Daantj__ schreef:Ik heb niet alles gelezen maar ik wil best mijn input geven als je daar iets aan hebt.
Ik vind het een interessant idee want ook ik erger mij aan sporthorses op mijn telefoon. Marktplaatst al een stuk beter. Al denk ik dat het moeilijk wordt om tegen deze grote op te boksen en dat je marktingtechnisch hier wel even over na moet denken.
Tips:
- Advertenties makkelijk op kunnen slaan voor later (zoals bij marktplaats het sterretje aan klikken)
- Wel verbinden met een website dat je je favorieten later via de laptop nog beter en nader kan bekijken.
- Duidelijk en overzichtelijk zijn
- Links naar filmpjes aankunnen klikken en makkelijk weer terug
- Foto's belangrijk maar niet zoals bij tinder alleen een foto maar ook de belangrijkste info maar dan wel duidelijk en overzichtelijk dus.
- Eventueel de zoekopties zelf aan kunnen passen, ik vind bij sporthorses de prijscategorieën soms ruim en zal liever een maximum prijs in willen voeren zoals bij marktplaats. Zelf een stokmaatgebied instellen vind ik soms ook prettiger werken dan al die vakjes aanklikken bij sporthorses.
- Als je één advertentie aanklinkt makkelijk terug kunnen gaan naar jou zoekopdrachten en niet weer je zoekopdracht eerst te moeten invullen.
- Eventueel je zoekopdracht op kunnen slaan
- Een melding krijgen als er een nieuw paard aangeboden wordt dat in jou zoekgebied valt. Of 1 keer per dag/week een mailtje met er zijn zoveel ... paarden die aan jou wensen voldoen. (Wel vrijwillig aan en uit kunnen zetten)
Ik ben benieuwd of je dit plan echt gaat doorzetten. Hoor het graag
Ik zei net dat maar ik zit er nog eens over na te denken. De belangrijkste informatie verschilt natuurlijk ook per doel. Dus misschien moet je per doel andere informatie weergeven als eerste beeld. Want iemand die dressuur rijdt vind het wel belangrijk om te zien op welk niveau het paard getraind of uitgebracht is qua dressuur maar qua springen vaak weer niet. Terwijl iemand die een allrounder zoekt beide disciplines misschien wel even belangrijk vind. Maar iemand die een endurance of western paard zoekt heeft weer hele andere dingen die hij/zij belangrijk vind. En iemand die sportgericht is heeft weer andere wensen/doelen dan iemand die recreatief bezig is met paarden. Die laatst vind het misschien wel het allerbelangrijkst dat het paard bomproef is en geschikt is voor vrijheidsdressuur terwijl die 'eisen' bij een sportgerichte ruiter niet of veel lager op het lijstje staan dus minder van belang is om in het eerste oogopslag te zien. En een fokker vind het misschien ook wel belangrijk om te weten wel niveau het paard heeft maar die hecht weer veel meer waarde aan de afstammeling, schofthoogte enzovoorts.
En trouwens al die andere websites die er zijn zeggen mij ook niet veel. Als ik een paard zoek kijk ik toch echt eigenlijk alleen op marktplaats en sporthorses of bij stallen.