Ik krijg al meerdere malen een email van marktplaats dat ik mijn email adres heb gewijzigd. Het nieuwe adres staat er dan ook bij. (Deze is voor mij totaal onbekend). In de link kan ik dit ongedaan maken en doe dit dan ook steeds maar een kwartier later krijg ik dan weer de zelfde mail.
Is mijn marktplaats account gehackt? Of mijn email? Weet iemand wat ik kan doen?
Ik heb zelf al mijn wachtwoord op marktplaats gewijzigd en marktplaats een mail gestuurd. Bericht terug gehad daarvan dat ik binnen 2 dagen antwoord krijg.
Suzanne F.
Geplaatst: 12-10-15 18:40
Is het niet gewoon malware? Dus een virus als je op de link klikt? Niet alles is wat het lijkt he?
Maak een extra emailadres aan en daarmee een compleet nieuw marktplaatsaccount, ben je er ook van af.
Anoniem
Geplaatst: 12-10-15 19:53
bigone schreef:
Maak een extra emailadres aan en daarmee een compleet nieuw marktplaatsaccount, ben je er ook van af.
Maar wel al je jaren lid zijn kwijt. Wat soms toch wel fijn is. Ik koop eerder iets bij iemand die 8 jaar lid is dan iemand die met een paar maanden lid is
Ik kan wel even een reactie sturen via marktplaats. Weet je meteen of hij aankomt.
Anoniem
Geplaatst: 12-10-15 20:14
bigone schreef:
Je kunt je toch ook aanmelden als geverifieerde verkoper, dan geef je al je gegevens aan mp en krijg je een vinkje, of is dat nu op een andere site??
Dat is een andere site.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 12-10-15 20:24
Heb een neutrale reactie gestuurd bij de advertentie. Mocht hij verkeerd aankomen dan is er geen man overboord. Anders weet je waarom hij zo kaal en neutraal is en er eigenlijk niks instaat.
wortel115
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-15 20:25
Dank je Karuna hij komt inderdaad goed aan! Ik wacht dan maar even af wat marktplaats zegt.
Even niet via de bijgeleverde link inloggen maar Mp even opzoeken via google. dan opnieuw inloggen en gegevens wijzigen. Volgens mij als jij je emailadres verander dan verandert niet de tijd als verkoper zeg maar
Rex_Rolfo
Geplaatst: 12-10-15 20:29
Beloven schreef:
Maar wel al je jaren lid zijn kwijt. Wat soms toch wel fijn is. Ik koop eerder iets bij iemand die 8 jaar lid is dan iemand die met een paar maanden lid is
Daarom doen oplichters ook hun best bestaande accounts over te nemen. Lijkt het alsof ze al lang actief zijn.
Eventueel direct naar mp gaan (http://www.marktplaats.nl in de adresbalk van je browser typen), inloggen en ww nogmaals veranderen. Als daarna weer iemand probeert het mailadres van je account te wijzigen gewoon negeren. Zolang niet via het oude adres bevestigd wordt dat de wijziging oké is gaat het nieuwe adres niet in. Ben zo wel eens een account kwijt geraakt omdat het oude mail adres niet meer bestond.