het goede forum heb geplaatst, zo niet, mijn excuses...

Hallo allemaal, ik vroeg me af of er bokkers zijn die mij informatie kunnen geven over het waar te zoeken naar een 'betaalbare' woning in de omgeving van Venray... :o

Mijn situatie is als volgt; ik ben vorig jaar, na in totaal 24 jaar te hebben gewerkt voor 2 verschillende werkgevers, werkloos geraakt en werk vinden blijkt niet makkelijk... Eergisteren dus de stoute schoenen aangetrokken en besloten om ook te reageren op vacatures (ver) buiten mijn eigen regio (Amsterdam). Waar ik 99 van de 100 x niet eens reactie kreeg, werd ik vandaag spontaan gebeld of ik evt interesse zou hebben in een mogelijke baan in Venray... :oo

Wie a zegt, moet ook b zeggen, dus ik wil iig even onderzoek doen naar de mogelijkheden woonruimte te vinden in de regio, maar ik heb geen flauw idee waar te kijken en hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:55

Pieter25

Re: Woonadvies gevraagd voor omgeving Venray :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:58

Zoek je huur of koop?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 16:22

Dat vergeet ik helemaal te zeggen, ik zoek huur. Iets minder groot risico als het niet mocht bevallen... :o

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:39

vikki schreef:
Dat vergeet ik helemaal te zeggen, ik zoek huur. Iets minder groot risico als het niet mocht bevallen... :o

Horst is niet te doen.. in Venlo en Venray lijkt me de kans groter. Je kunt je inschrijven bij https://www.wonenlimburg.nl/ maja kom je wel achter in de rij te staan. Tevens goed de regionale dagbladen in de gaten houden, wellicht valt er wat te huren via particulieren. Maar huren in deze regio valt stiekem tegen.

Succes!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 17:45

Ik kwam net wel 2 woningen tegen in de particuliere huur sector die goed te doen zouden zijn (zowel qua prijs, ruimte en locatie)... Afhankelijk van de salarisindicatie, maar die zal ik morgen dan maar eens vragen :D . Als die een van die woningen mogelijk zou maken, en de tijdelijke huur iig voor minimaal een jaar (liefst langer natuurlijk) mogelijk zou zijn, hmmm...En hoe makkelijk is het een goede stal te vinden voor een paard? Hihi... Ik loop op de zaken vooruit, maar ik kan maar voorbereid zijn... O:)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:50

Stalling hier in de omgeving is goedkoper dan bij jouw in de omgeving dus dat is wel goed te doen.

In venray is een manege/pensionstal vlakwater.
Heel mooi gebied eromheen en ze hebben een binnen en buitenbak en paddocks.
Daar komen de paarden allemaal elke dag buiten.

Weet alleen niet of ze plek hebben.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:27

Woningen is lastig, maar in de regio wordt veel gebouwd in de paardensector, dus stalling moet geen probleem zijn. Google is je vriend en net wat je zoekt natuurlijk :)

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:33

inowa schreef:
Stalling hier in de omgeving is goedkoper dan bij jouw in de omgeving dus dat is wel goed te doen.

In venray is een manege/pensionstal vlakwater.
Heel mooi gebied eromheen en ze hebben een binnen en buitenbak en paddocks.
Daar komen de paarden allemaal elke dag buiten.

Weet alleen niet of ze plek hebben.

Daar komen ze inderdaad bijna allemaal 1 uur per dag buiten :D

Ik zou je willen adviseren de makelaars af te gaan en de mogelijkheden voor onderhuur te onderzoeken. Volgens mij is daar genoeg in te krijgen. Venray is leuk wonen en idd behoorlijk uit de regio! Ben wel erg benieuwd wat voor baan!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:01

Particulier is er idd aardig wat. Ik heb midden in het dorp gewoond daar. Appartement voor 600 euro all in. 2 slaapkamers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:05

Leuke omgeving om te wonen, maar via woningstichting een erg lange wachttijd helaas. Ik weet niet wat je zoekt, maar In Boxmeer is een groot appartementen complex waar vaak flatjes te huur komen.

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:36

Qua paardensector kun je er bijna overal terecht, er is hier ontzettend veel stalling (vooral in omliggende dorpjes). Venray schijnt erg gezellig wonen te zijn en ook Horst schijnt leuk te zijn. Je zou altijd nog kunnen kijken naar omliggende dorpjes, zoals Hegelsom (Horst), Meterik (Horst) en Veulen (Venray). Ik weet alleen niet of daar wat te huur is. Veulen schijnt wel heel klein te zijn en Hegelsom ook (vriendinnen wonen daar).

Ik woon zelf nabij Venlo, als je A'dam gewend bent is natuurlijk niks te druk. Hier is qua stalling ook veel te vinden (vooral richting Boekend en Maasbree).