Paarden koop/verkoop app?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zie wel wat in een sporthorses/paarden verkoop app

Ja zeker, ik zou een app super handig vinden en mijn nieuwe (sport)paard hier zoeken/aanbieden.
38 (49%)
Ja! lekker paarden kijken en doelloos swipen.
26 (33%)
Nee ik zie geen toegevoegde waarde
13 (16%)

Totaal aantal stemmen: 77

Abercrombie

Paarden koop/verkoop app?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 08:23

Beste allemaal,

De titel zegt het eigenlijk al. Zou er behoefte zijn aan een paarden koop/verkoop app?

Ik heb onlangs weer een nieuw paard gekocht en ik erger mij persoonlijk aan het niet compatibel zijn met mobiel van de site sporthorses. Ik vind sporthorses ook best prijzig om een advertentie te plaatsen. Maar goed ze zijn populair en kunnen het vragen. Iedereen weet de site te vinden.

Mijn man bouwt mobiele apps en ik zit er over te denken hem een app te laten maken zoals een soort tinder/marktplaats waar je (sport)paarden kan aanbieden.

Ik hoor graag wat jullie dan zouden willen zien in die app. Hoe moet het er uit zien, zou je bereid zijn te betalen voor advertenties en wat zou je dan bereid zijn te betalen?

:)

newt

Re: Paarden koop/verkoop app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:34

Ja, ik ben een Ja stemmer, waarom?. Omdat ik net als vele anderen veel gebruik maak van mijn mobiel.
Maar vind het nog steeds vreemd dat Sporthorses niet een app of mobiel adaptieve site heeft. Marktplaats is al veel beter geworden.
Mocht ik op marktplaats wat tegen komen wat mij zint kan ik dit later uitdiepen en verder nakijken indien dit nodig is op de laptop of pc.
Ik denk dat het alleen lastig is om een nieuwe app/ site op te zetten nu er (waar ik kijk) twee groten zijn, neem daarbij ook de KWPN site die steeds meer in opmars is.
De vormgeving moet makkelijk en overzichtelijk zijn. Mogelijkheid tot vergroten van foto's. Makkelijk zoektermen kunnen toevoegen.
Betalen voor het plaatsen van een advertentie vind ik niet een probleem, maar het moet niet zo zijn dat als je 9 euro betaald deze er met twee weken al weer af is, dat is afzetterij.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 08:49

Bedankt voor je input!

Het zal ook niet makkelijk zijn om sporthorses en marktplaats te "verslaan" maar ik merk aan mijzelf dat ik wel behoefte had aan een goede app voor het verkopen/zoeken van sportpaarden.

De site van het KWPN ben ik niet van op de hoogte, waar zijn die nu mee in opmars? Ook verkoop?

9 euro en dan 2 weken vind ik ook niet oke. Wat vind je schappelijk en wat verwacht je daar voor?

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:59

Jaa super handig!

Ik vind de marktplaats app super makkelijk, het nadeel alleen daaraan vindt is dat je linkjes voor filmpjes niet aan kan klikken. Dus dit is misschien ook wel handig om mee te nemen?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:02

Ja marktplaats wil verdienen aan alle extra's in de advertentie. Dat is wel een nadeel.
Zou je dan liever hebben dat je 1 vaste prijs betaald maar wel een hele uitgebreide advertentie kan maken?

Wat ook nog kan om de kosten van de app te drukken is reclame, zoals de banner op bokt bijvoorbeeld.

Meer betalen maar geen reclame of minder betalen maar wel een banner(tje)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:05

Bij het maken van mobiele apps, moet je eigenlijk zorgen dat je een gratis simpele versie aanbied. Als mensen meer opties willen (een uitgebreidere versie), dan kun je er geld voor vragen.
Klinkt banketstaaf, maar dat is hoe het werkt. En goed ook! ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:09

Zoals je het nu schrijft (of ik het lees) lijkt het mij een zinloze toevoeging, als in: een van de zovele.

Ik zou denken aan een app die een (groot) aantal (ver)koopsites/apps afzoekt voor je.
http://www.gaspedaal.nl doet zoiets al voor autosites. Dat idee voor paarden lijkt me heel zinvol :j vooral als je het hele scala pakt, van weidemaatje tot topsportpaard.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:13

Ik ben wel voor, maar maak het dan niet zoals tinder, wat het swipen betreft. Je gaat dan toch selecteren op uiterlijk voor het grootste gedeelte en ik denk dat je dan verkeerde keuzes gaat maken. Stel de 1 heeft er een prachtige foto bij staan, maar het is een 'rotbok' of gewoon niet wat je zoekt (achteraf) en stel de ander heeft een iets mindere foto, net ongelukkig, maar is misschien wel hét paard wat je zoekt.

