UWV doorgeven werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

UWV doorgeven werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 10:41

Hoi bokkers!

Helaas werd mijn laatste contract van september niet verlengd. Ik had een 0-uren contract maar ik werkte wel een vast aantal uren per week (25 uur). Nu heb ik een WW uitkering maar heb ik ook een tijdelijke baan gevonden waarbij ik een 15-uur contract heb. Ik weet dat ik de uren moet invullen etc, maar ik snap er niks van. Ze vragen naar de gewerkte uren over september. Maar ik ben halverwege die maand pas begonnen met werken. Ook werk ik er meestal meer dan 15 en een andere week weer wat minder. Mijn moeder zit ook in de WW, maar dat is al wat langer, waardoor bij haar het systeem heel anders is... Wie kan mij hierbij helpen?

Gr!

Air

Re: UWV doorgeven werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:44

Je kan toch uitrekenen hoeveel uur je in totaal hebt gewerkt in september? :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:04

Je kunt via je inkomstenformulier zo invullen wanneer je welke uren hebt gewerkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:09

Ik weet niet of er iets is veranderd maar toen ik nog in de ww zat moest ik het per week doorgeven. Zo werd alles berekend

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 13:26

Tegenwoordig moet je je loon uit die maand doorgeven, maar ik heb een vast maandloon, aangezien ik een vast aantal uren per week heb. In september krijg ik niks betaald omdat ik halverwege ben begonnen. Dit krijg ik in oktober erbij gestort.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:28

Je kan ook even bellen en je vraag daar neerleggen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:28

Je moet je gewerkte uren op de site van het UWV doorgeven, daar staat je urenbriefje klaar. Tenminste als je wel doorgeven hebt dat je uren gewijzigd zijn. Kijk uit hoor met niet op tijd dingen doorgeven, ze zijn erg strak met boetes opleggen. Trek dan gewoon daar aan de bel en geef aan dat je het niet snapt en niet weet waar je iets in moet vullen.

Als ik inlog op mijn uwv, staat daar elke vier weken mijn urenbriefje klaar waar ik mijn gewerkte uren invul. Die krijg ik, uiteraard, pas in de maand erna van mijn werkgever uitbetaald maar ik moet ze wel direct opgeven bij het UWV.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:30

Inkomsten formulier kun je toch gewoon invullen?

Vul je precies in wat je hebt gewerkt per dag

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 13:30

Ik heb niet echt goede ervaringen met het bellen naar UWV. Ze zeggen allemaal wat anders en niks klopt.... Vandaar de vraag of iemand het weet. Ik ben neem ik aan niet de enige die in de WW zit hier op bokt.

@daffodil & vuurneon; dat is waarschijnlijk nog van voor 1 juli. Dat heeft mijn moeder namelijk ook, maar na 1 juli is er echt van alles veranderd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:32

Dan stel je toch even die vraag in je werkmap? :)

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:33

Je moet invullen hoeveel je hebt gewerkt (verdiend)! Bijvoorbeeld:
25 uur gewerkt, €1 per uur, vul je €25 in! Als het iets afwijkt krijgt het uwv dat via je werk (of belastingdienst) door, en word.het alsnog aangepast!
Zo was het bij mij in ieder geval (na 1 juli)!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 13:34

@Jara, maar ik heb wel gewerkt, maar krijg (nog) niet uitbetaald. Is het dan dus gewoon 0?

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:38

Wanneer krijg je uitbetaald? Of werk je met behoud van ww? Dan vul je volgens mij 0 in, als je in oktober betaald krijgt wat je in september gewerkt heb moet je je uren x je uurloon doen!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 13:41

Jara schreef:
Wanneer krijg je uitbetaald? Of werk je met behoud van ww? Dan vul je volgens mij 0 in, als je in oktober betaald krijgt wat je in september gewerkt heb moet je je uren x je uurloon doen!

Ik krijg mijn loon van september in oktober erbij. Ik werk ook met behoud van mijn ww. De baan die ik heb is namelijk voor 15 uur. Terwijl mijn WW over 25 uur is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:43

Stel die vraag gewoon even in je werkmap aan je coach, krijg je binnen een dag antwoord :)

En je hebt het dan zwart op wit staan, dus mocht je wel verkeerd worden voorgelicht kun je dat aantonen.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:51

Bij je loon van oktober of in oktober?
Als het bij je loon van oktober is moet je 0 invullen, krijg je het in oktober vul je een bedrag in (tenminste, dat vertelde ze mij!)
Stel de vraag inderdaad in je werkmap, dan kan je het altijd aantonen zoals vuurneon net al zegt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:49

Weet iemand hier ook of je persoonlijk contact hebt met een adviseur of gaat alles via internet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:01

Het eerste jaar geloof ik via internet daarna krijg je een adviseur van vlees en bloed :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:03

Volgens mij krijg je helemaal geen adviseur van vlees en bloed meer.
Al een paar jaar niet meer.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:05

Je moet de uren/inkomsten invullen daar waar je ze gemaakt hebt.
Wanneer het wordt uitbetaald, is niet van belang.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:17

Boras schreef:
Volgens mij krijg je helemaal geen adviseur van vlees en bloed meer.
Al een paar jaar niet meer.

O dat was met mijn moeder wel. Ik heb mijn eigen adviseuse ook een keer gezien, daarna ging ik over naar de Wajong afdeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:18

purny schreef:
Het eerste jaar geloof ik via internet daarna krijg je een adviseur van vlees en bloed :+

:D nu ik mijn vraag terug lees lijkt het net of ik een "vent" zoek.... Maar ik vind het eigenlijk best vreemd dat er helemaal geen persoonlijk contact is. Zo heeft zo'n adviseur toch geen enkel idee wat voor persoon iemand is????

Je kunt je via internet totaal anders presenteren dan dat je in werkelijkheid bent?!