Ik weet wel, je kijkt veelal eerst naar de foto, maar zoals tinder lijkt me niet zo'n succes.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:20

Dat kan inderdaad ook Ikke. Ik zal dat eens voorleggen aan mijn man. Wat je dan wel bespaard is de kosten dat je een eigen server moet hebben/huren om alle advertenties op te slaan :j

Daar hebje ook een goed punt Leffroi. Het zijn allemaal nog maar brainstorm dingen. Het zou leuk zijn als daar iets haalbaars/bruikbaars uit komt.

Suusenmalvin het klopt wat je zegt. Die gratis apps halen hun inkomsten uit banners met reclame. Betalen voor een advertentie plaatsen lijkt mij niet onredelijk als je daar voor een app kan maken zonder reclame. De app installeren om alleen te kunnen kijken/zoeken moet gratis zijn. Uiteraard kan je de extra's zoals de "topadvertentie" en dergelijke duurder maken als in-app aankopen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:23

Ja, lekker rondneuzen! Ik zou wel onderscheid maken in een rondkijk app (Tinder) en een echte verkoop app (Marktplaats)... alleen op uiterlijk kun je toch geen paard kopen eigenlijk.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:31

sallandval schreef:
Ja, lekker rondneuzen! Ik zou wel onderscheid maken in een rondkijk app (Tinder) en een echte verkoop app (Marktplaats)... alleen op uiterlijk kun je toch geen paard kopen eigenlijk.

Klopt inderdaad. Alleen is het uiteindelijk niet vooral de foto wat er voor zorgt dat je een advertentie aanklikt op de huidige sites?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:31

Abercrombie schreef:
Dat kan inderdaad ook Ikke. Ik zal dat eens voorleggen aan mijn man. Wat je dan wel bespaard is de kosten dat je een eigen server moet hebben/huren om alle advertenties op te slaan :j

Dat niet alleen, maar als je nu een paard zoekt, heb je zeker twee handen vol sites en apps die je af kunt speuren (niet zelden dubbel en drie-dubbel hetzelfde paard) en dat kost relatief veel tijd. Als ik op een plek kan kijken en daarmee 10 sites kan afspeuren, dan scheelt een boel tijd en ergernis (denk ik dan).

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:32

Welke sites/apps heb je het dan over Ikke?

Ik ben bekende met marktplaats en sporthorses. Omdat ik nu 10 km van Belgie af woon heb ik dit keer ook op kapaza gekeken. Verder dan dat kom ik eigenlijk niet zelf.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:51

Abercrombie schreef:
Welke sites/apps heb je het dan over Ikke?

Ik ben bekende met marktplaats en sporthorses. Omdat ik nu 10 km van Belgie af woon heb ik dit keer ook op kapaza gekeken. Verder dan dat kom ik eigenlijk niet zelf.

Speurders, Marktplaza, stamboeken en rasverenigingen, facebook, diverse fora en ongetwijfelt zijn er nog wel meer sites waar je terecht kunt.
Ik kan me voorstellen dat mensen aan de Duitse grens ook duitse sites willen bekijken en sommige mensen worden er niet warm of koud van om 1000km te rijden voor het juiste paard.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:53

Facebook is inderdaad wel een plek waar mensen nu paarden aanbieden. Nadeel van Facebook vind ik wel alle onzinnige reacties onder advertenties en dat alles te pas en te onpas maar er op gegooid wordt.
Je kan daar niet lekker zoeken. De advertenties vliegen je daarom de oren en je moet alles doorscrollen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:26

Ik denk dat het ook een zinvolle toevoeging is als op zoekt bent. Ik ben alleen niet bekend met de werkwijze van bv een Tinder maar het zou jammer zijn als je bv een schofthoogte moet ingeven en dan bv op 1cm je paard mist loopt :-)
Ik zou het ook meer zien als tijdverdrijf dan als echt app waar ik een paard zou kopen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 12:32

Het principe van tinder is geloof ik dat je alles te zien krijgt in een bepaalde straal om jouw locatie heen. En omdat het een dating app is voer je natuurlijk in of je een man of een vrouw zoekt.

Je zou dus als je het vertaald naar een paarden app de paarden kunnen indelen op catagorie (merrie ruin hengst) en op discipline (dressuur/springen/aangespannen/eventing/recreatie), vervolgens geef je aan dat je alles wil zien in een straal van 50 km om je postcode en dan kan je gaan swipen.
Als je iets ziet wat je aanspreekt kan je de advertentie openen en meer info zien (schofthoogte, filmpje enzovoort)

Maar goed zoals anderen al zeggen is alleen het selecteren op een mooie foto niet zoals je een paard zou moeten zoeken. Al denk ik dat het in de praktijk wel vaak gebeurd. Een slechte foto bij je advertentie verkoopt slecht.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:41

Je hebt ook paardentekoop.nl, ehorses etc.
ik vind het idee van Ikke best een hele goede!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:48

Ik heb niet alles gelezen maar ik wil best mijn input geven als je daar iets aan hebt.
Ik vind het een interessant idee want ook ik erger mij aan sporthorses op mijn telefoon. Marktplaatst al een stuk beter. Al denk ik dat het moeilijk wordt om tegen deze grote op te boksen en dat je marktingtechnisch hier wel even over na moet denken.
Tips:
- Advertenties makkelijk op kunnen slaan voor later (zoals bij marktplaats het sterretje aan klikken)
- Wel verbinden met een website dat je je favorieten later via de laptop nog beter en nader kan bekijken.
- Duidelijk en overzichtelijk zijn
- Links naar filmpjes aankunnen klikken en makkelijk weer terug
- Foto's belangrijk maar niet zoals bij tinder alleen een foto maar ook de belangrijkste info maar dan wel duidelijk en overzichtelijk dus.
- Eventueel de zoekopties zelf aan kunnen passen, ik vind bij sporthorses de prijscategorieën soms ruim en zal liever een maximum prijs in willen voeren zoals bij marktplaats. Zelf een stokmaatgebied instellen vind ik soms ook prettiger werken dan al die vakjes aanklikken bij sporthorses.
- Als je één advertentie aanklinkt makkelijk terug kunnen gaan naar jou zoekopdrachten en niet weer je zoekopdracht eerst te moeten invullen.
- Eventueel je zoekopdracht op kunnen slaan
- Een melding krijgen als er een nieuw paard aangeboden wordt dat in jou zoekgebied valt. Of 1 keer per dag/week een mailtje met er zijn zoveel ... paarden die aan jou wensen voldoen. (Wel vrijwillig aan en uit kunnen zetten)

Ik ben benieuwd of je dit plan echt gaat doorzetten. Hoor het graag

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:11

Daantj__ schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar ik wil best mijn input geven als je daar iets aan hebt.
Ik vind het een interessant idee want ook ik erger mij aan sporthorses op mijn telefoon. Marktplaatst al een stuk beter. Al denk ik dat het moeilijk wordt om tegen deze grote op te boksen en dat je marktingtechnisch hier wel even over na moet denken.
Tips:
- Advertenties makkelijk op kunnen slaan voor later (zoals bij marktplaats het sterretje aan klikken)
- Wel verbinden met een website dat je je favorieten later via de laptop nog beter en nader kan bekijken.
- Duidelijk en overzichtelijk zijn
- Links naar filmpjes aankunnen klikken en makkelijk weer terug
- Foto's belangrijk maar niet zoals bij tinder alleen een foto maar ook de belangrijkste info maar dan wel duidelijk en overzichtelijk dus.
- Eventueel de zoekopties zelf aan kunnen passen, ik vind bij sporthorses de prijscategorieën soms ruim en zal liever een maximum prijs in willen voeren zoals bij marktplaats. Zelf een stokmaatgebied instellen vind ik soms ook prettiger werken dan al die vakjes aanklikken bij sporthorses.
- Als je één advertentie aanklinkt makkelijk terug kunnen gaan naar jou zoekopdrachten en niet weer je zoekopdracht eerst te moeten invullen.
- Eventueel je zoekopdracht op kunnen slaan
- Een melding krijgen als er een nieuw paard aangeboden wordt dat in jou zoekgebied valt. Of 1 keer per dag/week een mailtje met er zijn zoveel ... paarden die aan jou wensen voldoen. (Wel vrijwillig aan en uit kunnen zetten)

Ik ben benieuwd of je dit plan echt gaat doorzetten. Hoor het graag

Ik zei net dat maar ik zit er nog eens over na te denken. De belangrijkste informatie verschilt natuurlijk ook per doel. Dus misschien moet je per doel andere informatie weergeven als eerste beeld. Want iemand die dressuur rijdt vind het wel belangrijk om te zien op welk niveau het paard getraind of uitgebracht is qua dressuur maar qua springen vaak weer niet. Terwijl iemand die een allrounder zoekt beide disciplines misschien wel even belangrijk vind. Maar iemand die een endurance of western paard zoekt heeft weer hele andere dingen die hij/zij belangrijk vind. En iemand die sportgericht is heeft weer andere wensen/doelen dan iemand die recreatief bezig is met paarden. Die laatst vind het misschien wel het allerbelangrijkst dat het paard bomproef is en geschikt is voor vrijheidsdressuur terwijl die 'eisen' bij een sportgerichte ruiter niet of veel lager op het lijstje staan dus minder van belang is om in het eerste oogopslag te zien. En een fokker vind het misschien ook wel belangrijk om te weten wel niveau het paard heeft maar die hecht weer veel meer waarde aan de afstammeling, schofthoogte enzovoorts.

En trouwens al die andere websites die er zijn zeggen mij ook niet veel. Als ik een paard zoek kijk ik toch echt eigenlijk alleen op marktplaats en sporthorses of bij stallen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 13:23

Thnx voor je input Daantj__!